Winter trail & fun bike update: gekocht en > wielset ??

Welke bike is nu de goede? Het merk blijft deels een persoonlijke keuze en voorkeur. Respecteer die!
Plaats reactie
jsj
Mountainbike Junk
Mountainbike Junk

ja dat klopt, maar die grote handel vindt ik zo lelijk.

Maar goed, eerste maar eens wat meters maken. Ik denk dat de banden ook al snel zullen worden vervangen door iets sneller rollend. Hoeft geen thunderburt/racing ralph onder natuurlijk maar er zit nu Maxxis Dissector onder. Lijkt mij wat over de top voor NL

setje wicked will in 2.6 lijkt me wel wat, zijn ook niet zo duur en zijn ook nog eens 250 gram per stuk lichter. Of zijn dat weer een xc gedachten :lol: ....
jsj
Mountainbike Junk
Mountainbike Junk

Fiets is binnen maar ik baal als een stekker...

Volgens Orbea zou ik met mijn 176 cm een L moeten hebben maar dit is te groot voor mij. Zadel op het allerlaagste zou net gaan maar ik voel me er niet prettig op.

Iemand belang bij een nieuwe laufey ?
jsj
Mountainbike Junk
Mountainbike Junk

Afbeelding
Afbeelding
Laatst gewijzigd door jsj op ma 11 december 2023, 15:42, 1 keer totaal gewijzigd.
SCRene
Mountainbike Junk
Mountainbike Junk
Mijn mountainbike: Is nooit klaar.

Ik vind het een erg leuk ding… maar qua geometry had je inderdaad beter een M kunnen nemen. De bovenbuis en zitbuis komen overeen ( ongeveer ) met een Canyon Lux Trail of Lux in maat Medium. Is er trouwens geen mogelijkheid om terug te retourneren en dan te ruilen voor een Medium ? Ik zie dat ze de Medium nog op voorraad hebben.
jsj
Mountainbike Junk
Mountainbike Junk

Bikester verwerkt geen retouren momenteel, daar bestellen is al een gok. Retourneren kan wel maar je geld zie je waarschijnlijk niet terug :wink: .
Dice Oldskool
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Mijn mountainbike: Mondraker Level R

Damn, dat is echt fucked up. Had je van tevoren wel goed de geo's vergeleken met fietsen die he hebt of hebt gehad? Afgaand op het advies van een fabrikant daar heb ik wel vaker mijn twijfels over.
jsj
Mountainbike Junk
Mountainbike Junk

waarschijnlijk niet goed genoeg maar recentelijk op een Scalpel gezeten en daar voelde de M veel te klein. Een Occam kort op gefietst in een L en dat voelde goed. Mijn Oiz is dan wel weer een M

Ook de calculator bij Bikester kwam uit op L. En dit is de tabel van Orbea

Afbeelding
MarkMeisner
Pro Biker
Pro Biker
Mijn mountainbike: Nukeproof Mega 290

Is enkel het zadel het probleem? Dan zou je er met een iets kortere dropper op kunnen rijden.
kermit
Moderator
Moderator
Mijn mountainbike: is niet de jouwe :)
Contacteer:

jsj schreef: ma 11 december 2023, 16:27 waarschijnlijk niet goed genoeg maar recentelijk op een Scalpel gezeten en daar voelde de M veel te klein. Een Occam kort op gefietst in een L en dat voelde goed. Mijn Oiz is dan wel weer een M

Ook de calculator bij Bikester kwam uit op L. En dit is de tabel van Orbea

Afbeelding
De ene Orbea is de andere niet heb ik gemerkt.
Bij de e-mtb's zou ik bij de Rise voor een M kiezen, maar bij de Wild voor een S (M zou wel kunnen, maar ik verwacht dan een fiets die niet speels genoeg is naar mijn zin).

Als hij echt niet prettig past is verkopen denk ik wel de beste optie, ook al is het natuurlijk goed balen.
Succes!
DONEER JE OOK?

