Vignetten in Nederland

Voor alle vragen en tips over de vaste routes en leuke plekjes van Nederland.
BOSS
Pro Biker
Pro Biker
Contacteer:

Kapitein Iglo schreef: wo 24 april 2024, 15:59
Crapton schreef: wo 24 april 2024, 15:42

Precies, de reactie van Bas schetst een goed beeld.

Maar je laatste opmerking begrijp ik niet: prijsvraag niet gewonnen en daarna aangevraagd via NPUH onderhouds budget en gekregen. Waarom zou het huis hier dan te klein zijn? Iets meer vignet geld naar onderhoud en investeringen in goed gereedschap bv om snel plassen op te kunnen lossen lijkt me juist precies de bedoeling voor intensief gebruikte routes en actieve trailcrew.
Omdat er dan ook weer stemmen zouden zijn die zeggen: nou een bakfiets van mn vignetgeld? Wat een onzin. Verlaag dan mn vignetgeld maar.

En daarmee zijn we toch weer on topic.
Sorry, maar dat is echt onzin. Er zijn trailcrews die shovels, tractoren en bosvoertuigen kopen en daar is nog NOOIT iemand over gevallen. Een fiets als onderhoudsmiddel voor een fietsroute lijkt mij dus geen enkel probleem. Zijn er wellicht afspraken gemaakt over waar de vignetopbrengsten wel- en waar niet aan besteed mag worden?

dussssss©
basdemeijer
All rounder
All rounder
Mijn mountainbike: heeft geen zijwieltjes
Contacteer:

BOSS schreef: wo 24 april 2024, 16:02

Sorry, maar dat is echt onzin. Er zijn trailcrews die shovels, tractoren en bosvoertuigen kopen en daar is nog NOOIT iemand over gevallen.
In Nederland? :o
BOSS
Pro Biker
Pro Biker
Contacteer:

basdemeijer schreef: wo 24 april 2024, 16:14
BOSS schreef: wo 24 april 2024, 16:02

Sorry, maar dat is echt onzin. Er zijn trailcrews die shovels, tractoren en bosvoertuigen kopen en daar is nog NOOIT iemand over gevallen.
ja, het zijn overigens shoveltjes, tractortjes en bosvoertuigjes.

dusssssss©
hanjovdberg
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Mijn mountainbike: Trek Stache 7 29+ Olympia team fully Ede

Kapitein Iglo schreef: wo 24 april 2024, 15:59
Omdat er dan ook weer stemmen zouden zijn die zeggen: nou een bakfiets van mn vignetgeld? Wat een onzin. Verlaag dan mn vignetgeld maar.
En daarmee zijn we toch weer on topic.
Sorry maar hier krijg je toch echt een reactie van eigen koekje! :winkie:

Wat. Een. Onzin. Zeg!

Sterker nog ik weet dat er best wel eens over gesproken wordt om handig materiaal/vervoersmiddel etc. aan te schaffen voor onderhoud routes. Dat is helemaal te rechtvaardigen en zou gezien de inkomsten geen enkel probleem zijn. Sterker nog het zou menigeen misschien wel logischer in de oren klinken dan een 1.2mln donatie.

Uitleg van Bas is prima. Zelf wist ik niets van deze actie terwijl ik ook wel eens schep op route (Rhenen). Wat dat betreft schrijft Peelrijder een hele zinnige reactie :-q 'it all comes to the socials' 8)

Resteert mij nog de trailcrew van Soest veel plezier ermee toe te wensen. En voor de overige crews; er komt nog meer :lol:
Laatst gewijzigd door hanjovdberg op wo 24 april 2024, 16:56, 1 keer totaal gewijzigd.
- arrogance leads to ignorance -

Opruiming / te koop

SYS Niner Jet 9 RDO
Tijgerhaai
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Mijn mountainbike: Scott Scale, Spark & Genius
Contacteer:

BOSS schreef: wo 24 april 2024, 16:16
basdemeijer schreef: wo 24 april 2024, 16:14
ja, het zijn overigens shoveltjes, tractortjes en bosvoertuigjes.

dusssssss©
En daar rijden mijn trail crew collega’s en ik dan weer op. Dus afgunst om een bakfiets? Nee, zou er ook niet heel gelukkig van worden op de routes waar wij werken. Zoals snel op een forum wordt er wat achter gezocht. Het was gewoon een oprechte kritische vraag. Dat er wat achter gezocht wordt zegt waarschijnlijk meer.

Maar goed, de regel geen kritische vragen stellen is bij deze weer aangescherpt.

