Megavalanche 2023

Voor aankondigingen, uitslagen en het voor- en nabespreken van wedstrijden.
Plaats reactie
cheeta
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Mijn mountainbike: Plopsaland

ThaSingleTrackMastah schreef: di 12 september 2023, 11:03Maar die 3300m is wel de start van de race. Dat is echt geen rustige omstandigheid.
Op welke startrij stond je dan?
"This post may contain irony: Discontinue use if experiencing mood swings, nausea or elevated blood pressure."

| Freie Fahrt fuer freie Buerger! | LHR | Black Trails Matter | Build Back Blacker |
ThaSingleTrackMastah
Moderator
Moderator
Mijn mountainbike: Heeft een motortje
Contacteer:

Mijn 3300m ervaring berust bijna geheel op wintersport.
Mega heb ik zelf nooit gereden :tong
Paar vrienden van mij wel, dit jaar nog.
Maar die zitten niet op het forum, die rijden liever :wink:
Zelf wel om 8:00 aan de start gestaan bij 4°C terwijl het om 12:00 30°C wordt. Daar kan je niet op kleden.
Zowel op de skis als op de fiets heb ik altijd 4 a 5 dagen nodig om te acclimatiseren.
Dit jaar in Morigins ook weer, terwijl het daar niet hoger is dan 2000m. De laatste dagen gaan het lekkerst.
Dan ben je helemaal gewend. Aan de trails maar ook aan de ijle lucht. Je merkt het bijv.goed met traplopen. Ons appartement was op de 2e verdieping. 1e dag bijna dood, laatste dag loop je moeiteloos 5x op en neer.

Hier wat tips (voor wielrenners, maar die ademen dezelde lucht.
https://climbfinder.com/nl/acclimatisatie-wielrennen
Some days it's easy, some days it's a fight.

Disclaimer: Spellingscontrole vern#ukt mijn posts. Excuses voor vreemde woorden en afkortingen.
MVMVML
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Mijn mountainbike: Canyon Strive +Lapierre 727
Contacteer:

jpandriesse schreef: di 12 september 2023, 09:15 Hoe lang zou je lichaam gemiddeld nodig hebben vooraf om een klein beetje aan de hoogte te wennen? Vanuit gaande dat je daar toch echt wel rekening mee moet houden, het gebrek aan zuurstof de eerste km's.
Nou, de 1e dag gingen we dus linea recta de gletsjer op en vol de inspanning in. Toen werd ik wel licht in m'n hoofd. Dat was op maandag. Toen vrijdag de kwali deed nergens last van, maar die was iets van 500 lager geloof ik.
En de zondag de Mega zelf nergens last van, maar toen hebben we eerst iets van anderhalf uur moeten wachten op de hoogte van de kwali. Dat heeft wel meegeholpen denk ik.
Tanja
Reporter
Reporter

cheeta schreef: di 12 september 2023, 11:19
ThaSingleTrackMastah schreef: di 12 september 2023, 11:03Maar die 3300m is wel de start van de race. Dat is echt geen rustige omstandigheid.
Op welke startrij stond je dan?
Hier herinneringen van een oldie. Ik heb meegedaan in 2003, 2004 en 2007. De eerste keer was nog steeds een massa start met iedereen. En in 2004 deden ze een split met 300 snelste mannen en daarna de vrouwen en de rest ( groep van 700 meen ik). De genieën van de organisatie hadden bedacht dat het aardig was als alle vrouwen hier vooraan gingen starten. Ik stond rij2 en de mevrouw voor mij viel al binnen een paar seconden en ik viel over haar heen. Met als gevolg dat ik een paar meter tegen de massa in terug moest klimmen om mijn fiets op te halen. Scariest thing ever!
Mtb Bub
Mtb fanaat
Mtb fanaat
Mijn mountainbike: CANYON STRIVE AL7

Al verschillende jaren lees ik de verhalen en ervaring over de megavalanche.
De 2023 editie mvmvml, veel van genoten. Zelf wil ik hem in 2024 rije.
Helaas ik heb ik nog geen buddy maatje of groepje gevonden waar ik me kan aansluiten. Ik vind uitdagende ritten zoals rdhf 110,bart brentjens challenge, millman trail. Netersel.
Laatste tijd regelmatig in bikepark mook,wijche en routes rond nijmegen .
Woon hier ook in de buurt.
Dus oproepje, om bij iemand of groep aan te sluiten.ben zelf nie kieskeurig, als het maar grote fun/uitdaging factor heeft.
Graag p.b en dan zien we wel😃😃
Dennisvdb
Extreme Biker
Extreme Biker

