Routes Rijk van Nijmegen

Voor alle vragen en tips over de vaste routes en leuke plekjes van Nederland.
Plaats reactie
Yeee-ti!
Mountainbike Junk
Mountainbike Junk
Mijn mountainbike: Carb/nyon

Het is goed dat er vandaag (en de komende dagen) wat regen valt in het Rijk van Nijmegen, want het was gisteren op Paars alweer behoorlijk droog!

Dat belooft wat voor de zomer..
Johnny Hoogmoed
Mountainbike Junk
Mountainbike Junk

Yeee-ti! schreef: di 18 april 2023, 13:30 Ondanks de vele regen van de afgelopen tijd en het feit dat de lente nog niet echt los wil barsten, beginnen grote delen van Rood en Paars al behoorlijk droog en gruizig te worden.

Af en toe is het dus extra opletten in sommige bochten, die in de herfst en winter nog op hoge(re) snelheid gereden konden worden :)
Veel is er in een jaar niet veranderd - dit is je commentaar van 18 april vorig jaar :lol:
Roads? Where we're going, we don't need roads.
Yeee-ti!
Mountainbike Junk
Mountainbike Junk

Johnny Hoogmoed schreef: ma 15 april 2024, 14:50
Yeee-ti! schreef: di 18 april 2023, 13:30 Ondanks de vele regen van de afgelopen tijd en het feit dat de lente nog niet echt los wil barsten, beginnen grote delen van Rood en Paars al behoorlijk droog en gruizig te worden.

Af en toe is het dus extra opletten in sommige bochten, die in de herfst en winter nog op hoge(re) snelheid gereden konden worden :)
Veel is er in een jaar niet veranderd - dit is je commentaar van 18 april vorig jaar :lol:
Wauw: ik heb een volger :bier: !

Nou, er is behoorlijk wat veranderd tijdens het afgelopen jaar, maar de seizoensomstandigheden op de routes alhier zijn blijkbaar vrij consistent inderdaad :-D .
Giant-E
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Mijn mountainbike: Radon Render 9.0

Yeee-ti! schreef: ma 15 april 2024, 13:14 Het is goed dat er vandaag (en de komende dagen) wat regen valt in het Rijk van Nijmegen, want het was gisteren op Paars alweer behoorlijk droog!

Vorig weekend nog lag er een megavijver onderaan de steile wortelklim.
Giant on E-mtb
Yeee-ti!
Mountainbike Junk
Mountainbike Junk

Giant-E schreef: ma 15 april 2024, 18:09
Yeee-ti! schreef: ma 15 april 2024, 13:14 Het is goed dat er vandaag (en de komende dagen) wat regen valt in het Rijk van Nijmegen, want het was gisteren op Paars alweer behoorlijk droog!

Vorig weekend nog lag er een megavijver onderaan de steile wortelklim.
Die was gisteren verdwenen..
Richard1974
Mountainbike Junk
Mountainbike Junk

Ik heb zaterdag de 4 routes gereden en ik vond dat gruizige zoals het nu was wel lekker eigenlijk. Uiteraard zit ik ook niet op verdere "woestijnvorming" te wachten maar met de buien van vandaag en de komende week is dat probleem weer even uitgesteld :D
Hope this is what you wanted.
Hope this is what you had in mind.
Cuz this is what you're getting.
Donis
All rounder
All rounder

Morgen omstreeks 10:00 wil ik een rondje blauw en paars doen. Als het goed is valt er vanaf nu niet al teveel regen meer. Hopelijk tegen die tijd niet al teveel modder... :winkie:
HB_Eagle
Pro Biker
Pro Biker

Donis schreef: vr 19 april 2024, 18:30 Morgen omstreeks 10:00 wil ik een rondje blauw en paars doen. Als het goed is valt er vanaf nu niet al teveel regen meer. Hopelijk tegen die tijd niet al teveel modder... :winkie:
heb zelfde plan maar blijft echt niet droog en blauw zal vanaf de brug ook goed modderig zijn
Brakes are my enemy

Kona Hei Hei cr/dl
Donis
All rounder
All rounder

HB_Eagle schreef: za 20 april 2024, 08:25
Donis schreef: vr 19 april 2024, 18:30 Morgen omstreeks 10:00 wil ik een rondje blauw en paars doen. Als het goed is valt er vanaf nu niet al teveel regen meer. Hopelijk tegen die tijd niet al teveel modder... :winkie:
heb zelfde plan maar blijft echt niet droog en blauw zal vanaf de brug ook goed modderig zijn
Zojuist gefietst. Inderdaad flink modder maar ook genoeg stukken die prima zijn te fietsen. Viel me niet tegen.
Peelrijder
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker

Beetje modder/ vettig op rood en paars.

Blauw wijzenlijk overgeslagen, prima dag gehad. :-q
DuReal schreef: di 10 december 2024, 17:37 Wat een achterlijk onderschrift
kermit
Genius
Genius
Mijn mountainbike: is niet de jouwe :)
Contacteer:

Blauw (+ 4 x parkje), rood en grotendeels paars (+ 2 x traumapad) gereden gisteren.
Wel wat modder hier en daar, maar niks ernstigs. 95% was perfect te rijden zonder glibberen.
Wat spetters op de fiets maar de drivetrain heeft niet meer dan een veeg met een lap en wat druppels wax nodig :)

Paar keer wat beginnende regen gehad maar dat zette telkens niet door dus we bleven zelf droog.
Lekker gereden dus!
"I want to change the world but I don't know what to do
So I'm gonna leave it up to you"

Ten Years After
Boekenkist
Mountainbike Junk
Mountainbike Junk

Gisteren rood (nijmegen), paars en blauw gereden en de tracks lagen er prima bij.
Hulde aan de trailcrew!
North_Shore_MTB
All rounder
All rounder
Mijn mountainbike: Kona process 153 DL 2016 Custom Build/ Kona Honzo 2017/ Commencal Meta AM 29 2021 Custom build

Fantastisch weer in combinatie met een relatief goed onderhouden rode en paarse route, met hier en daar loszittende zandvorming. Dat was het geval bij die slalom downhill festijn die parallel loopt aan de Maldenseweg. Bij het einde heb je die scherpe bocht naar links met die enorme remsporen. Ging daaro bijna onderuit door zandvorming, maar werd godzijdank gered door die schoepranden van mijn 2,5 inch Maxxis Assegai. Anders was het een enkeltje EHBO voor schaafwonden. Maar dat drukte de pret niet :D

Valt me op dat de route bij Meerwijk meer begint te lijken op conditietraining voor de cross country fanaten en pro's. Ik mis die 40-50 km downhill sectie met die bulten en die bocht. Nu is het toch een kunstmatige BMX uphill pumptrack. En dat betekent een crossfit voor mij op mijn enduro bike van 16 kilo.

Maar begrijp het wel. Lijkt me verontrustend voor wandelaars (met honden) als er continue MTB'ers met een rotvaart kruisen c.q. voorbij komen.
Thank God i bailed before i hit that tree
MSpark
Mountainbike Junk
Mountainbike Junk
Mijn mountainbike: Trek

Shit, al die tijd die 40-50km downhill gemist daar lees ik …
Peelrijder
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker

Wie rijdt er dan ook met een 16kg endurobak een rondje in Nijmegen :lol:.
DuReal schreef: di 10 december 2024, 17:37 Wat een achterlijk onderschrift
Plaats reactie