Mark_EL schreef: ↑vr 17 mei 2024, 22:11
Ik ga wellicht maandag naar Willingen. Ik wil eigenlijk 2 dagen met een overnachting maar de weersvoorspellingen zijn zowel voor zondag als dinsdag Kwalitatief Uitermate Teleurstellend
Zijn hier ook mensen die ervaring hebben met bikeparks in de Harz zoals Hahnenklee en Schulenberg, en deze willen delen? Ik denk erover om ook eens wat andere parken te willen bezoeken dan de 3 grote in Sauerland.
Hahnenklee en Schulenberg zijn de top 2 parken van de Harz met de beste bikepark trails van de Harz, twee totaal verschillende parken ik kom al elk jaar in Hahnenklee sinds het bestaan van het bikepark dat ze voor het eerst open zijn gegaan. Hahnenklee is net als Winterberg & Willingen geschikt voor alle niveaus gezien de trails prima te doen zijn voor zowel beginners als ervaren rijders.
Enige min puntje van Hahnenklee & ik ben niet de enige is de hele trage lift maar dat is ook het enige min puntje, het aanbod van de trails is dik voor elkaar, liftprijzen zijn prima voor een dagje rijden je kunt tegen een meer prijs een elektronische polsbandje kopen die je als liftkaart gebruikt inplaats van een papieren dag kaart.
Schulenberg wordt gezien als de grote broer van Hahnenklee dit is een bikepark die meer gericht is op de gevorderde rijder waar de trails in tegenstelling van Hahnenklee een heel stuk uitdagender & steiler zijn. de ligging van het bikepark is ook uniek gewoon midden in de natuur weg van de bewoonde wereld je moet wel een stukje fietsen vanaf de parkeerplaats bij de brug bij een groot meer.
Goed om te weten is dat dit bikepark alleen open is in het weekend van Vrijdag t/m Zondag, dagkaartje is niet duur en de sfeer die het bikepark heeft is fantastisch goed, het bikepark heeft 1 sleeplift die heel steil omhoog gaat. Nieuw voor dit jaar is de EasyLoop systeem zoals Greenhill gebruikt om naar boven te komen.
Hahnenklee & Schulenberg liggen beide op een afstand van ongeveer 15km van elkaar af.
Downhill is where it’s at,real proper shredding on tracks rougher than Ryan Gigg’s home life