Garmin Edge 130 kan geen satelieten vinden

Discussiehoek voor GPS Routes/tracks, Navigators, Software en meer.
Plaats reactie
uncle Cheese
Mountainbike Junk
Mountainbike Junk

Ik heb een nieuwe accu in mijn 130 gezet. De accuduur is weer in orde maar nu kan de garmin geen satelieten meer vinden. Erg vervelend voor een GPS en het ding is dan ook verbannen naar de Tacx. Maar eigenlijk mis ik m wel, die lekker duidelijke weergave. Daar kan het scherm van een 800 niet aan tippen.

Heeft iemand een tip hoe ik m zo ver krijg dat de satelieten weer gevonden worden?
Mr. Z
Mountainbike Junk
Mountainbike Junk
Mijn mountainbike: Cannondale Scapel SE + F29, Niner RLT, Santos 3+

Hoe lang heb je hem laten zoeken buiten en heb je eerst gesynchroniseerd met Garmin Conect?

Als hij terug is naar fabrieks instellingen denkt hij waarschijnlijk dat hij in de USA zit en door te synchroniseren is zijn satelliet positie bestand up to date als ik het me goed herinner, kan soms best lang duren voor hij weet waar hij is en waar de satellieten zijn.

EWn natuurlijk even kijken of hiij niet op gebruik zonder satelliet staat :wink:
ThaSingleTrackMastah
Moderator
Moderator
Mijn mountainbike: Heeft een motortje
Contacteer:

Nog eens openmaken.
Ik denk dat de antenne geen goed contact maakt met de printplaat.
Heb het zelf ook gehad.
chained forever to a world that's departed

Disclaimer: Spellingscontrole vern#ukt mijn posts. Excuses voor vreemde woorden en afkortingen.
uncle Cheese
Mountainbike Junk
Mountainbike Junk

Dank voor de reacties. De resultaten:
- Heeel lang wachten en dan nog wat langer wachten; geen satelieten gevonden,
- Synchroniseren met Garmin Connect; geen satelieten gevonden,
- Met alleen GPS, GPS & Glownass of GPS & Galileo; geen satelieten gevonden,
- Weer open maken, de contacten schoon maken en zorgen dat deze goed uitgelijnd zijn; geen satelieten gevonden.

Zonder verdere inspiratie blijft deze tot de tacx veroordeeld. Dat was eigenlijk al de bedoeling zodra er een 140 (of een opvolger voor de 130+) beschikbaar was.
Plaats reactie