Tsjechie Reuzengebergte

Benieuwd wat er nog meer in de wereld te biken valt naast Nederland en België? Of je hebt net een fantastische bikevakantie achter de rug en wilt de rest lekker maken met foto's en tips? Plaats het hier.
Plaats reactie
styler
All rounder
All rounder
Mijn mountainbike: Epic Expert 2009
Contacteer:

Hallo allemaal,

Begin september willen we met een paar gasten weer eens op een mtb weekend (lang weekend) gaan.. Nu is ons oog dit jaar op tsjechie gevallen en dan in eerste instantie ergens in het reuzengebergte.

Heeft iemand tips over plaatsen, vakantiehuizen, en eventueel een gids of routes? We gaan er op eigen vervoer naartoe.

alvast bedankt!
bogak
Mountainbike Junk
Mountainbike Junk

Misschien kan je hier wat mee:
http://www.mtbvakantietsjechie.info/
Alvast veel plezier daar !
kudlis
Mtb fanaat
Mtb fanaat
Mijn mountainbike: specialized epic

MTB Adventure super organisatie van mensen die echt weten wat biken is.
goede mix voor beginners en gevorderden.

http://www.mtbadventure.eu/nl/" onclick="window.open(this.href);return false;,
styler schreef:Hallo allemaal,

Begin september willen we met een paar gasten weer eens op een mtb weekend (lang weekend) gaan.. Nu is ons oog dit jaar op tsjechie gevallen en dan in eerste instantie ergens in het reuzengebergte.

Heeft iemand tips over plaatsen, vakantiehuizen, en eventueel een gids of routes? We gaan er op eigen vervoer naartoe.

alvast bedankt!
michelwes
Mountainbiker
Mountainbiker

hoi,

wij zijn vorig jaar een lang weekend in het reuzengebergte geweest, een dorpje genaamd lampertice ik werd hierop gewezen door een kennis. Het dorpje ligt aan de rand van het reuzengebergte met werkelijk geweldige routes. Wij zijn in een vakantiehuis van nederlanders geweest. Er is een eigen site van de woning http://www.luxevakantiehuizen-reuzengebergte.nl" onclick="window.open(this.href);return false; een lekker ruim huis waar we heerlijk konden uitrusten als we weer thuis waren.
In het huis is een boek aanwezig met de mooiste routes voor het reuzengebergte. Je gaat echt compleet door de natuur heen en denk niet dat je de enige biker bent want heel europa weet inmiddels het reuzengebergte te vinden.
Lampertice is wat betreft ligging voor de mooie tochten echt een aanrader vanuit lampertice zijn werkelijk alle leuke tochten goed te doen. op elk niveau !

succes ik hoop dat je net zo'n leuk weekend heb als ons.

gr
michel
Boekenkist
Mountainbike Junk
Mountainbike Junk

michelwes schreef: wo 27 april 2011, 21:06 hoi,

wij zijn vorig jaar een lang weekend in het reuzengebergte geweest, een dorpje genaamd lampertice ik werd hierop gewezen door een kennis. Het dorpje ligt aan de rand van het reuzengebergte met werkelijk geweldige routes. Lampertice is wat betreft ligging voor de mooie tochten echt een aanrader vanuit lampertice zijn werkelijk alle leuke tochten goed te doen. op elk niveau !
Even een hele oud draadje oprakelen...

Deze zomer verblijven wij 2 weken in Lampertice en de MTB gaat weer mee. Mocht iemand nog toffe MTB-routes hebben, hoor ik het graag. Of een linkje naar een website waar routes te vinden zijn.
Elvander
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Mijn mountainbike: Spider SL

Je moet kennelijk even in dat boek kijken :)
Boekenkist
Mountainbike Junk
Mountainbike Junk

:lol: :lol: :lol:

Ik weet niet of ik hetzelfde huis zit... 8) Vandaar de vraag hiero... :wink:
Elvander
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Mijn mountainbike: Spider SL

Zit het niet in je kist dan?

Slightly ontopic: veel in Spindle geweest en de hele omgeving van het Reuzengebergte is tof. Ook voor een dagje wandelen. Verder kan ik je niet helpen.
Boekenkist
Mountainbike Junk
Mountainbike Junk

Elvander schreef: vr 19 april 2024, 12:45 Zit het niet in je kist dan?
Nee, helaas ook niet... 8) :lol:

Overigens zijn de trails in omgeving van Trutnov al bekend; deze liggen op zo'n 10 km van Lampertice. Ben meer op zoek naar mooie XC-routes in westelijke/noordelijke richting vanuit Lampertice.
emeel
Mountainbike Junk
Mountainbike Junk
Mijn mountainbike: Giant Trance

Mapy.cz kan je prima xc / gravel rondjes maken. In de app kan je fietsen, onverhard kiezen en als gpx exporteren.

Als je richting Velka upa rijdt, is het sowieso mooi. Daar gaan ze ook met skelters en trail steps de berg af over gravel paden, dus kan je vast ook met xc omhoog.

Bij The Timber Trail, Krkonoše ook veel mensen op xc fietsen gezien.

Trutnov trails zijn te gek! Flowtek en kozi zijn niet heel extreem (blauw)

Singltrek pod Smrkem is lekker flowy, maar beetje te ver . Misschien voor heen / terugweg.
Boekenkist
Mountainbike Junk
Mountainbike Junk

Dank voor je reactie.
Hoe zijn de rode trails van Trutnov? Zijn die nog te doen met mijn fiets?
Zwart sla ik sowieso over.

Mochten er nog andere forumleden zijn die tips hebben, verneem ik dat graag.
emeel
Mountainbike Junk
Mountainbike Junk
Mijn mountainbike: Giant Trance

Wat voor fiets heb je :D maar het is wel rood rood :bier: Fully is wel fijn en beetje ervaring met natural trails kan geen kwaad.
Willem Altes
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker

Als je van groene afdalingen houdt dan is deze site (met GPX-en) misschien wat. https://www.krkonose.eu/en/long-descents
Plaats reactie