Ja daar stond ik, volledig ingepakt want buienradar liet het regenen. Dus op de fiets, kom diverse volledig verregende fietsers tegen, hoopvol fietsen verder.
En ik, ik moest dat nattigheid zoeken
'e-mtb is conditie kopen', wat is uplift/ skilift dan?
Vroeger gaf Piet Paulusma altijd een punt voor t weer. T BBQ weer krijgt van mij een 8 riep ie dan. Maar we hebben nu een nieuw probleem merk ik. Vorige week in België was t zo koud toen ik startte om 9 uur en t sneeuwde zelfs een tikkie. Dus kreeg van mij een 1…. Maar bij de finish was t lekker kreeg van mij een 7.
Zaterdag in Sundern Hagen (SKS) zelfs liedje. ‘s morgens een 1, ‘s middags een 8. Reden we ‘s morgens met t warmrijden met 3 lagen kleren aan. Prima kan, t was droog. Maar t werd 20 graden uiteindelijk. Zo lastig om dan de juiste kleren aan te hebben de hele dag. Lukte me aardig maar zag veel bikers s-morgens blauwbekken in kort-kort en ‘s middags anderen kapot gaan in winterbroek met Softcell-jack en winter handschoenen.
Eerst was het te nat, te koud en te droog... nu is het weer moker-heet (voor de tijd van het jaar)
Ik zie er tegen op om vanmiddag na werk een paar rondjes HVLV te doen
Die weermannen en -vrouwen bakken er niks van tegenwoordig. Wat kan er nou moeilijk aan zijn om een beetje droog en stabiel weer van rond de 20 graden met in de nacht een buitje, te voorspellen?
Trek Fuel EX 2024 Gen6 carbon Giant Contend AR2
RIP - Trek Fuel EX '21 carbon
RIP - Trek Fuel EX7 '17
Sold; Devinci Atlas carbon '14
RIP - Devinci Atlas RC '11
Sold - Trek Fuel EX 9 26"'
RIP - Gary Fischer Hifi '08
Sold - Trek 6700 '08
Gisteren weer gevalletje de weerman neemt me in de zeik. T zou zaterdag droog zijn op klein buitje na. Ik was aan t trainen in Landgraaf. Van te voren keek ik op buienradar, niks aan t handje. Alleen in België regen vandaag. Na 3 uur een paar spatjes. Och kan, maar de lucht werd wel wat zwarter. Ik denk ik kijk effe op buienradar. Nog niet veel bijzonders. Maar ineens: zwarte lucht en Bam: onweer. Ja toen stond op buienradar dat er een onweersbui over trok. Maar ik zat wel 30km van de auto…..
Dus verander hier die titel maar naar: ‘neemt de weerman ons in de zeik’?