2017 Santa Cruz Highball C, achterrem nog een beetje zompig....

Voor iedereen die zichzelf of zijn (nieuwe) bike wil voorstellen, danwel zijn ego wil laten strelen of breken met actiefoto's en persoonlijke websites.
Plaats reactie
Freekenstein
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Mijn mountainbike: Karate Monkey | Fog Cutter | Crux

Sinds enige tijd was ik aan het rondkijken naar een nieuwe fiets. Geen idee wat het moest gaan worden, maar ik wilde er iets bij.

Racefiets kwam voorbij, gravelbike kwam voorbij, diverse mountainbikes, van racefully tot fatbike kwamen voorbij.

Totdat ik een Santa Cruz Highball voorbij zag komen op Marktplaats, en hij stond ook nog bij een bekende van mij.
Een paar berichtjes heen en weer, een ritje naar mijn geboortegrond en terug, en dit pareltje staat nu in mijn stal.

Afbeelding

Het is een Santa Cruz Highball C uit 2017, exacte specs moet ik er nog even bij zoeken, maar een XX1 groep, DT Swiss voorvork, Roval carbon wielen en Shimano M9100 (volgens mij) M9000 remmerij zijn wel items waar ik blij van wordt.

Ja, de voorband is plat. Tubeless gemaakt, en daarna is de fiets in de schuur beland en is er eigenlijk niet mee gereden. Komende week even naar kijken, en een paar andere banden erop zetten, ik ben eigenlijk nooit fan geweest van Schwalbe.

To be continued...
Laatst gewijzigd door Freekenstein op do 23 mei 2024, 21:25, 2 keer totaal gewijzigd.
To quote Hamlet, act 3, scene 3, line 92

"NO"

vrijwilliger Mountainbike Museum
TenZNL
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Mijn mountainbike: Opvallend kleurrijk

Lekker kleurtje :-q
Lijkt me een 2C, al zitten er wat andere parts op (die Roval wielset en DT vork kloppen iig niet): https://www.santacruzbicycles.com/nl-NL ... ighball-2c

En die hi-vis oranje kabels/leidingen kunnen echt niet :P
kermit
Genius
Genius
Mijn mountainbike: is niet de jouwe :)
Contacteer:

Dat, en die leiding tussen de vorkpoten door moet ook anders. Kabelgeleiding is een klein nadeeltje van die vorkboog aan de achterkant (heb zelf ook een DT en een Manitou gehad).

Wel een leuke fiets, vrolijk kleurtje ook. En ik denk een heel fijn ding op de NL routes.
De foto vertekent flink, want zo lijkt het net alsof de vork steiler staat dan de zitbuis.
"I want to change the world but I don't know what to do
So I'm gonna leave it up to you"

Ten Years After
Freekenstein
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker

De oranje kabels doen mij een beetje aan de Gulf kleuren uit de autoracerij denken, dus ik vind het wel leuk. Daarnaast is het nogal een klusje volgens mij om die kabels te vervangen (lopen door het frame heen). Heb ik (nog) geen zin in.

(volgens Geometry Geeks) is de balhoofdhoek 70,5 graden, en de zitbuis 72,5, dus inderdaad optisch bedrog. En die kabel bij de voorpoot had ik nog niet over nagedacht, misschien wel eens doen. Zal het bij op het lijstje met klusjes zetten die ik ga doen. Op dit moment zijn dat:
- Banden wisselen en tubeless maken
- Remmen ontluchten en afstellen voor mijn formaat handen
- Zadel op de juiste hoogte zetten en vastzetten
- Juiste zitpositie vinden op de fiets, en dan eens kijken of hij doet wat ik er van verwacht, namelijk hard gaan! :tong

"NO"

Freekenstein
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker

Het vervolg....

Afbeelding

Inmiddels zijn de banden vervangen voor Pirelli Scorpions, 2.4 H voor en een 2.2 R achter. Tubeless, wat goed lukte, ookal moest ik het ventiel achter wel even wisselen, deze hield niet fatsoenlijk lucht vast.

Ik was niet helemaal tevreden met de remmen, ik dacht eerst dat het M9100 was, het blijkt een serie daarvoor te zijn, de 9000. Ook niet heel vervelend.
Vanavond de boel maar eens ontlucht, en omdat ik niet weet wat er allemaal met de blokken gebeurt is in het verleden heb ik er ook maar een paar nieuwe blokken in gezet.
Voorrem doet het prima, zoals ik ook van andere Shimano remmen gewend ben, alleen de achterrem voelt nog steeds zompig aan. Ik heb nu de fiets voor de nacht maar even met het voorwiel de lucht in gezet, en een bandje om de remhendel heen en dan morgen nog maar een keer proberen (dit werkt bij mijn M8000 XT remset normaal wel).

"NO"

Plaats reactie