Hallo,
Ik zoek een strak mtb shirt met het liefste 3 zakken. Een kleine links en rechts en een grote zak achterop de rug. Minimaal 1 zak moet een rits hebben voor mijn telefoon. Iemand tips?
Shirt met (veel) zakken
- cheeta
- Elite Mountainbiker
- Mijn mountainbike: Plopsaland
Wat is klein en wat is groot?
Shirts met 3 achterzakken waarvan 1 voorzien van rits c.q. een aparte met rits zijn volgens mij redelijk eenvoudig te vinden. Rose had shirts onder hun eigen merk, in het Decathlon assortiment, etc... Of alle hedendaagse smartphones passen? Sommige zijn dermate groot dat ze hun eigen rugzak rechtvaardigen...
Shirts met 3 achterzakken waarvan 1 voorzien van rits c.q. een aparte met rits zijn volgens mij redelijk eenvoudig te vinden. Rose had shirts onder hun eigen merk, in het Decathlon assortiment, etc... Of alle hedendaagse smartphones passen? Sommige zijn dermate groot dat ze hun eigen rugzak rechtvaardigen...

"This post may contain irony: Discontinue use if experiencing mood swings, nausea or elevated blood pressure."
| Freie Fahrt fuer freie Buerger! | LHR | Black Trails Matter | Build Back Blacker |
| Freie Fahrt fuer freie Buerger! | LHR | Black Trails Matter | Build Back Blacker |
Misschien had ik iets specifieker moeten zijn, maar ik wil nogal wat meenemen als ik wat langer op pad ga. Uurtje of 5 a 6.
Bijvoorbeeld minimaal 6 tot 8 repen of nog wat extra eten, binnenband, CO2patroon, telefoon.
Ik heb een kleine box gemonteerd op het frame en daar zitten al de nodige spullen in, maar aangezien deze wat kleiner is kan daar niet alles in. Ik wil niet nog een extra tas of opbergbox aan mijn fiets monteren.
Bijvoorbeeld minimaal 6 tot 8 repen of nog wat extra eten, binnenband, CO2patroon, telefoon.
Ik heb een kleine box gemonteerd op het frame en daar zitten al de nodige spullen in, maar aangezien deze wat kleiner is kan daar niet alles in. Ik wil niet nog een extra tas of opbergbox aan mijn fiets monteren.
- 38x10
- Elite Mountainbiker
- Mijn mountainbike: Santa Cruz Tallboy 3 / RAAW Madonna
Giant-E zal er van gruwen, maar mijn wielren-alter ego neemt dit alles met gemak mee in elk willekeurig wielrenshirt. Als er ook nog een afdaaljasje mee moet, dan gaan het binnenbandje en CO2 patroon in een klein tasje onder het zadel, en eventueel een pompje aan het frame.Donis schreef: ↑ma 22 april 2024, 08:15 Misschien had ik iets specifieker moeten zijn, maar ik wil nogal wat meenemen als ik wat langer op pad ga. Uurtje of 5 a 6.
Mijn MTB-alter ego zweert bij een USWE (drink)rugzakje
Niet bikers, de leegheid van die levens schokt me. (Vrij naar Tim Krabbé)
-
- Elite Mountainbiker
- Mijn mountainbike: 11ANTS pANTher LTHT
https://www.instagram.com/hidde_extreme/
Mountainbiking is not a crime
Mountainbiking is not a crime
-
- Genius
- Mijn mountainbike: is niet de jouwe :)
- Contacteer:
In het verleden gingen de zakken op mijn shirt ook (over)vol voor lange wegritten. Maar echt prettig droeg dat niet vond ik. Dat gewicht trekt je shirt naar achteren waardoor de voorkant irritant tegen je hals zat te drukken. Een rits op het grootste vak zie je volgens mij niet zo vaak, meestal zijn het zakken zonder rits met soms een klein (sleutel)zakje met rits erbij.
Het gewicht zit bij een hippack op dezelfde plek, maar zonder dat het aan je shirt trekt. Dus dat lijkt mij al een betere optie dan een shirt volduwen?
En zoveel mogelijk aan de fiets, als je geen rugzak wilt.
Maar ik prefereer zelf een rugzak anytime. Tenzij het om een zware dagrugzak in de Alpen gaat voel ik hem na de eerste meters al niet meer zitten...
Het gewicht zit bij een hippack op dezelfde plek, maar zonder dat het aan je shirt trekt. Dus dat lijkt mij al een betere optie dan een shirt volduwen?
En zoveel mogelijk aan de fiets, als je geen rugzak wilt.
Maar ik prefereer zelf een rugzak anytime. Tenzij het om een zware dagrugzak in de Alpen gaat voel ik hem na de eerste meters al niet meer zitten...
"I want to change the world but I don't know what to do
So I'm gonna leave it up to you"
Ten Years After
So I'm gonna leave it up to you"
Ten Years After
- Giant-E
- Elite Mountainbiker
- Mijn mountainbike: Radon Render 9.0
38x10 schreef: ↑ma 22 april 2024, 11:17Giant-E zal er van gruwen, maar mijn wielren-alter ego neemt dit alles met gemak mee in elk willekeurig wielrenshirt. Als er ook nog een afdaaljasje mee moet, dan gaan het binnenbandje en CO2 patroon in een klein tasje onder het zadel, en eventueel een pompje aan het frame.Donis schreef: ↑ma 22 april 2024, 08:15 Misschien had ik iets specifieker moeten zijn, maar ik wil nogal wat meenemen als ik wat langer op pad ga. Uurtje of 5 a 6.
Mijn MTB-alter ego zweert bij een USWE (drink)rugzakje