"I'd love to change the world but I don't know what to do
so I'll leave it up to you"
- Ten Years After
KG89
All rounder
All rounder
Mijn mountainbike: Canyon GC8

jsj schreef: ma 11 december 2023, 15:33 Bikester verwerkt geen retouren momenteel, daar bestellen is al een gok. Retourneren kan wel maar je geld zie je waarschijnlijk niet terug :wink: .
Je hebt deze fiets online besteld toch? Waarom zou je hem dan niet retour mogen sturen? Als consument heb je gewoon het recht om de fiets binnen 14 dagen te retourneren. Dat volgt uit EU-recht.
Vincent32
All rounder
All rounder
Mijn mountainbike: Orbea Oiz H10-2024

KG89 schreef: ma 11 december 2023, 17:01
jsj schreef: ma 11 december 2023, 15:33 Bikester verwerkt geen retouren momenteel, daar bestellen is al een gok. Retourneren kan wel maar je geld zie je waarschijnlijk niet terug :wink: .
Je hebt deze fiets online besteld toch? Waarom zou je hem dan niet retour mogen sturen? Als consument heb je gewoon het recht om de fiets binnen 14 dagen te retourneren. Dat volgt uit EU-recht.
Bikester staat volgens mij niet heel lekker op de kaart (op dit moment) wat betreft stabiliteit. Daarom risico om terug te sturen en je geld daarna nog terug te krijgen.
jsj
Mountainbike Junk
Mountainbike Junk

MarkMeisner schreef: ma 11 december 2023, 16:39 Is enkel het zadel het probleem? Dan zou je er met een iets kortere dropper op kunnen rijden.
Is een optie, het is inderdaad met name de hoogte van het zadel. Maar wellicht is het wennen ? Twijfel...

Comfort zone uit: hier zijn de stuitende foto's

Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding

:lol:
Michielemans
Mountainbike Junk
Mountainbike Junk
Mijn mountainbike: Orbea Laufey H10

Ik (1.78m) heb 2 jaar terug ook een Laufey gekocht in maat L, voelde toen ook erg groot, maar ik ben er echt wel aan gewend geraakt, ben nu echt blij met de fiets. Hij komt wel het beste uit de verf op wat uitdagendere trails dan de Nederlandse routes, maar ook hier kom ik er prima mee rond en heb ik er veel lol van. De overstap was gewoon echt even wennen. Je zit wat meer naar voren vanwege de steilere zadelbuishoek.
Heb toen even op een M gezeten en dat zat ook echt niet prettig.
Je kunt een iets kortere stem en/of een stuur met meer backsweep proberen? Misschien ook wat meer rise?
En wellicht zijn er zadels die iets lager zijn? Ik heb zelf mijn 150mm dropper zo'n 1,5cm vanaf het laagste punt staan, heb wel relatief lange benen voor mijn lengte.
ThaSingleTrackMastah
Moderator
Moderator
Mijn mountainbike: Heeft een motortje
Contacteer:

Die 2e foto ziet er niet verkeerd uit hoor.
Gewoon ff wennen?
Some days it's easy, some days it's a fight.

Disclaimer: Spellingscontrole vern#ukt mijn posts. Excuses voor vreemde woorden en afkortingen.
rho
Mountainbike Junk
Mountainbike Junk
Mijn mountainbike: Orbea Occam H20 / Orbea Rise H20

jsj schreef: ma 11 december 2023, 14:49 Fiets is binnen maar ik baal als een stekker...

Volgens Orbea zou ik met mijn 176 cm een L moeten hebben maar dit is te groot voor mij. Zadel op het allerlaagste zou net gaan maar ik voel me er niet prettig op.

Iemand belang bij een nieuwe laufey ?
Ik ben 1m74 en rijd een L. (op een Occam) Het zal ook wel wat aan de verhouding romp/benen/armen liggen. Een L met een 150mm dropper past me redelijk goed. De dropper compleet in het frame Zet het zadel perfect voor mij.
Frames zijn over het algemeen wel een stukje langer geworden. Misschien is het gewoon wat wennen?
Plaats reactie