Men zou een mooi rapport kunnen schrijven.
De mountainbiker, van paria tot melkkoe. :bier:
◼︎ stick to the arrow. ◀︎:
moeilijkheidsgraad
bebording
balboa
Extreme Biker
Extreme Biker
Mijn mountainbike: Wordt gebruikt

Wie durft er nu ooit nog een prijsvraag uit te schrijven of daar aan mee te doen als zelfs de intenties er van al in twijfel worden getrokken? Is het de plicht van de organisator 'iedereen' te informeren en motiveren mee te doen? :~

Man man, ik blijf me echt verbazen over de - althans die indruk geeft het mij - negatieve of onnodig kritische houding t.a.v. een club vrijwilligers die onderling lol hebben en er voor zorgen dat nog veel meer mensen lol kunnen hebben.
hanjovdberg
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker

Het is en blijft vooral bijzonder hoe sommigen hier al dan niet terechte vragen interpreteren.

Waar ergens zie jij in de reacties dat er wordt getwijfeld over de intenties van degenen die de prijsvraag hebben uitgeschreven?? Of waar de intenties van de deelnemende crews wordt bekritiseerd?

Opruiming / te koop

SYS Niner Jet 9 RDO
Kapitein Iglo
Moderator
Moderator

Ik typte net al een reactie maar die lijkt niet te zijn doorgekomen (zit op een terras met brakke verbinding).

Ik gaf aan dat ik er van overtuigd ben dat ook de aanschaf/donatie/sponsoring van een bakfiets hier onherroepelijk tot gezeik had geleid. Puur omdat het de UHR betreft, dat werkt de laatste maanden simpelweg als een rode lap.

Maar, ik ben blij dat jullie aangeven dat ik het fout heb, en we dus het fiat hebben van de scherprechter van MTBend Nederland, dat we dit wel zouden mogen van jullie 🙄. Hoeven we die discussie nooit meer te voeren. Ga ik nu weer aan m’n biertje.
Doneer en help mee!

Ibis Ripmo AF 2022
Pace RC529 2019
Sonder Camino Al Apex1 2018

Retired: Nukeproof Scout 290, 2x Trek Superfly 7, Stevens Fluent, Stevens S7
Tijgerhaai
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Mijn mountainbike: Scott Scale, Spark & Genius
Contacteer:

basdemeijer schreef: wo 24 april 2024, 15:03
Lang verhaal kort: de vaste kern dacht gewoon leuk om mee te doen, niets meer, niets minder. Winnen we de bakfiets: top! Winnen we niet: jammer.
En bij Rhenen dacht de vaste klusser waarschijnlijk hetzelfde: hé leuke actie. Ik kan het wel gebruiken, laat ik een filmpje maken. Gewoon enthousiasme.
Dit is dus een prima antwoord op mijn oorspronkelijke vraag.

Hoezo leidt de aanschaf van materiaal ten behoeve van onderhoud tot gezeik? Dat is nu net waar de opbrengsten voor zijn. Zodat er nog beter onderhoud gedaan kan worden. Het leven van de vrijwilligers mag je daarmee best een beetje makkelijker maken. De John Deere dealer heeft nog een paar mooie Gators in de aanbieding.

https://kraakman.com/occasions-nieuw-_b ... f5c2cb1b5b
◼︎ stick to the arrow. ◀︎:
moeilijkheidsgraad
bebording
hanjovdberg
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker

Kapitein Iglo schreef: wo 24 april 2024, 17:24 Ik typte net al een reactie maar die lijkt niet te zijn doorgekomen (zit op een terras met brakke verbinding).

Ik gaf aan dat ik er van overtuigd ben dat ook de aanschaf/donatie/sponsoring van een bakfiets hier onherroepelijk tot gezeik had geleid. Puur omdat het de UHR betreft, dat werkt de laatste maanden simpelweg als een rode lap.

Maar, ik ben blij dat jullie aangeven dat ik het fout heb, en we dus het fiat hebben van de scherprechter van MTBend Nederland, dat we dit wel zouden mogen van jullie 🙄. Hoeven we die discussie nooit meer te voeren. Ga ik nu weer aan m’n biertje.
Doe dat en neem er nog een paar :bier:

Wie weet heb je dan volgende keer ook wat minder last van cynisme :winkie:

Overigens op het terras?? :o Dan ben je vast niet in NL momenteel. Hmmm toch niet stiekem van UHR geld een tripje aan het maken toch :tong :lol:
Laatst gewijzigd door hanjovdberg op wo 24 april 2024, 19:03, 1 keer totaal gewijzigd.

