Helaas dat het gros van de trotse snelrijders wel zo doen. Fijn dat jij dan de uitzondering bent. Afgelopen jaar was het best triest hoeveel ‘snelle’ rijders hun wikkels ed van hun afgooien voor de ‘tijdwinst’
Bartje 200 als beginner.
- Bonanza
- Elite Mountainbiker
- Mijn mountainbike: Niner Air 9 RDO, Kona Hei Hei CR Race
- Contacteer:
-
- Mtb fanaat
- Mijn mountainbike: Orbea Alma M25
Mooi hoe iedereen er mee bezig is.
Leuk om andere ideeen te lezen.
Ik zet m'n zinnen op 9 uur met goede omstandigheden.
Maar dan kan ik daar mijn drink en eet schema op plannen.
Camelbak zit ik ook aan te denken. Wil best stoppen maar niet bij elke stop.
De eerste stop op 46 km heb ik echt nog niets nodig, dan zit ik er net lekker in.
Leuk om andere ideeen te lezen.
Ik zet m'n zinnen op 9 uur met goede omstandigheden.
Maar dan kan ik daar mijn drink en eet schema op plannen.
Camelbak zit ik ook aan te denken. Wil best stoppen maar niet bij elke stop.
De eerste stop op 46 km heb ik echt nog niets nodig, dan zit ik er net lekker in.
-
- Mtb fanaat
- Mijn mountainbike: Orbea Alma M25
Poh een ftp van 380 -400! Dat is serieus! Dat zijn veel trainingsuren.JustLogics schreef: ↑wo 15 mei 2024, 20:17
FTP zegt natuurlijk an sich erg weinig. Ik ben erg goed in langdurende inspanningen, dus mijn fatique resistance zoals hierboven genoemd is hoog. En ik ben vooral erg goed in blijven eten, waardoor ik ook goed power kan blijven leveren. Mijn ftp zal rond de 380-400 liggen, maar ik weeg ook meer dan 90 kg.
Mijn grote aandachtspunt is het watertekort wat er op een gegeven moment optreed in mijn lichaam, waardoor het niet meer kan zweten en ik kippenvel krijg. Dus de warmte is mijn zwakte. Als ik het niet red om veel water en zouten op te nemen en het zweten te beperken kan ik dus allerlei topcijfers hebben, maar ga ik die finish niet halen, of heel langzaam.
De beste manier om er achter te komen hoe lang het gaat duren is het proberen. Het verschil tussen 8 en 10 uur is voor je voorbereiding verder niet zo spannend toch? Als ik een gokje mag wagen dan gaat het in elk geval langer dan 8 uur zijn met een ftp van 250 watt, maar dat zegt nog steeds niks zonder een lichaamsgewicht.
Kijk bij de uitslagen van vorig jaar en denk dan waar je ongeveer zou zitten qua tegenstand, dan geeft het je alvast een indicatie
Vorig jaar:
winnaar in 7 uur
nummer 82 van de mannenwedstrijd en beste vrouw in 8 uur
175 van de 1393 recreanten(man) binnen 9 uur
506 recreanten(man) binnen 10 uur
Oftewel, meer dan de helft van de deelnemers doen er meer dan 10 uur over.
En 160 mannen hebben er meer dan 12 uur over gedaan.
Ik weeg 85 kg dus ook niet de lichtste. Mijn fatique resistance weet ik niet precies maar voor mijn gevoel kan ik mijn krachten wel lang volhouden. Zal het voor mijn leeftijd (45) redelijk goed moeten zijn. Maak wel tussen de 200 en 300 km per week op de MTB en race.
Zoals ik al schreef, ik ga voor een tijd rond de 9 uur met goede omstandigheden.... Maar goed, nog nooit eerder 200 km op de MTB gedaan. Op de race wel, en in het weekend is een 100 plus rit op de race ook geen uitzondering.
Ik had inderdaad nog niet gekeken naar de cijfers van andere jaren dus leuk dat je die even toont.
De snelle rijders die ik ken stoppen hun wikkels netjes als ik gewoon onder de pijp van de fietsbroek. Zitten ze ook niet bij het goede spul in de weg. Of op de streep, of in de bevoorrading raak je dat netjes kwijt.
Meestal zijn het juist de wannabees die alles aan hun laars lappen.
Meestal zijn het juist de wannabees die alles aan hun laars lappen.
-
- Elite Mountainbiker
-
- Elite Mountainbiker
Met alle deelnemers bedoel je? Ik kan enkel de starttijden per wave vinden. App word je niet veel wijzer van...Peelrijder schreef: ↑vr 17 mei 2024, 16:11 Ik zit in het wedstrijdvak, wave 1A dus 07.00 en vooraan.![]()
Ik heb (jammer genoeg) nog geen startlijst gezien en van die app wordt ik ook niet veel wijzer.![]()
-
- Elite Mountainbiker
Ja, soms wel fijn om te weten met wie je eventueel samen kan rijden of een wiel kan pakken.Donis schreef: ↑vr 17 mei 2024, 18:50Met alle deelnemers bedoel je? Ik kan enkel de starttijden per wave vinden. App word je niet veel wijzer van...Peelrijder schreef: ↑vr 17 mei 2024, 16:11 Ik zit in het wedstrijdvak, wave 1A dus 07.00 en vooraan.![]()
Ik heb (jammer genoeg) nog geen startlijst gezien en van die app wordt ik ook niet veel wijzer.![]()
Ik verwacht gerben en Tim wel, maar of ik die kan volgen weet ik niet.

Gerben weet ik niet. Tim is er wel bij. Sprak hem 2 weken geleden bij een trainingsronde hier in de buurt.Peelrijder schreef: ↑vr 17 mei 2024, 20:54Ja, soms wel fijn om te weten met wie je eventueel samen kan rijden of een wiel kan pakken.
Ik verwacht gerben en Tim wel, maar of ik die kan volgen weet ik niet.![]()
-
- Mtb fanaat
Wat voor drinkzak raden jullie aan? Zelf had ik er nu een paar op het oog.
- Camelbag Classic Light
- Camelbag Octane XTC
- USWE Outlander Pro (beetje prijzig wel)
Zijn er alternatieven, betere keuzes? Laat het gerust weten, hoor het graag!
- Camelbag Classic Light
- Camelbag Octane XTC
- USWE Outlander Pro (beetje prijzig wel)
Zijn er alternatieven, betere keuzes? Laat het gerust weten, hoor het graag!
-
- Mtb fanaat