Dure vervanging Future Shock Specialized Diverge
-
- Elite Mountainbiker
- Mijn mountainbike: Specialized Camber 26" 2k11 - Crave 2k14
Wauw, wat slecht geëngineerd, en dat voor zo'n groot merk.hanjovdberg schreef: ↑ma 22 april 2024, 16:29Dat moertje F op de tekening heeft dus een klein uitsteeksel wat precies in de voorvork in een voorgeboord gaat past. Echter na verloop van tijd kan dat wat gaan uitlubberen en die speling wordt steeds lastiger te verhelpenRayb81 schreef: ↑zo 7 april 2024, 20:56 Thanks, blijf het apart vinden dat het lager aangedrukt wordt door 2 boutjes maar goed.
Misschien zat het al te los vanuit de levering (stuur draaide ook wel heel erg soepel).
Hopelijk blijft het nu goed en anders smeer ik ze wel een keer opnieuw met loctite in.
Als laatste redmiddel geef ik het wel over aan de fietsenwinkel wanneer de fiets voor z'n eerste beurt moet.BTDT
![]()
Anyway, dat sleuteltje heb ik er niet bij gehad, maar na aandraaien van van de inbusjes lijkt het vast te blijven zitten.
t.z.t. moet het toch weer uit elkaar, bij de 500km beurt wil ik het stuur wat omlaag hebben en kunnen ze meteen de hele zwik goed vastzetten.
Anders doen ze er maar groene Loctite tussen

-
- Elite Mountainbiker
- Contacteer:
Dat boutje aan de voorzijde houdt in principe alleen de ring op maat als de klembout niet is aangedraaid (stuurpen verstellen, wissel of omdraaien) . Met de klembout vast heeft het geen functie en zou het niet kunnen uitlubberen? Lijkt meer een montage probleem dan engineering?MonkeyRider schreef: ↑zo 7 april 2024, 08:52 Ik heb een alu Creo met futureshock 1.0. Moest hem ook vrij snel na aankoop nastellen, maar zit sinds die tijd goed.
Beide boutjes in de "colar" drukken een compressie ring aan op het lager, vandaar dat ze gelijk moeten worden aangedrukt. Klembout collar moet vooraf ook aangedraaid zijn, anders druk je die omhoog.
Ik vind het ook een vrij ingewikkeld systeem, maar het werkt wel en geeft opvallend veel comfort tov star vind ik.
Bij mij werkt het (nadat ik zelf alles opnieuw afgesteld en gemonteerd heb) nog steeds gewoon goed (zonder locktide oid) , maar ik rijd er nog maar een jaar mee. Misschien komt de ellende nog