Dharco is een merk uit Australie dat zich richt op functionele maar vooral ook stijlvolle mountainbike kleding. Mijn vrouw had aangegeven dat ze het zat is de wasmachine om de twee ritjes aan te zetten en zei dat ik maar meer kleding moest kopen. Ik vond de Dharco shirts er zo leuk uit zien dat ik dus wat jerseys besteld heb bij ze. Het pakketje kwam binnen 3 dagen aan en in het echt zag het er nog beter uit dan op de website.
De stof van de jerseys voelt erg zacht aan en met de ventilatie zit het ook (erg) goed. De jerseys vallen erg mooi en de kleuren zijn echt super tof. Wat pasvorm betreft hebben de jerseys een vrij slanke pasvorm. Opvallend is dat shirts met lange mouw een nauwere pasvorm hebben dan die met korte mouw. Een jersey vond ik te klein en die kon ik zonder problemen terug sturen. Ik kon kiezen of ik het wilde ruilen voor een ander shirt, geld terug wilde of een store credit. Ik moest wel even wachten maar ik kreeg mijn store credit netjes op de mail.
Na het grote succes van de jerseys die ik besteld heb, en met de store credit die ik had, heb ik ook de Gravity Shorts besteld. Deze bevalt mij ook veel beter dan de shorts die ik tot nu toe gehad heb. De stof voelt zacht aan, heeft voldoende stretch en is goed stevig.
De maatvoering is gelijk aan je spijkerbroeken maat. De pasvorm is wat slanker dan ik gewend ben maar het zit lekker en valt mooi. De broekspijpen vallen bij mij tot net op de knie en daarmee zijn deze shorts wat langer dan de meeste shorts. In mijn ogen is dat wel zo fijn als je met kniebeschermers rijd. Er zit alleen een broekzak aan de rechterkant die net groot genoeg is voor je telefoon. Ikzelf rijd altijd met een heuptas om dus dit is voor mij geen probleem, alhoewel anderen het daarmee misschien niet eens zullen zijn.
Mijn ervaring me Dharco is erg goed. De kleding is van hoge kwaliteit en met de leuke kleuren en bijpassende shorts onderscheid je jezelf er mee van de rest.
Wat mij betreft een aanrader