Centerlock remschijven

Hoe moet je je derailleur afstellen, remmen vervangen...
Snelle Buffer
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker

sandercl schreef: zo 26 november 2023, 15:21
Snelle Buffer schreef: zo 26 november 2023, 14:00 Leuk geknutseld

Maar wat ik niet begrijp , je rijdt met een dure EMTB en gaat " besparen" op onderdelen ..

Cube heeft een plastic plaatje met een geïntrigeerde magneet voor centerlock .. , kost 8 of 9 euro , ;bier:

Heb allerlij magneten bekeken maar die cube heb ik nog niet gezien of tegengekomen.
Gooi een muntje in de google machine met : "cube magneet centerlock" en. voilà :

Weet niet of het bij jouw past

https://www.google.nl/search?sca_esv=58 ... =980&dpr=2 ,

@TSTM : als het goed is , en ik geen risico wil nemen , koop ik gewoon origineel .
Het is leuk gemaakt , maar voor 30 euro ga ik geen risico nemen .
Maar voor ieder ligt dat anders .
:bier:
Alles dat werkelijk groots en inspirerend is, is gecreëerd door een individu dat kon werken in vrijheid.’ ( Albert Einstein)
Zoals de wind waait ga ik niet mee (Loesje)
Sjef
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Mijn mountainbike: Cannondale Trigger / Orbea Rise
Contacteer:

Heb je het wiel ook al in je fiets gehad? Volgens mij zit het magneetje bij mij juist aan de andere kant van de spaak in de schijf.
Loopt dit wel vrij?

Verder hulde voor het knutselwerk! :-q
Don't go where the path may lead, go instead where there is no path and leave a trail.

A. Einstein
sandercl
Mountainbike Junk
Mountainbike Junk

Snelle Buffer schreef: zo 26 november 2023, 21:21
sandercl schreef: zo 26 november 2023, 15:21

Heb allerlij magneten bekeken maar die cube heb ik nog niet gezien of tegengekomen.
Gooi een muntje in de google machine met : "cube magneet centerlock" en. voilà :

Weet niet of het bij jouw past

https://www.google.nl/search?sca_esv=58 ... =980&dpr=2 ,

@TSTM : als het goed is , en ik geen risico wil nemen , koop ik gewoon origineel .
Het is leuk gemaakt , maar voor 30 euro ga ik geen risico nemen .
Maar voor ieder ligt dat anders .
:bier:
Dat is een bosch magneet, die heb ik ook gezien maar ik denk dat het niet had gepast. Ook stond erbij dat het werkt met een smart systeem slim sensor
sandercl
Mountainbike Junk
Mountainbike Junk

Sjef schreef: di 28 november 2023, 17:20 Heb je het wiel ook al in je fiets gehad? Volgens mij zit het magneetje bij mij juist aan de andere kant van de spaak in de schijf.
Loopt dit wel vrij?

Verder hulde voor het knutselwerk! :-q
Ik heb hem gisteren toen het wat droog was ik de straat paar keer heen weer getest en hij doet het uitstekend.

Ja mijn oude schijf had de magneet ook aan de andere kant van de schijf gemonteerd. Nu is de magneet wat dichter bij de sensor maar heeft het nog een halve cm speling.
Plaats reactie