Schoorl inside out! Schoorl 2.0 geopend!

Voor alle vragen en tips over de vaste routes en leuke plekjes van Nederland.
Gesloten
Tijgerhaai
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Mijn mountainbike: Scott Scale, Spark & Genius
Contacteer:

Singletrack Sundays schreef: vr 17 mei 2024, 19:31
Dus hij gaat het weekend open?
Helaas, maar dit is wel een voorbereiding daar op. (Nog even geduld)

Blauw: De huidige route 15 km

Paars: Wat wij straks Schoorl Zuid noemen 8 km

Paars met een witte stip: “Startpunt route” of wel terug naar waar je begonnen bent. Op dit punt Schoorl/Informatie centrum. Andere punten zijn Aagtdorp en Bergen.

Paars/Oranje: Verbinding naar Midden vv. (dat is nu nog niet open)
Based on a True Story
Singletrack Sundays
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Mijn mountainbike: OV fiets

Persoonlijk zou ik hem ook pas na de zomer openen om te voorkomen dat hij binnen no time is kapot gereden.
Anne Jan
Mountainbike Junk
Mountainbike Junk
Mijn mountainbike: is voor in het bos

Zo. Da's geen half werk zeg. Maar de onduidelijkheid is wel direct opgelost. :-q
carlo1972
Mountainbike Junk
Mountainbike Junk

Singletrack Sundays schreef: za 18 mei 2024, 08:03 Persoonlijk zou ik hem ook pas na de zomer openen om te voorkomen dat hij binnen no time is kapot gereden.
Dat moet niks uitmaken.Ja,zomers zal de route bij droogte heel mul worden.Daar is gewoon niet aan te ontkomen.Zo heeft elke route wel hun eigen probleem. Als de route na 1 zomer totaal kapot gereden is wat niet meer te herstellen is moet je hier niet aan beginnen denk ik.
Singletrack Sundays
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker

Als je in de zomer open gaat krijg je in een keer een piek van bikers die al heel lang ongeduldig wachten…
Liever heb je deze piek in een wat nattere periode en de zomer daarna de normale drukte.
w0utje
Mountainbike Junk
Mountainbike Junk
Mijn mountainbike: Giant Trance e+ 2 Pro

Singletrack Sundays schreef: za 18 mei 2024, 18:05 Als je in de zomer open gaat krijg je in een keer een piek van bikers die al heel lang ongeduldig wachten…
Liever heb je deze piek in een wat nattere periode en de zomer daarna de normale drukte.
Je wil zelf nog even rustig kunnen fietsen :D
carlo1972
Mountainbike Junk
Mountainbike Junk

Singletrack Sundays schreef: za 18 mei 2024, 18:05 Als je in de zomer open gaat krijg je in een keer een piek van bikers die al heel lang ongeduldig wachten…
Maar we zitten nu in de natte periode :D Ik moet eerlijk zeggen dat ik hem vorig jaar ook wel eens heb gereden op zijn mulst.Op de fatbike net aan te doen.Ben ook wel nieuwschierig hoe de trail het doet met het dubbele aantallen fietsers.Ik zag dat sommige stukken nu bedekt zijn met een pak dennennaalden.Goed idee.
Singletrack Sundays
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker

Was toevallig vandaag even in groet en ben een stukje langs de noord lus gewandeld. En sommige delen zijn aardige zandbak.
Ja het is nu mul als de rest van de (oude) route. Verschil is dat ze nieuwe routes veel technischer en steiler zijn dan de oude route.
Dropje op een steil stuk is niet heel spannend maar wel als de landing in een zandbak in bocht is…
In de zomer openen zou IMHO de hele nieuwe routes naar de vaantjes helpen.
yo-eddy
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Mijn mountainbike: 11ANTS pANTher LTHT

Singletrack Sundays schreef: ma 20 mei 2024, 21:04 In de zomer openen zou IMHO de hele nieuwe routes naar de vaantjes helpen.
Dus? ...... daar wilde je graag nog een zomer mee wachten met hetzelfde resultaat :bier:
https://www.instagram.com/hidde_extreme/
Mountainbiking is not a crime
cheeta
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Mijn mountainbike: Plopsaland

