Gids in (noord) Luxemburg

Benieuwd wat er nog meer in de wereld te biken valt naast Nederland en België? Of je hebt net een fantastische bikevakantie achter de rug en wilt de rest lekker maken met foto's en tips? Plaats het hier.
Plaats reactie
ATBJasper
Extreme Biker
Extreme Biker
Mijn mountainbike: Cannondale Scalpel

Zojuist is de zomervakantie geboekt naar het nieuwe Europarcs park / camping Kohnenhof. Gemak voor de ouders, plezier voor de kids :D

En natuurlijk gaat de fiets mee. Om het maximale uit (de eerste keer) Luxemburg te halen voor wat betreft mountainbiken, ben ik op zoek naar gidsen in die omgeving. Bij voorkeur een gids die ritten op maat aan kan bieden. Dan hoef ik niet alleen op pad en kom ik hopelijk op de mooiste plekjes.

Zijn er mensen die ervaring hebben met dergelijke gidsen in die omgeving?
beter 1 fiets onder je kont, dan tien in de schuur
marcomtb1972
Extreme Biker
Extreme Biker

Ik heb geen ervaring met gidsen in die omgeving.
Maar misschien handig voor reageerders / meelezers, beetje aangeven wat je wilt rijden daar, bijvoorbeeld kilometers verslinden over shotter / vaste route`s of liever een " enduro " / hike a bike avontuurtje
Willem Altes
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker

Op 40 km zit trailhunters.lu in Mersch. Is Enduro georiënteerd
https://www.trailhunters.lu/book-online

Ze zijn lid van Luxemburgse wielerunie
https://www.fscl.lu/la-fscl/clubs/

Geen ervaring.
ATBJasper
Extreme Biker
Extreme Biker

marcomtb1972 schreef: wo 31 januari 2024, 00:16 Ik heb geen ervaring met gidsen in die omgeving.
Maar misschien handig voor reageerders / meelezers, beetje aangeven wat je wilt rijden daar.
Goeie! Ik ben met de familie, die wil me dan waarschijnlijk ook af en toe nog zien. Dus 2 a 3 dagen fietsen, beetje trail georiënteerd.
Chakotay67
Mountainbike Junk
Mountainbike Junk
Mijn mountainbike: Trek Top Fuel 9.8

Hai, ik heb ook net een korte vakantie geboekt naar dit park. Er zijn voldoende Touren te maken direct vanaf het park. Ook zijn er Diverse gravelritjes vanaf het park te doen, en uiteraard wandelroutes. Zelf heb ik op Komoot Dieverse routes gevonden met GPX, dus even laden in je fietscomputer en gaan. Wij gaan pas in September, dus mocht je voor die tijd nog wat leuks tegen komen....hoor ik het graag.
ATBJasper
Extreme Biker
Extreme Biker

Inmiddels heb ik via Komoot ook het een en ander opgeslagen :-q

Pak ook nog even de Strava heatmaps erbij en dan komt het vast goed.
Plaats reactie