(Ik gruwel tegenwoordig niet meer zo snel hoor, de verbazing ben ik allang voorbij.)
Giant on E-mtb
- cheeta
- Elite Mountainbiker
- Mijn mountainbike: Plopsaland
Telefoon, sleutels, ID, ... zou ik ook in mijn shirt (of broek) willen hebben, da's gewoon handiger wanneer jij in het ravijn ligt en je fiets boven (of vice versa)
Voedsel vind ik ook handiger in shirt / broekzakken omdat je er tijdens het fietsen makkelijker bij komt en tenzij je halve liter flessen in je shirt propt doorgaans vrij licht is / redelijk te verdelen valt.
CO2 en binnenband zou ik niet alleen als je ook nog een jasje mee wilt als 38x10, maar sowieso aan het frame strappen, in een compact zadeltasje stoppen, ... Een race binnenband is nog daaraantoe maar een 29" MTB binnenband is gewoon een onhandig klote ding qua formaat (ok, je kunt 26 meepakken voor het formaat) en tijdens het fietsen heb je die en de inflator toch niet nodig.

CO2 en binnenband zou ik niet alleen als je ook nog een jasje mee wilt als 38x10, maar sowieso aan het frame strappen, in een compact zadeltasje stoppen, ... Een race binnenband is nog daaraantoe maar een 29" MTB binnenband is gewoon een onhandig klote ding qua formaat (ok, je kunt 26 meepakken voor het formaat) en tijdens het fietsen heb je die en de inflator toch niet nodig.
"This post may contain irony: Discontinue use if experiencing mood swings, nausea or elevated blood pressure."
Rapha brevet shirt heeft 3 grote zakken en een grote zak met rits. Iets wijdere fit dus past goed op lycra en baggies.
Wel duur want Rapha en Merino. Wel echt super kwaliteit en blijft veel langer goed dan meer aero shirts.
Meestal is er wel sale na kerst en rondom de Tour.
Wel duur want Rapha en Merino. Wel echt super kwaliteit en blijft veel langer goed dan meer aero shirts.
Meestal is er wel sale na kerst en rondom de Tour.
- 38x10
- Elite Mountainbiker
- Mijn mountainbike: Santa Cruz Tallboy 3 / RAAW Madonna
Haha, sommige mensen krijgen serieus error in hun hoofd als ze me op dag 1 op mijn enduro MTB (aka de tank) met baggy en complete bescherming zien zitten, en een dag later in strak lycra op een carbon racertje met hoge wielen

Boeit mij allemaal niks, ik hou gewoon van fietsen
Niet bikers, de leegheid van die levens schokt me. (Vrij naar Tim Krabbé)