Bikeparks 2020 -> 2021->2022->2023->2024->2025

Alles over freeride, downhill en andere extremere varianten van biken zoals Dual, 4X, Urban Assault, Street, Dirtjump en Trial.
Plaats reactie
MVMVML
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Mijn mountainbike: Canyon Strive +Lapierre 727
Contacteer:

Giant-E schreef: ma 13 mei 2024, 10:36 En uiteraard weer treintje rijden op de switchbackline na het hotel, waar de 4 lijnen samenkomen. Enige nadeel van Willingen. Daar moeten ze nog eens een 2e lijn neerleggen.
Klopt dat is kut. Iedere keer weer datzelfde onderstuk rijden. :roll:
Mark_EL
Mountainbike Junk
Mountainbike Junk
Mijn mountainbike: Trek Fuel EX 8 / Canyon Torque AL
Contacteer:

Ik ga wellicht maandag naar Willingen. Ik wil eigenlijk 2 dagen met een overnachting maar de weersvoorspellingen zijn zowel voor zondag als dinsdag Kwalitatief Uitermate Teleurstellend :-{

Zijn hier ook mensen die ervaring hebben met bikeparks in de Harz zoals Hahnenklee en Schulenberg, en deze willen delen? Ik denk erover om ook eens wat andere parken te willen bezoeken dan de 3 grote in Sauerland. Het Harz gebied is iets verder weg voor mij (zo'n 380km enkele reis, Willingen is circa 300km enkele reis) maar zou met een overnachting erbij nog wel te doen zijn denk ik...
cheeta
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Mijn mountainbike: Plopsaland

"This post may contain irony: Discontinue use if experiencing mood swings, nausea or elevated blood pressure."

| Freie Fahrt fuer freie Buerger! | LHR | Black Trails Matter | Build Back Blacker |
ThaSingleTrackMastah
Moderator
Moderator
Mijn mountainbike: Heeft een motortje
Contacteer:

Het Harz gebied is iets verder weg voor mij (zo'n 380km enkele reis, Willingen is circa 300km enkele reis) maar zou met een overnachting erbij nog wel te doen zijn denk ik...
Je moet ergens een grens trekken, maar als je het over 2 of meer dagen verdeelt vallen die 160km extra best mee.
Als je kijkt hoeveel tijd het in zn geheel gaat kosten, dan kan daar nog wel 1½ uur bij.
chained forever to a world that's departed

Disclaimer: Spellingscontrole vern#ukt mijn posts. Excuses voor vreemde woorden en afkortingen.
Mark_EL
Mountainbike Junk
Mountainbike Junk
Contacteer:

cheeta schreef: vr 17 mei 2024, 22:31 Misschien hier eens beginnen: https://www.mountainbike.nl/forum/viewt ... 0&start=60
Tnx :-q

Ik had zelf al eens gereageerd in dat topic :oops:

Ik ben zelf eens in St Andreasberg geweest. Da's mn enige ervaring in de Harz.
ThaSingleTrackMastah schreef: vr 17 mei 2024, 22:35 Je moet ergens een grens trekken, maar als je het over 2 of meer dagen verdeelt vallen die 160km extra best mee.
Als je kijkt hoeveel tijd het in zn geheel gaat kosten, dan kan daar nog wel 1½ uur bij.
Mee eens hoor, met een overnachting erbij is het wel te doen. Liever 2 overnachtingen overigens maar toch...
Trekrules
Extreme Biker
Extreme Biker

Mark_EL schreef: vr 17 mei 2024, 22:11 Ik ga wellicht maandag naar Willingen. Ik wil eigenlijk 2 dagen met een overnachting maar de weersvoorspellingen zijn zowel voor zondag als dinsdag Kwalitatief Uitermate Teleurstellend :-{

Zijn hier ook mensen die ervaring hebben met bikeparks in de Harz zoals Hahnenklee en Schulenberg, en deze willen delen? Ik denk erover om ook eens wat andere parken te willen bezoeken dan de 3 grote in Sauerland.
Hahnenklee en Schulenberg zijn de top 2 parken van de Harz met de beste bikepark trails van de Harz, twee totaal verschillende parken ik kom al elk jaar in Hahnenklee sinds het bestaan van het bikepark dat ze voor het eerst open zijn gegaan. Hahnenklee is net als Winterberg & Willingen geschikt voor alle niveaus gezien de trails prima te doen zijn voor zowel beginners als ervaren rijders.

Enige min puntje van Hahnenklee & ik ben niet de enige is de hele trage lift maar dat is ook het enige min puntje, het aanbod van de trails is dik voor elkaar, liftprijzen zijn prima voor een dagje rijden je kunt tegen een meer prijs een elektronische polsbandje kopen die je als liftkaart gebruikt inplaats van een papieren dag kaart.

Schulenberg wordt gezien als de grote broer van Hahnenklee dit is een bikepark die meer gericht is op de gevorderde rijder waar de trails in tegenstelling van Hahnenklee een heel stuk uitdagender & steiler zijn. de ligging van het bikepark is ook uniek gewoon midden in de natuur weg van de bewoonde wereld je moet wel een stukje fietsen vanaf de parkeerplaats bij de brug bij een groot meer.

Goed om te weten is dat dit bikepark alleen open is in het weekend van Vrijdag t/m Zondag, dagkaartje is niet duur en de sfeer die het bikepark heeft is fantastisch goed, het bikepark heeft 1 sleeplift die heel steil omhoog gaat. Nieuw voor dit jaar is de EasyLoop systeem zoals Greenhill gebruikt om naar boven te komen.

