Okey, ff een update.
We zijn er afgelopen week geweest en er waren meer plekken waar we konden mountainbiken dan verwacht (zie vorige post). Er waren een aantal spots waarvan we niet van te voren wisten dat die er waren en eigenlijk
hoef je niet eens zo ver te rijden als we van tevoren dachten, het hangt er gewoon af wat je zoekt.
Echte pittige trails ga je denk ik niet vinden in de buurt, dan moet je echt wel meer dan 45 minuten rijden. Maar zelfs op de Warsberg zijn aardig wat onverharde paadjes die je ff een ochtendje kunt ontdekken. (wel vooral boswielrenpaadjes

)
Zelf zijn wij ook naar Perl geweest, daar ligt een heel MTB-netwerk en het is ongeveer
een halfuurtje rijden naar het startpunt. De route start bij een
klein bikeparkje met jumpline maar die zou ik wel voor het laatste bewaren want wij waren er maar amper aan toegekomen en anders hadden we de route misschien niet kunnen afmaken. Er zijn volgensmij 7 of 8 verschillende routes van 22-100km. Zelf hebben wij de 33km variant gedaan. Leuk, maar helaas wel veel betonnen doubletracks (landbouwweggetjes). De meeste singletrack zat op de laatste 20km, bij Borg zit zelfs een gedeelte met alleen maar singletrack. Volgensmij gaan de routes die nog langer zijn vooral om het kilometers maken, dus ik zou niet aanraden om een route langer dan 33 km te doen. Letop: de GPX is soms outdated maar af en toe mist er ook een bordje en moet je juist de GPX volgen. Als je een uptodate GPX wilt van de 33 route mag je me een PM sturen.
[ Meer informatie vind je
hier - Routes met downloadable GPX
hier ]
Toen we op het park waren kwamen we er ook achter (toeval, via Google maps

) dat er ook een bikeparkje zit in de buurt. Maaarrr. We waren er vrij zeker van dat je een fullface helm nodig had, we waren nog nooit eerder in het buitenland wezen mountainbiken dus hadden we die ook niet, en natuurrlijk verhuurden ze die ook niet op het park

(overigens hebben we ook daar een MTB daar gehuurd EN TOEN WAS LETTERLIJK DE DERAILLEUR KROMGEBOGEN NA 1x SCHAKELEN

). Ook wisten we niet hoe veilig/goed onderhouden het was. Er was wel een blauwe trail maar dat zal denk ik wel een beetje te vergelijken zijn met rood in Nederland. Er was ook geen lift dus moet je via asfalt weer omhoog. Het is wel lekker dichtbij;
kwartiertje met de auto maar je kan natuurlijk ook
een halfuurtje fietsen 
.
Hier nog een klein beetje info
(Sorry, de post is iets langer geworden dan dat ik dacht. TLDR: klik op de linkjes in de laatste 2 alinea's voor een paar plekken waar je wat dichter bij het park kan mountainbiken.)
Groetjes, Mart