Meerdere onlineshops failliet

Wil je weten welke ervaring anderen hebben met een webwinkel of heb je tijdens het shoppen of surfen een koopje gespot, dan kun je dat hier kwijt.
Plaats reactie
yo-eddy
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Mijn mountainbike: 11ANTS pANTher LTHT

Cube-Elite schreef: do 30 november 2023, 17:46 Gelukkig maar bij CRC en Wiggle speelt de nexit ook mee.
shit .. nu al een Nexit ..... Geertje zit niet stil :winkie:

Cube-Elite schreef: do 30 november 2023, 17:46 De jeugd is lui en heeft constant prikels nodig, dat heeft de markt extreem doen veranderen met de technologie die beschikbaar is.
"De jeugd" heeft meestal de muntjes nog niet voor een dikke E-bike ..... wat ik op E-bikes zie (buiten huurspul in het buitenland) zijn MVML met hun helm onder hun shirt zeg maar ...... (of moeder de vrouw strijkt die shirts op een wok .... dat kan ook)
https://www.instagram.com/hidde_extreme/
Mountainbiking is not a crime
cheeta
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Mijn mountainbike: Plopsaland

Nu weet ik niet wat de definitie van jeugd is maar op de plekken waar ~ tieners graag rondhangen - om een of andere reden zelden 'MTB routes' maar dat zal wel met die prikkels te maken hebben waaraan gerefereerd werd - zie ik praktisch geen e-bikes en vrij veel trail/enduro fullies, dirt jump hardtails, ... Wel de value-for-money modellen ipv waar de gemiddelde tandarts mee rondrijdt en vooral functioneel met wat er voorhanden is, maar dat lijkt me redelijk voor zich te spreken...

De UK markt zal nog wel enige omvang hebben, en heel competitief waren ze in EU op veel onderdelen al vrij lang niet meer. Hoe groot die UK markt is zullen ze prima weten, alsmede hun marktaandeel en wat ze kunnen besparen wanneer ze zich niet met allerhande export administratie, regelgeving, talen, etc hoeven bezig te houden. Dat zal niet met dezelfde organisatie zijn....
"This post may contain irony: Discontinue use if experiencing mood swings, nausea or elevated blood pressure."

| Freie Fahrt fuer freie Buerger! | LHR | Black Trails Matter | Build Back Blacker |
kermit
Moderator
Moderator
Mijn mountainbike: is niet de jouwe :)
Contacteer:

In het gelinkte artikel lees ik dat de UK markt nu al 85% van hun omzet betreft. Dus het aandeel internationale klanten is relatief gezien niet zo heel groot. En buiten de UK zal waarschijnlijk -mede door de Brexit- de concurrentie niet op prijs te kloppen zijn.

Wat ik als leek alleen niet zo goed begrijp is dat ze blijkbaar vooral door het terugtrekken van een groot bedrag door hun eigen hoofdaandeelhouder in de problemen gekomen zijn.

"That all came as a result of the collective group's parent company, Signa Sports United NV, being plunged into difficulty by its own majority shareholder, Signa Holdings, which reneged on €150m of committed funding just months into a longstanding agreed deal."
DONEER JE OOK?

"I'd love to change the world but I don't know what to do
so I'll leave it up to you"
- Ten Years After
Cube-Elite
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Mijn mountainbike: Cannondale Scalpel 3 Tuned, Cannondale Scapel 4HT - Tuned

yo-eddy schreef: do 30 november 2023, 22:46
Cube-Elite schreef: do 30 november 2023, 17:46 Gelukkig maar bij CRC en Wiggle speelt de nexit ook mee.
shit .. nu al een Nexit ..... Geertje zit niet stil :winkie:
:D haha, ja zo komen de verhalen in de lucht.... :bier:
rokl
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker

WiggleCRC (Chain Reaction Cycles and Wiggle) webshops gaan verdwijnen en richten zich in de toekomst alleen op de UK markt.
Mijn bikes: Merida Big.Nine 3000-D Lite (2013-2021); Grand Canyon CF SL 8.9 (2016-); Scott Spark 910 (2020-)
ThaSingleTrackMastah
Moderator
Moderator
Mijn mountainbike: Heeft een motortje
Contacteer:

Torsten schreef: do 30 november 2023, 19:33 Volgens mij stopt Wiggle en crc met handel buiten de UK, nieuwsbericht van 2 uur terug:

https://www.cyclingnews.com/news/wiggle ... -commerce/
Dat schreef Torsten 30nov. ook al :wink:
Some days it's easy, some days it's a fight.

Disclaimer: Spellingscontrole vern#ukt mijn posts. Excuses voor vreemde woorden en afkortingen.
baron062
Moderator
Moderator
Mijn mountainbike: 101mk1/H3/601mk2/....

