Tubeless, een aantal feiten

Hoe moet je je derailleur afstellen, remmen vervangen...
Plaats reactie
ThaSingleTrackMastah
Moderator
Moderator
Mijn mountainbike: Heeft een motortje
Contacteer:

Ik denk dat je ventiel niet goed bij de velg past.
Je schreef dat je wat kwijt was en uiteindelijk van 2 ventielen 1 hebt gemaakt.
Van deze kant van het beeldscherm klinkt dat alsof er iets niet klopt met het ventiel, of de combinatie ventiel en velg.
Ventiel aanduwen en met de hand vastdraaien moet genoeg zijn.
Normaal lekt er niets als je het ventiel probeert te bewegen.
Some days it's easy, some days it's a fight.

Disclaimer: Spellingscontrole vern#ukt mijn posts. Excuses voor vreemde woorden en afkortingen.
Wolter66
All rounder
All rounder

Oke, dat is goed om te weten. Ze hadden er beide last van. Ene is nu nog mooi hard en andere band is in de loop van de nacht iets zachter geworden. Gelukkig niet zo zacht dat ik het niet durf te proberen. Met een beetje mazzel dicht het sealent nog iets. En anders ga ik bij thuiskomst in Utrecht deze week even een ander soort ventiel halen. Een van wat betere kwaliteit als ik het zo her en der lees.

Het waren dezelfde ventielen alleen een maat groter en er zat een rubbertje bij die we ook maar over hebben gezet.

We blijven dicht bij huis. Route Lochem en Vorden starten hier naast de deur ( oke oke 100 meter fietsen ) mocht het mis gaan heb ik een biba mee en mijn vader staat paraat om mij uit de bossen te vissen.
Wolter66
All rounder
All rounder

Net weer terug en uitstekend gegaan !
Banden beide lekker hard gebleven en ze fietsen heerlijk. Volgende ronde wat minder druk doen en kijken wat voor mij het prettigst fietst.
ThaSingleTrackMastah
Moderator
Moderator
Mijn mountainbike: Heeft een motortje
Contacteer:

:-q
Some days it's easy, some days it's a fight.

Disclaimer: Spellingscontrole vern#ukt mijn posts. Excuses voor vreemde woorden en afkortingen.
Lars TB
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker

Wolter66 schreef: za 9 december 2023, 16:37 Het was even een strijd. ...

Toch mooi dat je mijn punt bevestigt :-q
Weg met de labrador onderdelen!

"Mountainbikers don't get old. They just go downhill"
Wolter66
All rounder
All rounder

Lars TB schreef: zo 10 december 2023, 23:15
Wolter66 schreef: za 9 december 2023, 16:37 Het was even een strijd. ...

Toch mooi dat je mijn punt bevestigt :-q
Dit had ik waarschijnlijk ook gezegd als ik andere banden met een biba er op had gedaan :)
kermit
Moderator
Moderator
Mijn mountainbike: is niet de jouwe :)
Contacteer:

Ik vermoed dat de vorm van de voet van je ventielen niet optimaal bij je velg past, wat TSTM al aangeeft.
Er zijn nogal wat verschillende types, sommige rond, met een "blok"voetje, metaal met een rubber ring... soms combineert het niet perfect. Ringetje stevig handvast zou in principe dicht moeten zijn.

Afbeelding
DONEER JE OOK?

"I'd love to change the world but I don't know what to do
so I'll leave it up to you"
- Ten Years After
Wolter66
All rounder
All rounder

Dit is denk ik uiteindelijk het probleem.
Voor nu werkt het, ze zitten strak maar niet te straks dat ze schade doen. Ga alvast uitkijken naar een ander soort ventiel.
kermit
Moderator
Moderator
Mijn mountainbike: is niet de jouwe :)
Contacteer:

Dit vormpje zie je bij veel ventielen en werkt met de meeste velgen goed:
Afbeelding
DONEER JE OOK?

"I'd love to change the world but I don't know what to do
so I'll leave it up to you"
- Ten Years After
cheeta
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Mijn mountainbike: Plopsaland

Is niet geweldig qua contact als het gat in het velgbed ook precies de presta maat is (D6.5 uit het hoofd), al kun je ze wel modificeren.
Wanneer het gat groter is dan werken ze wel goed en is het blokje (2e van rechts in het andere plaatje) geregeld problematiisch.
"This post may contain irony: Discontinue use if experiencing mood swings, nausea or elevated blood pressure."

| Freie Fahrt fuer freie Buerger! | LHR | Black Trails Matter | Build Back Blacker |
Wolter66
All rounder
All rounder

Ik heb inderdaad die met het blokje.
Dan wordt het als ze toch falen andere ventielen halen! En dan meteen de juiste.

Edit: net tijdens het maken van de dropperpost was de achterband helaas weer helemaal zacht. Ga daarvoor toch een nieuw ventiel halen dan maar.
Misschien even met de fiets langs de trek winkel of cycle works. Die kunnen dan hopelijk zien welk ventiel het beste zal passen.

Dank voor de info !
cheeta
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Mijn mountainbike: Plopsaland

Compleet vergeten dat ik nog een set Muc-Off (geen v2) had liggen, maar die komen met verschillende afdichtingsrubbers :-q : Afbeelding
"This post may contain irony: Discontinue use if experiencing mood swings, nausea or elevated blood pressure."

| Freie Fahrt fuer freie Buerger! | LHR | Black Trails Matter | Build Back Blacker |
sik
Pro Biker
Pro Biker
Contacteer:

bij die met een rechthoekig blokje is het belangrijk dat hij goed in de lengte in het velgbed ligt.
het kan dat hij tijdens het aandraaien van het ringetje verdraait.
voor de zekerheid kan je er met een stift een streep op zetten. dan kan je zien dat hij nog goed zit en niet is verdraaid door het geworstel met de band.
Plaats reactie