Nee, niet tot volgende zomer gewoon tot ~ oktober wanneer het MTB seizeon weer begint :bier:
Singletrack Sundays schreef:Kan niet wachten om ook weer te wingen, nog even maand de focus op gravel/mtb en dan wissel ik deze weer voor wing/windsurf en stap dan meestal rond november weer op de fiets.
"This post may contain irony: Discontinue use if experiencing mood swings, nausea or elevated blood pressure."

| Freie Fahrt fuer freie Buerger! | LHR | Black Trails Matter | Build Back Blacker |
Singletrack Sundays
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker

yo-eddy schreef: ma 20 mei 2024, 22:25
Singletrack Sundays schreef: ma 20 mei 2024, 21:04 In de zomer openen zou IMHO de hele nieuwe routes naar de vaantjes helpen.
Dus? ...... daar wilde je graag nog een zomer mee wachten met hetzelfde resultaat :bier:
Ik zou het lekker nov/dec doen, nu duizenden (wachtende) bikers op de routes loslaten zou in een weekend de route slopen.
Dan is volgende zomer de nieuwigheid er van af en blijft een groot deel weg omdat ze het niks vinden. Het is namelijk wel een route als bijvoorbeeld kwintelooijen (you love or you hate it)
Maakt mij verder niet uit overigens aangezien ik toch niet meer als vrijwilliger mag helpen met onderhoud 😂
tiewrap
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Mijn mountainbike: Haibike Sleek
Contacteer:

Precies dat, ik denk ook dat de meute er niks an vindt.

Dan nog een vraag :
Waarom mogen dingen onder het motto erosiewerende maatregelen wel onveilig worden, maar onder het motto ttf niet.
En als het dus maar erosiewerende maatregel heet mag alles ?

Zie ik hier een alternatieve onderhoud crew ontstaan ?
Ik help met alle plezier dat wortelstuk vrij maken :bier:
European certified guide.
www.reposdesroues.fr
chrisscross
Pro Biker
Pro Biker

tiewrap schreef: di 21 mei 2024, 00:06 Precies dat, ik denk ook dat de meute er niks an vindt.

Dan nog een vraag :
Waarom mogen dingen onder het motto erosiewerende maatregelen wel onveilig worden, maar onder het motto ttf niet.
En als het dus maar erosiewerende maatregel heet mag alles ?

Zie ik hier een alternatieve onderhoud crew ontstaan ?
Ik help met alle plezier dat wortelstuk vrij maken :bier:
Ik denk dat je soms niet alle vragen hier op dit forum moet stellen. :wink:
chrisscross
Pro Biker
Pro Biker

Singletrack Sundays schreef: ma 20 mei 2024, 23:26
yo-eddy schreef: ma 20 mei 2024, 22:25

Ik zou het lekker nov/dec doen, nu duizenden (wachtende) bikers op de routes loslaten zou in een weekend de route slopen.
Dan is volgende zomer de nieuwigheid er van af en blijft een groot deel weg omdat ze het niks vinden. Het is namelijk wel een route als bijvoorbeeld kwintelooijen (you love or you hate it)
Maakt mij verder niet uit overigens aangezien ik toch niet meer als vrijwilliger mag helpen met onderhoud 😂
Ik denk dat het allemaal wel mee valt. Gewoon open gooien en dat niet groots van de daken schreeuwen.
Plaatselijke verhuurbedrijven instrueren de huurbrigade al welke wel en welke niet te rijden.
Alle mensen die hem dan willen rijden doen dat toch wel vroeg of laat. Is het niet dit jaar/deze zomer dan wel volgend jaar.
Wat is dus wil zeggen, de route vormt zich toch wel naar de gebruiker. Als er ineens een hoos rijders komt, gebeurd dat in die hoos alleen wat sneller op plekken waar dat toch gaat gebeuren.
Het is soms ook wat het is. Ik denk dat het allemaal wel mee zal vallen. Zeker wanneer de nieuwe lussen ook mul worden door de droogte.
Ironhorse Erik
Pro Biker
Pro Biker
Mijn mountainbike: Gestickertunede Merida's (Specialized Sworxen)

tiewrap schreef: di 21 mei 2024, 00:06 Ik help met alle plezier dat wortelstuk vrij maken :bier:
Dat hoeft niet hoor :) ziet eruit als een haastklus en is het vast ook geweest ivm wat boxes die getikt moesten worden......
* Adapt your skills to the trail and not the trail to your lack of skills*
Gesloten