Pfft, de Izzo is een mountainbike, gemaakt voor dit soort dingen. Ik jaag (net als Paul hierboven) vergelijkbare fietsen van ruigere trails af. Zonder aanpassingen.
Omdat het nu alleen bikepark is zijn de tips van Cheeta wat set-up betreft wel nuttig. Daar wil ik een kortere stuurpen en eventueel een riser met meer rise aan toevoegen.
Verder alleen de banden.
En als je in het bikepark bent: speel eens een beetje met de knoppen op de vering en kijk hoe dat uitwerkt. Dat kan nog best een groot verschil in gevoel en zeker werking geven!
short travel trail bike voorbereiden voor bikepark
- Pitt
- All rounder
- Mijn mountainbike: trek slash/santa cruz chameleon
't is ook een beetje afhankelijk van welke trails je wilt gaan rijden.
Ik durf te stellen dat je in winterberg de meeste trails gewoon kunt rijden met een short travel trail bike of zelfs een hardtail
en als je niet te gek doet en je bent handig op de fiets kom je ook de DH en enduro trails wel af.
Als je alles heel graag full speed wil senden zou ik gewoon een DH bak huren
Maar als je wat wil aanpassen zou ik in eerste instantie kijken naar banden en zoals al genoemd (gratis) positie van remhendels, zadelen dergelijke.
Ik durf te stellen dat je in winterberg de meeste trails gewoon kunt rijden met een short travel trail bike of zelfs een hardtail
en als je niet te gek doet en je bent handig op de fiets kom je ook de DH en enduro trails wel af.
Als je alles heel graag full speed wil senden zou ik gewoon een DH bak huren

Maar als je wat wil aanpassen zou ik in eerste instantie kijken naar banden en zoals al genoemd (gratis) positie van remhendels, zadelen dergelijke.
live it, crank it, smile !!!
- Giant-E
- Elite Mountainbiker
- Mijn mountainbike: Radon Render 9.0
Dit dus.38x10 schreef: ↑ma 15 april 2024, 07:58 Sintered blokken, trekkerbanden, minstens 180mm schijven, en dan kom je op een trailbike prima uit de voeten, zeker op de blauwe en rode trails. Heb zelf een aantal jaar alles gedaan met 130mm veerweg voor en 115mm achter, inclusief parks als La Bresse en Lac Blanc. Inmiddels ook in het bezit van een dikke endurobak, en die gaat veel fijner als het serieus steil of technisch is, maar eerlijk gezegd deed de trailbike het op trails als flow country of loose lee in Winterberg net zo goed.

Hier ook gewoon op een standaard 130/140 mm Neuron alle trails op Willingen gereden. Oké, ik rij niet meer op de limiet (iets met zelfbescherming en rug op 2 plaatsen gebroken), maar nergens ‘t gevoel gehad dat ‘t niet meer comfortabel werd.
En wees nou eerlijk, een fiets die álles wegfiltert wil je toch ook niet?
Giant on E-mtb
- cheeta
- Elite Mountainbiker
- Mijn mountainbike: Plopsaland
Voor man-made jumps en kombochten - aka de typische flowtrali - heb je niet veel veerweg nodig...
https://www.instagram.com/reel/C59OJCwu ... BiNWFlZA==
https://www.instagram.com/reel/C59OJCwu ... BiNWFlZA==
"This post may contain irony: Discontinue use if experiencing mood swings, nausea or elevated blood pressure."
| Freie Fahrt fuer freie Buerger! | LHR | Black Trails Matter | Build Back Blacker |
| Freie Fahrt fuer freie Buerger! | LHR | Black Trails Matter | Build Back Blacker |
-
- Mountainbike Junk
Zelf gooi ik dr andere bandjes op, metal pads idd, en net een paar pufjes extra in de dempers. Ik rij met 140/130 en vrij smalle bandjes en mis vooral een enduro fiets al ik een jump case. Je zit iets eerder op de limiet van de fiets. Ik droom vooral bij Greenhill wel eens van een enduro bak maar vermaak me prima op mn trailfiets tot zo ver. Het is vaak denk ik meer de rijder op de fiets die de limiet is dan dan de fiets zelf.
Normaal is tegenwoordig al heel bijzonder
-
- Mtb fanaat
- Mijn mountainbike: vitus nucleus 27VR
Ik ben momenteel in Winterberg,
Aangezien dit de eerste keer bikepark is, en ik een lift ticket ook al best wel duur vindt, op mijn eigene 120 mm hardtail gegaan.
Van de 13 afdalingen. Heb ik de helft van het rood gedaan, met ik vermoed northshore (1e deel, rest was afgesloten) en freeride als meest pittige. Maar prima te doen. Heb wel voor en achter 2,4 bandjes gedaan omdat breeder niet echt zou passen.
Beide blauw zijn goed te doen.
Loose lee, heel goed te doen.
Free ride (pittig vanwege snelheid en lanceringen, maar wel leuk)
Northshore (ook leuk, technish, en wat drops ((waar ik omheen ben gereden)))
Woodpecker. Stelt in vergelijking met northshore niet zo veel voor.
De rest van het rood niet gedaan omdat me dat teveel buiten mijn kunnen leek.
Aan zwart al helemaal niet gewaagd.
Voorvork is een suntour xcr 32.
Aangezien dit de eerste keer bikepark is, en ik een lift ticket ook al best wel duur vindt, op mijn eigene 120 mm hardtail gegaan.
Van de 13 afdalingen. Heb ik de helft van het rood gedaan, met ik vermoed northshore (1e deel, rest was afgesloten) en freeride als meest pittige. Maar prima te doen. Heb wel voor en achter 2,4 bandjes gedaan omdat breeder niet echt zou passen.
Beide blauw zijn goed te doen.
Loose lee, heel goed te doen.
Free ride (pittig vanwege snelheid en lanceringen, maar wel leuk)
Northshore (ook leuk, technish, en wat drops ((waar ik omheen ben gereden)))
Woodpecker. Stelt in vergelijking met northshore niet zo veel voor.
De rest van het rood niet gedaan omdat me dat teveel buiten mijn kunnen leek.
Aan zwart al helemaal niet gewaagd.
Voorvork is een suntour xcr 32.
2021 vitus nucleus 27 VR
2025 dartmoor hornet PRO
2025 dartmoor hornet PRO