Opruiming / te koop

SYS Niner Jet 9 RDO
Peelrijder
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker

Kapitein Iglo schreef: wo 24 april 2024, 17:24 Ik typte net al een reactie maar die lijkt niet te zijn doorgekomen (zit op een terras met brakke verbinding).
Ik mag hopen dat je niet in Nederland bent. :P
hanjovdberg schreef: wo 24 april 2024, 16:50.Zelf wist ik niets van deze actie terwijl ik ook wel eens schep op route (Rhenen). Wat dat betreft schrijft Peelrijder een hele zinnige reactie :-q 'it all comes to the socials' 8)
En met u zovelen, waarschijnlijk dat ze daarom de actie 'vervolgen'.

Ik heb het idee dat dit een beetje een vooropgezet plan is van de organisatoren en sponsoren van de prijsvraag.
Men heeft nu gezien hoe makkelijk het kan zijn om te winnen, meer mensen gaan meedoen, wat leidt tot meer volgers op de socials van de organisatoren en sponsors, relatief gezien gratis exposure.

Zo zou ik het doen in ieder geval.

Het is dat ik het hier meekrijg want ik heb totaal niets met die kerel van mtbchallenge en zijn YouTube bedoelingen.
Evenmin heb ik iets met Cube (tenzij die gratis zou zijn). :bier:
'Some even say, riding cross country is the best form of klunking, away from the cops, the cars and the concrete'
At1
Extreme Biker
Extreme Biker
Mijn mountainbike: Wordt niet gebruikt als ik online ben...

Wat een commotie :o.
Ik lach er maar om :roll:
Iedereen is gek en zij die denken dat ze normaal zijn, die zijn het gekst van allemaal.
petter
Mountainbike Junk
Mountainbike Junk
Mijn mountainbike: Trek Farley 5/Canyon Spectral CF7 ASX

basdemeijer schreef: wo 24 april 2024, 15:03 Lang verhaal kort: de vaste kern dacht gewoon leuk om mee te doen, niets meer, niets minder. Winnen we de bakfiets: top! Winnen we niet: jammer.
En bij Rhenen dacht de vaste klusser waarschijnlijk hetzelfde: hé leuke actie. Ik kan het wel gebruiken, laat ik een filmpje :-q maken. Gewoon enthousiasme.
Precies dat. Ik ben van een van de trailcrews die bij de 4 kanshebbers behoorde. Ook wij hebben veel lol gehad met het maken van het filmpje, leuk om te doen. Winnen we, dan hebben we er een heel handig hulpmiddel voor het onderhoud bij, zo niet, jammer en kijken of er andere mogelijkheden zijn.
Dus langs deze weg wil ik de trailcrew van Soest hartelijk feliciteren met het winnen van de bakfiets en ze er heel veel klusgemak mee wensen :-q

En wij, we hebben een lijntje uitgezet en doen de volgende ronde waarschijnlijk weer gewoon mee :winkie:
Change your skills, not the trails :-q / Grenspark Trail Builders
hanjovdberg
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker

Eerlijk gezegd heb ik bij jullie filmpje het meest moeten lachen. Het accentje hielp ook wel mee :winkie: :-q

zet mij in de jury en wie weet :winkie:

Opruiming / te koop

SYS Niner Jet 9 RDO
dubbelop
Pro Biker
Pro Biker
Mijn mountainbike: MSC Zion tandem

Tijgerhaai schreef: wo 24 april 2024, 17:53
basdemeijer schreef: wo 24 april 2024, 15:03
Lang verhaal kort: de vaste kern dacht gewoon leuk om mee te doen, niets meer, niets minder. Winnen we de bakfiets: top! Winnen we niet: jammer.
En bij Rhenen dacht de vaste klusser waarschijnlijk hetzelfde: hé leuke actie. Ik kan het wel gebruiken, laat ik een filmpje maken. Gewoon enthousiasme.
Dit is dus een prima antwoord op mijn oorspronkelijke vraag.

Hoezo leidt de aanschaf van materiaal ten behoeve van onderhoud tot gezeik? Dat is nu net waar de opbrengsten voor zijn. Zodat er nog beter onderhoud gedaan kan worden. Het leven van de vrijwilligers mag je daarmee best een beetje makkelijker maken. De John Deere dealer heeft nog een paar mooie Gators in de aanbieding.

https://kraakman.com/occasions-nieuw-_b ... f5c2cb1b5b
We hebben hier zelfs wel eens serieus naar gekeken. Gave dingen, maar onze routes liggen ver verspreid zodat je steeds per auto die Gator moet verplaatsen. Kortom: voor ons niet handig. Daarom ga ik in veel gevallen op stap met mijn privé rijwiel met daaraan een Bob Yak die route Amerongen ooit heeft gewonnen :P
Plaats reactie