Het is goed dat er vandaag (en de komende dagen) wat regen valt in het Rijk van Nijmegen, want het was gisteren op Paars alweer behoorlijk droog!
Dat belooft wat voor de zomer..
Routes Rijk van Nijmegen
- Johnny Hoogmoed
- Mountainbike Junk
Veel is er in een jaar niet veranderd - dit is je commentaar van 18 april vorig jaarYeee-ti! schreef: ↑di 18 april 2023, 13:30 Ondanks de vele regen van de afgelopen tijd en het feit dat de lente nog niet echt los wil barsten, beginnen grote delen van Rood en Paars al behoorlijk droog en gruizig te worden.
Af en toe is het dus extra opletten in sommige bochten, die in de herfst en winter nog op hoge(re) snelheid gereden konden worden![]()

Roads? Where we're going, we don't need roads.
-
- Mountainbike Junk
- Mijn mountainbike: Carb/nyon
Wauw: ik heb een volgerJohnny Hoogmoed schreef: ↑ma 15 april 2024, 14:50Veel is er in een jaar niet veranderd - dit is je commentaar van 18 april vorig jaarYeee-ti! schreef: ↑di 18 april 2023, 13:30 Ondanks de vele regen van de afgelopen tijd en het feit dat de lente nog niet echt los wil barsten, beginnen grote delen van Rood en Paars al behoorlijk droog en gruizig te worden.
Af en toe is het dus extra opletten in sommige bochten, die in de herfst en winter nog op hoge(re) snelheid gereden konden worden![]()
![]()

Nou, er is behoorlijk wat veranderd tijdens het afgelopen jaar, maar de seizoensomstandigheden op de routes alhier zijn blijkbaar vrij consistent inderdaad

-
- Mountainbike Junk
Ik heb zaterdag de 4 routes gereden en ik vond dat gruizige zoals het nu was wel lekker eigenlijk. Uiteraard zit ik ook niet op verdere "woestijnvorming" te wachten maar met de buien van vandaag en de komende week is dat probleem weer even uitgesteld 

Hope this is what you wanted.
Hope this is what you had in mind.
Cuz this is what you're getting.
Hope this is what you had in mind.
Cuz this is what you're getting.
heb zelfde plan maar blijft echt niet droog en blauw zal vanaf de brug ook goed modderig zijn
-
- Elite Mountainbiker
-
- Genius
- Mijn mountainbike: is niet de jouwe :)
- Contacteer:
Blauw (+ 4 x parkje), rood en grotendeels paars (+ 2 x traumapad) gereden gisteren.
Wel wat modder hier en daar, maar niks ernstigs. 95% was perfect te rijden zonder glibberen.
Wat spetters op de fiets maar de drivetrain heeft niet meer dan een veeg met een lap en wat druppels wax nodig
Paar keer wat beginnende regen gehad maar dat zette telkens niet door dus we bleven zelf droog.
Lekker gereden dus!
Wel wat modder hier en daar, maar niks ernstigs. 95% was perfect te rijden zonder glibberen.
Wat spetters op de fiets maar de drivetrain heeft niet meer dan een veeg met een lap en wat druppels wax nodig

Paar keer wat beginnende regen gehad maar dat zette telkens niet door dus we bleven zelf droog.
Lekker gereden dus!
"I want to change the world but I don't know what to do
So I'm gonna leave it up to you"
Ten Years After
So I'm gonna leave it up to you"
Ten Years After
-
- Mountainbike Junk
Gisteren rood (nijmegen), paars en blauw gereden en de tracks lagen er prima bij.
Hulde aan de trailcrew!
Hulde aan de trailcrew!
- North_Shore_MTB
- All rounder
- Mijn mountainbike: Kona process 153 DL 2016 Custom Build/ Kona Honzo 2017/ Commencal Meta AM 29 2021 Custom build
Fantastisch weer in combinatie met een relatief goed onderhouden rode en paarse route, met hier en daar loszittende zandvorming. Dat was het geval bij die slalom downhill festijn die parallel loopt aan de Maldenseweg. Bij het einde heb je die scherpe bocht naar links met die enorme remsporen. Ging daaro bijna onderuit door zandvorming, maar werd godzijdank gered door die schoepranden van mijn 2,5 inch Maxxis Assegai. Anders was het een enkeltje EHBO voor schaafwonden. Maar dat drukte de pret niet
Valt me op dat de route bij Meerwijk meer begint te lijken op conditietraining voor de cross country fanaten en pro's. Ik mis die 40-50 km downhill sectie met die bulten en die bocht. Nu is het toch een kunstmatige BMX uphill pumptrack. En dat betekent een crossfit voor mij op mijn enduro bike van 16 kilo.
Maar begrijp het wel. Lijkt me verontrustend voor wandelaars (met honden) als er continue MTB'ers met een rotvaart kruisen c.q. voorbij komen.

Valt me op dat de route bij Meerwijk meer begint te lijken op conditietraining voor de cross country fanaten en pro's. Ik mis die 40-50 km downhill sectie met die bulten en die bocht. Nu is het toch een kunstmatige BMX uphill pumptrack. En dat betekent een crossfit voor mij op mijn enduro bike van 16 kilo.
Maar begrijp het wel. Lijkt me verontrustend voor wandelaars (met honden) als er continue MTB'ers met een rotvaart kruisen c.q. voorbij komen.
Thank God i bailed before i hit that tree
-
- Elite Mountainbiker