Vignetten in Nederland

Voor alle vragen en tips over de vaste routes en leuke plekjes van Nederland.
Plaats reactie
MSpark
Mountainbike Junk
Mountainbike Junk
Mijn mountainbike: Trek

Peelrijder schreef: zo 26 november 2023, 15:02 Maar kan je zonder er meer dan 5 minuten in te steken mijn naam en adresgegevens erbij vinden?
Met zo’n Strava kaartje kom je een heel eind, vooral als je een route in de buurt rijdt … volledige naam was sowieso geen uitdaging ;-)
Peelrijder
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker

Precies, maar gaat een cybercrimineel zoveel moeite doen?

Die willen je n.a.w. hebben verder niets, het liefst in 1 keer als ze er voor moeten graven geven ze al snel op.

De enige reden waarom ik mijn privacy fencing op strava aan heb staan is dat de exacte lokatie van mijn huis en materialen giswerk blijven en ik geloof ook niet zo snel dat ze alle schuurtjes gaan doorzoeken voor misschien 1 fiets, maar rather safe than sorry.

En daarmee komen we weer terug op de uhr vignet kwestie.
Je geeft je gegevens 'kwetsbaar' weg, vooral aan een bedrijf wat voor meerdere partijen die codes beheert/ genereert.
Als kwaadwillen de database van dat bedrijf hacken dan hebben ze heel veel gegevens, inclusief die van jou.

De database van Natuurmonumenten valt onder de AVG en is voor cybercriminelen niet echt het eerste punt van aandacht omdat er simpelweg te weinig op te verdienen is.

De database van de NTFU daarintegen kan wel zeker de moeite waard zijn voor een specifieke groep criminelen, maar ook daar is de waarschijnlijk zeer laag voor omdat de gegevens verzameld worden voor een ander doel.

Bij passcreator ben je 'bijvangst'.
Rood
rondjesrijder
All rounder
All rounder
Mijn mountainbike: wordt goed gebruikt.

Peelrijder schreef: zo 26 november 2023, 00:27 Deze uitspraak:
rondjesrijder schreef: za 25 november 2023, 20:51 is, op de verkeerde plek namelijk op een forum.
Neem ik wel even apart want hier moest ik even ontzettend om lachen, bedankt daarvoor.

https://nl.m.wikipedia.org/wiki/Forum_Romanum
Fijn dat je toch nog om dingen kan lachen :-q .
Ik heb dit niet geschreven zoals ik het bedoel, excuus. Ik bedoel of je de discussie ook met de betreffende partij bent gestart want dat heeft denk ik meer zin. @StephanR doet dat beter en duidelijker dan ik:
StephanR schreef: zo 26 november 2023, 10:47
Peelrijder schreef: za 25 november 2023, 19:42
Eigenlijk ben ik ook wel een beetje klaar met de UHR als ik mezelf terug lees.
Dat is duidelijk ja. Prima natuurlijk. Maar heb je eigenlijk al eens contact gezocht met de stichting om eens te informeren, of blijft het bij discussie /ventileren hier?

Ik lees hier, niet alleen bij jou, namelijk een hoop over de Uhr, maar geen communicatie met de uhr.

Een berichtje sturen kost niets en schept waarschijnlijk snel duidelijkheid.
Maar dan kom je zeker in de discussie dat communicatie via Facebook loopt? Er zijn hier op het forum toch mensen waarvan bekend is dat ze erg actief zijn bij deze stichting, die zou je een berichtje kunnen sturen met gerichte vragen, tips en misschien wel een aanbod om mee te denken of te doen? Of verwacht je dat ze jouw kant op communiceren als ze dit lezen?
Joepie de
Pro Biker
Pro Biker

Vandaag toevallig melding in de ING app:
U heeft dit jaar 1137 betalingen gedaan.
Van hypotheek via visboer en donatie en Picnic en boete naar verzekering en hotelletje en vliegreis. Even geanalyseerd. Voor 75% van deze betalingen is ergens minimaal mijn NAW en email adres genoteerd. Voor 10% daarbovenop alleen emailadres. Voor een vignet 1 transactie gevonden. En daar waren mijn gegevens al bekend vanwege lidmaatschap.