Hahnenklee & Schulenberg liggen beide op een afstand van ongeveer 15km van elkaar af.
Downhill is where it’s at,real proper shredding on tracks rougher than Ryan Gigg’s home life
Ironhorse Erik
Pro Biker
Pro Biker
Mijn mountainbike: Gestickertunede Merida's (Specialized Sworxen)

ThaSingleTrackMastah schreef: vr 17 mei 2024, 22:35
Het Harz gebied is iets verder weg voor mij (zo'n 380km enkele reis, Willingen is circa 300km enkele reis) maar zou met een overnachting erbij nog wel te doen zijn denk ik...
Je moet ergens een grens trekken, maar als je het over 2 of meer dagen verdeelt vallen die 160km extra best mee.
Lucky you, wij rijden 400km enkele reis naar Winterberg. Altijd even overnachten dus, ook voor de veilige terugreis zegmaar.
* Adapt your skills to the trail and not the trail to your lack of skills*
Mark_EL
Mountainbike Junk
Mountainbike Junk
Contacteer:

Ironhorse Erik schreef: za 18 mei 2024, 10:59 Lucky you, wij rijden 400km enkele reis naar Winterberg. Altijd even overnachten dus, ook voor de veilige terugreis zegmaar.
Ik denk dat ík dan de lucky bastard ben hier :bier: Volgens mij woont Mastah toch wel een aardig stukje verder van Winterberg. Niet dat hij dat erg zal vinden, waarschijnlijk :lol:
vibemaker
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Contacteer:

Ik kom net terug van een weekje Harz met Mrs Vibe. Zal morgen ff een kort verslagje schrijven :-q
ThaSingleTrackMastah
Moderator
Moderator
Mijn mountainbike: Heeft een motortje
Contacteer:

Mark_EL schreef: za 18 mei 2024, 11:51
Ironhorse Erik schreef: za 18 mei 2024, 10:59 Lucky you, wij rijden 400km enkele reis naar Winterberg. Altijd even overnachten dus, ook voor de veilige terugreis zegmaar.
Ik denk dat ík dan de lucky bastard ben hier :bier: Volgens mij woont Mastah toch wel een aardig stukje verder van Winterberg. Niet dat hij dat erg zal vinden, waarschijnlijk :lol:
Ja, als ik naar Winterberg of de Harz zou gaan, dan moet daar zeker een overnachting bij :-D

Mijn ervaring (fietsclub) is dat er voor veel mensen een ongedefinieerde grens (afstand/reistijd) is die maar moeilijk wordt overschreden.
Terwijl als je het goed beschouwd, dat half uurtje extra in de auto nauwelijks opweegt tegen alle moeite en tijd die je in zo'n weekendje steekt.
chained forever to a world that's departed

Disclaimer: Spellingscontrole vern#ukt mijn posts. Excuses voor vreemde woorden en afkortingen.
Mark_EL
Mountainbike Junk
Mountainbike Junk
Contacteer:

Gaan er morgen en/ of dinsdag misschien nog meer mensen van hier richting Willingen of Green Hill? (weer in de Harz ziet er minder goed uit dus dat zal voor een volgende keer zijn). Zo ja, zin om af te spreken om wat samen te rijden?
HarrySlingerLove
Mountainbike Junk
Mountainbike Junk

Mark_EL schreef: zo 19 mei 2024, 18:13 Gaan er morgen en/ of dinsdag misschien nog meer mensen van hier richting Willingen of Green Hill? (weer in de Harz ziet er minder goed uit dus dat zal voor een volgende keer zijn). Zo ja, zin om af te spreken om wat samen te rijden?
Net aangekomen in de buurt van Green Hill. Dus lees dit te laat.

Hopen op een droge dag!
MVMVML
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Mijn mountainbike: Canyon Strive +Lapierre 727
Contacteer:

Mark_EL schreef: zo 19 mei 2024, 18:13 Gaan er morgen en/ of dinsdag misschien nog meer mensen van hier richting Willingen of Green Hill? (weer in de Harz ziet er minder goed uit dus dat zal voor een volgende keer zijn). Zo ja, zin om af te spreken om wat samen te rijden?
Ik was er zaterdag, maar helaas toch regen. Dus maar naar Winterberg gereden na de ochtend voor IXS.
HarrySlingerLove
Mountainbike Junk
Mountainbike Junk

Vandaag was het tot 16:40u droog. Wel druk. Maar weer oh-zo-lekker!!
Mark_EL
Mountainbike Junk
Mountainbike Junk
Contacteer:

Het weer was vandaag dikke prima inderdaad. Rond 14 uur een paar druppels maar dat is het noemen nauwelijks waard. Rond 16:40 begon het harder te regenen maar toen stond ik net mijn fiets al af te spoelen. Sommige trails waren nog wel nat en glad van de regen van afgelopen dagen. Ik heb 1x Groomer gedaan (minus de 3 grote jumps op het eind) maar die trail was nog best wel een glibberpartij...

Verder was het inderdaad flink druk, vooral te merken bij de lange rijen voor de sleeplift. Een keer op de trails was de drukte wel te doen :-q .

@HarrySlingerLove; ben jij morgen ook nog in Sauerland dan?
Plaats reactie