Iemand onlangs nog iets groots/duurs besteld bij Bikester? En zo ja, hoe ging dat?

Zal onder beheer van een curator staan, dat is vrij zeker, maar ik wordt gelokt door een aanbieding. Enige betaalmogelijkheid: creditcard. Zullen ze nu eventuele onvolkomendheden afwentelen op de creditcard maatschappij? Garantie ben ik niet heel bang voor, want A: daar maak ik zelden aanspraak op en B: ben redelijk handig. Wat mij wel zorgen baart is Death on Arrival

https://www.mtb-news.de/news/fahrrad-de-insolvenz/
bouwpakket
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Mijn mountainbike: Ibis Ripley V4, Ripmo V2, Ragley TD:1 SS, Breezer Inversion

Gewoon betalen met creditcard. Zolang je daarmee kan betalen is er nog geen probleem bekend bij de bank. En als iets niet geleverd wordt zal je via de bank het terug moeten vorderen
baron062
Moderator
Moderator
Mijn mountainbike: 101mk1/H3/601mk2/....

Zit nog even door de voorwaarden te akkeren behorend bij de creditcard:
11.2 De aankoopverzekering geldt niet voor de volgende
artikelen:
• Lucht-, land- en watervoertuigen;
• Gebruikte of tweedehands zaken;
• Muntverzamelingen;
• Bont;
• Etenswaar, rookartikelen of parfums;
• Contant geld of reischeques;
• Dieren en planten;
• Sieraden, horloges, edelmetalen en edelstenen tenzij u deze
droeg op het moment dat ze beschadigden;
• Illegale aankopen.
En
De GeldTerugService geldt niet als:

je aankopen met je creditcard verloren, gestolen of beschadigd zijn geraakt. Hiervoor maak je gebruik van de Aankoopverzekering. Is er iets met je aankoop gebeurd, dan kan je dit melden bij onze klantenservice via 020 22 888 88.

je ontevreden bent over een geleverde dienst. (DOA!)

het een storting op een beleggingsaccount (ook cryptovaluta) betreft.
Etc..
Ok, laat maar.
Michielemans
Mountainbike Junk
Mountainbike Junk
Mijn mountainbike: Orbea Laufey H10

Hmm ik zou toch even contact opnemen met je creditcard maatschappij om wat toelichting te vragen.
Ontevredenheid over een dienst heeft hier niets mee te maken volgens mij, het betreft een product.wat je afneemt, geen dienst toch?
Het gaat er volgens mij vooral om wat ze doen als een verkoper zijn wettelijke verplichtingen niet nakomt (niet functionerend artikel terugnemen/vervangen/vergoeden).
SCRene
Mountainbike Junk
Mountainbike Junk
Mijn mountainbike: Is nooit klaar.

Pas wat bestellingen gedaan bij Bikester - slechts 1 probleem gehad. Ik kreeg 2 items toegestuurd die anders waren, dan op de leveringsbon stonden. Het betrof 2 x een crankset : een waarvan de cranklengte 2.5mm korter was en een crank die een totaal ander type was met ook geen goede cranklengte.

Nu zou ik ze kunnen terug sturen, maar dan kunnen ze zich beroepen op het feit dat zij deze items niet verstuurd hebben. Stonden ook niet op de picklist van het Bikester magazijn. Dus in deze heb ik het verlies genomen en staan ze op MP te wachten op iemand die de crank past ( klinkt op een sprookje ).
Stefan1990
All rounder
All rounder

Ik wil hier de orbea laufey bestellen echter twijfel ik toch een beetje. Benieuwd naar andere recente ervaringen
SCRene
Mountainbike Junk
Mountainbike Junk
Mijn mountainbike: Is nooit klaar.

Mijn recente bestellingen gingen goed, op eentje na dus, die gedeeltelijk niet goed was. Als je zeker weet dat het niet terug moet … dan zou ik het nog wel aandurven, tenminste als ze het goede sturen.
Stefan1990
All rounder
All rounder

Risico genomen en de laufey H30 besteld. Kon het niet laten voor die prijs. 4-6 werkdagen levertijd. Update volgt :)
Freerideamateurtje
Mountainbiker
Mountainbiker

Heb maandag 25-12 een kona besteld. En gisteren 28-12 een track & trace ontvangen van koch-international via bikester. Enige wat in de track & trace staat is het dorp waar ik woon en geen adres voor de rest geven ze aan dat het pakket is opgehaald bij het depot , maar geen verdere info gekregen over de leverdatum!

Hoop volgende week dinsdag meer info te krijgen van ze , houd jullie wel op de hoogte.
Plaats reactie