Bartje 200 als beginner.

Wedstrijden en prestatietochten over lange afstanden onder veelal zware omstandigheden.
jwolfkamp
Mountainbike Junk
Mountainbike Junk
Mijn mountainbike: Orbea Oiz M10 2019
Contacteer:

Ik heb dit jaar ook nog geen 200 km op de MTB gereden en ga dat ook niet doen voor Bartje200. Wel ga ik voor minimaal 1 keer 200+ op de racefiets en verder bouw ik op de basis die ik de afgelopen jaren heb opgebouwd. Ik rijd/train overigens wel structureel rond de 200 km. per week met minimaal 2 keer in de week stevige intervaltrainingen waarbij alle zones aan bod komen. Maar goed, mijn doel is een tijd onder de 7,5 uur en dat vraagt toch een wat andere voorbereiding.

Verder ben ik het eens met wat hier al gezegd is. Als je wilt finishen, dan zul je finishen. Zorg dat je vanaf nu vooral uren in het zadel maakt en doe enkele keren een rit van pak em beet tussen de 6 en 7 uur. Die laatste paar extra uren gaan je dan zeker lukken op D-day. Succes met de voorbereidingen :-q
Peelrijder
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker

jwolfkamp schreef: do 18 april 2024, 12:50Maar goed, mijn doel is een tijd onder de 7,5 uur en dat vraagt toch een wat andere voorbereiding.
Is dat hooguit ooit gelukt?

Dat is 27 km/u gemiddeld.
DuReal schreef: di 10 december 2024, 17:37 Wat een achterlijk onderschrift
aart93
Mountainbike Junk
Mountainbike Junk
Mijn mountainbike: Trek Fuel EX 8 / Nukeproof Scout 290

Dat is een top 20 tijd. Zou erg netjes zijn!
Mario070
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker

Simpelweg op mylaps te zien :-q
It is the responsibility of the rider to guarantee a safe combination.

Sram

Hoe maakt men deze cirkel vierkant?

Dan Empfield
Mario070
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker

aart93 schreef: vr 19 april 2024, 08:20 Dat is een top 20 tijd. Zou erg netjes zijn!
Het is @jwolfkamp inderdaad de 200km binnen de 8uur rijden :-q
En nu proberen een 30 min daar vanaf te rijden :-q

Sram

Dan Empfield
jwolfkamp
Mountainbike Junk
Mountainbike Junk
Mijn mountainbike: Orbea Oiz M10 2019
Contacteer:

Mario070 schreef: vr 19 april 2024, 09:02
aart93 schreef: vr 19 april 2024, 08:20 Dat is een top 20 tijd. Zou erg netjes zijn!
Het is @jwolfkamp inderdaad de 200km binnen de 8uur rijden :-q
En nu proberen een 30 min daar vanaf te rijden :-q
Kijk ook eens naar 2022 :wink: Toen was de tijd 7 uur en 36 minuten. Dus ja, het is realistisch om onder de 7 uur en 30 minuten te kunnen duiken. Natuurlijk moet alles meezitten op D-day, maar je moet blijven dromen :winkie: Omstandigheden vorig jaar maakten het helaas onmogelijk, want ook toen was dat het doel al. Ik hoef me verder niet te verdedigen, maar iedere deelname ben ik onder de 8 uur gefinisht :-q
Mario070
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker

Dan is dan het antwoord op de vraag een aantal posts hierboven :-q

:lol: :lol: :lol: :lol: :lol: :wink:

Sram

Dan Empfield
bert l.
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Mijn mountainbike: Cube AMS 100

Gaat je lukken, Jeroen.
Mario070
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker

Natuurlijk gaat dat lukken :-q met zo'n rit iets meer wind in de rug en je hebt die 6 minuten gewonnen :-q

Sram

Dan Empfield
Donis
All rounder
All rounder

jwolfkamp schreef: do 18 april 2024, 12:50 Ik heb dit jaar ook nog geen 200 km op de MTB gereden en ga dat ook niet doen voor Bartje200. Wel ga ik voor minimaal 1 keer 200+ op de racefiets en verder bouw ik op de basis die ik de afgelopen jaren heb opgebouwd. Ik rijd/train overigens wel structureel rond de 200 km. per week met minimaal 2 keer in de week stevige intervaltrainingen waarbij alle zones aan bod komen. Maar goed, mijn doel is een tijd onder de 7,5 uur en dat vraagt toch een wat andere voorbereiding.

Verder ben ik het eens met wat hier al gezegd is. Als je wilt finishen, dan zul je finishen. Zorg dat je vanaf nu vooral uren in het zadel maakt en doe enkele keren een rit van pak em beet tussen de 6 en 7 uur. Die laatste paar extra uren gaan je dan zeker lukken op D-day. Succes met de voorbereidingen :-q
Poeh wat een snelheid. Ben al blij als 20 mij lukt :lol:
JustLogics
Mtb fanaat
Mtb fanaat

Ik wil hem ook komend jaar weer gaan rijden, prachtige race wat mij betreft. Heeft er iemand hier nog een wedstrijdticket beschikbaar? In dat geval hoor ik het graag!

EDIT: ik ben voorzien!
Laatst gewijzigd door JustLogics op wo 8 mei 2024, 11:05, 1 keer totaal gewijzigd.
awinkel
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Mijn mountainbike: Canyon Lux WorldCup CF6

Geen wedstrijdticket, maar ik was wel 1 van de eerste (20:11 uur bevestigingsmail ontvangen ;-) ) met een kaartje voor de cyclo, dus je start vrijwel vooraan.
Stuur even een DM als je interesse hebt.
JustLogics
Mtb fanaat
Mtb fanaat

Ik heb wel een grote voorkeur voor een wedstrijd ticket omdat ik als doel heb om top 10 te rijden. Evengoed dank voor het aanbod!
Peelrijder
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker

JustLogics schreef: di 7 mei 2024, 16:50 Ik heb wel een grote voorkeur voor een wedstrijd ticket omdat ik als doel heb om top 10 te rijden. Evengoed dank voor het aanbod!
Toevallig!

Ik ook!

Of het lukt is wat anders.

Die tijd die je (als je 4e was) in de cyclo van 2022 hebt gereden is plek 50 in het wedstrijdvak.
Allerminst slecht dat voorop gesteld, maar als je in 2 jaar een uur sneller bent geworden haal je de top 10 waarschijnlijk wel.
DuReal schreef: di 10 december 2024, 17:37 Wat een achterlijk onderschrift
JustLogics
Mtb fanaat
Mtb fanaat

Haha ja, sinds 2 jaar geleden ben ik flink aan het trainen geweest gelukkig! Gegeven dat ik toen in wave 6 startte was dat eigenlijk al een hele mooie uitslag toen.
Vorig jaar heb ik ook meegedaan, ook met als doel top 10, maar ben ik iets van 80e of 90e geworden in de wedstrijdklasse door wat tegenslag.
Ik heb dus toen spijtig genoeg niet dat doel gehaald, maar dit jaar heb ik weer een herkansing. We gaan zien hoe het loopt.

Jij succes alvast! Uit je post haal ik dat top 10 voor jou niet als een realistisch doel voelt voor je zelf? Wat is dan je doel voor komende Bartje200?
Plaats reactie