Als je Netersel al uitdagend vindt, weet ik niet of de Megavalanche een goed idee is..
Mtb Bub
Mtb fanaat
Mtb fanaat

Oké misschien niet spannend genoeg.
Maar zeker goed voor techniek en conditie.
Zoveel hoogte verschil is er in nl nie te vinden en het is maar om ideeën aan te geven.
Maar komt goed :-q
novaterra
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Mijn mountainbike: Bird Aeris 9

dan denk ik dat je eerst maar eens moet proberen bv de blackline in winterberg naar beneden te vliegen zonder voet aan de grond en zonder ergens te moeten stoppen. als dat lukt naar een ander park upgraden, gaat dat allemaal goed dan inschrijven voor de Megavalanche
Bird Aeris 9 blurple
yo-eddy
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Mijn mountainbike: 11ANTS pANTher LTHT

Laat 'm dat lekker zelf bepalen? Gewoon inschrijven, beetje klooien in de tussentijd en rijden met die handel. Het is geen Redbull Rampage :bier:
https://www.instagram.com/hidde_extreme/
Mountainbiking is not a crime
novaterra
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Mijn mountainbike: Bird Aeris 9

eens, maar om totale teleurstelling te voorkomen als je daar op die bult staat is het wel verstandig wat anders te oefenen dan alles wat we in Nl aan kunnen treffen. vanaf de startplek naar beneden op die bult in Frankrijk heeft het gopro effect heeeeel groot effect
Bird Aeris 9 blurple
yo-eddy
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Mijn mountainbike: 11ANTS pANTher LTHT

Klopt, maar dit hele topic vd Middelbare Mannen geeft best een idee, verder neem ik aan dat iemand oud en wijs genoeg is om zelf een besluit (of gok) te nemen en daar wellicht weer wat van te leren. Ieders leercurve is anders en van uitstel komt afstel, dus gewoon inschrijven en er naar toe werken :wink:
https://www.instagram.com/hidde_extreme/
Mountainbiking is not a crime
cheeta
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Mijn mountainbike: Plopsaland

... zoals partijen Engelsen die er staan en geen flauw benul hebben waar ze mee bezig zijn (~ niet in staat zijn behoorlijk wat secties te rijden, via de chicken run en niet sketchy line die een Franse pro gevonden heeft).

Maar ze kunnen een vinkje zetten op de bucket list. :bier:
"This post may contain irony: Discontinue use if experiencing mood swings, nausea or elevated blood pressure."

| Freie Fahrt fuer freie Buerger! | LHR | Black Trails Matter | Build Back Blacker |
Mario070
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker

Stelletje TikTok toeristen :-{
Hoe maakt men deze cirkel vierkant?

Dan Empfield
Mtb Bub
Mtb fanaat
Mtb fanaat

Leuk al de reacties en advies,
Maar hoor ook bij de generatie mvmvml ,al heel wat jaartjes gefiets (vallen en weer opstaan) :roll:
Nog ff geduld en dan is het prachtige bikepark mook weer open en kan ik nog verschillende maandjes oefenen,
Vorige week nog in wijche geweest ,en ging moi.wel glad en uitglijders gemaakt :oops:
Ga zeker megavalanche zeker inschrijven.
En wie weet kunnen we het gezellig maken.
:winkie:
MVMVML
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Mijn mountainbike: Canyon Strive +Lapierre 727
Contacteer:

Mtb Bub schreef: ma 4 december 2023, 21:45 Leuk al de reacties en advies,
Maar hoor ook bij de generatie mvmvml ,al heel wat jaartjes gefiets (vallen en weer opstaan) :roll:
Nog ff geduld en dan is het prachtige bikepark mook weer open en kan ik nog verschillende maandjes oefenen,
Vorige week nog in wijche geweest ,en ging moi.wel glad en uitglijders gemaakt :oops:
Ga zeker megavalanche zeker inschrijven.
En wie weet kunnen we het gezellig maken.
:winkie:
De beste generatie ooit!

Afbeelding
Plaats reactie