Het is echt opgeblazen muggen op laag water zoeken.
Ja, doei !
George
Moderator
Moderator
Contacteer:

Waarom hebben sommige mensen zo'n moeite met een afwijkende mening? Imho heeft Peelrijder het prima verwoord en voor zichzelf een even acceptabele conclusie getrokken. Persoonlijk vind ik het ook jammer dat ik voor de UHR geen anonieme stickers meer aanschaffen, als het enigszins mogelijk is gaat mijn voorkeur ook uit naar zo min mogelijk registratie, juist omdat er al zoveel wordt geregistreerd.
Joepie de schreef: zo 26 november 2023, 17:19Het is echt opgeblazen muggen op laag water zoeken.
Ik wil van een mug geen olifant maken maar de correcte uitdrukking is spijkers op laag water zoeken :bier:
Peelrijder
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker

rondjesrijder schreef: zo 26 november 2023, 17:06 Maar dan kom je zeker in de discussie dat communicatie via Facebook loopt? Er zijn hier op het forum toch mensen waarvan bekend is dat ze erg actief zijn bij deze stichting, die zou je een berichtje kunnen sturen met gerichte vragen, tips en misschien wel een aanbod om mee te denken of te doen? Of verwacht je dat ze jouw kant op communiceren als ze dit lezen?
Volgens mij gaf ik al eerder aan dat ik zoiets via de officiële of voorgestelde weg doe die er is.
Ervaring leert dat ergens omheen werken een averechts effect kan hebben en daar ben ik ook niet op uit.

Ik verwacht geen antwoord, maar als men meeleest en de aangegeven zorgen aan nader onderzoek wil onderwerpen omdat ze zelf misschien iets gemist hebben in al hun enthousiasme o.i.d. dan moedig ik dat zeker aan al is het maar om duidelijkheid en grenzen aan te geven.
Doen ze dat niet, ook goed, dan blijft mijn mening zoals deze nu is.

George geeft het ook prima aan, ik heb mijn eigen conclusie getrokken (en sommige anderen ook) dat ik daar wat actiever en mondiger in ben zie ik niet als een minpunt omdat anders sommige vragen nooit gesteld worden.
Rood
Mario070
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker

Wie vandaag de dag denkt anoniem te zijn :roll: heb ik eigenlijk geen benoeming voor :D :-{
Inmiddels niet meer te tellen hoeveel pagina's terug :roll: had ik geschreven in het dagelijks leven wordt je zoveel keer binnenste buiten gekeerd :-{
Middagje gezellig winkelen in het centrum van Den Haag sta je minimaal 300x :o met je bakkes en bankpas + eventueel met fiance + kids uit vorige huwelijk :-{ :lol: :lol:
Als je nu wilt minderen.....zoals ik toen ook schreef dan ben je dik 20 jaar telaat :( had je toen minder hard van start gegaan was er nu ook beperkt data beschikbaar voorrrrrr...... cybercriminelen :-{
Cyberciminelen willen iets in handen krijgen maakt ze niet wat.....als zij daarmee kunnen afpersen is dat voldoende :-q
Dus ook dit forum :(( en geloof mij.....dan weten ook jou adres tot op huisnummer, al heb jij voor op het forum met jezelf aanmelden niets van deze gegevens vrijgegeven, alleen heeft het forum wel jou ip adres :-q en waar is je ip adres aan gekoppeld :~ :~
En deze info heb je nu van een bijna bejaarde digibeet..... :roll:

"Je IP-adres is gekoppeld aan je locatie. Als iemand jouw echte IP-adres heeft, weten ze dus ook ongeveer waar jij bent. Ook kunnen ze zien welke provider of organisatie dat IP-adres beschikbaar maakt."

Hopelijk kunnen de niet digibeten nu nog slapen :lol: :lol: :lol:

En dan nog een piep klein dingetje in digitale wereld.....hoe meer draadloos internetten/WiFi
dus (mobiel/camera's/printer/lampen/enz/enz.....hoe sneller je ten prooi kunt raken voor cybercriminelen.

"Beveilig je slimme apparaten niet goed, dan kunnen cybercriminelen toegang krijgen tot deze zogenoemde plug-and-play apparaten."

Dat Goed Beveiliging kun je ook wel met een korreltje zout nemen :roll:

"Zodra je inlogt op een openbaar wifi-netwerk, kan een hacker toegang krijgen tot je apparaat en daardoor tot je persoonlijke en belangrijke gegevens. Deze gegevens kan hij gebruiken voor identiteitsfraude, om in te inloggen op je e-mail of Facebook-account, voor het onderscheppen van DigiD-accounts."

En dit is dus niet alleen met openbaar wifi-netwerk, gewoon alles wat met draadloos internetten temaken heeft.... :-{

Dus ligt alles verbonden dmv snoeren daar kan niemand tussen komen, maar hebben ze bijvoorbeeld een forum als deze te pakken......tja zeg het maar :wink:
Hoe maakt men deze cirkel vierkant?

Dan Empfield
Mario070
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker

Dus 1 December hebben wij met z'n allen hier een digitaal vignet van NPUH :-q

Dan Empfield
tiewrap
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Mijn mountainbike: Haibike Sleek

En dat alles om een rondje in het bos te fietsen :-{

Ik identificeer me voortaan als varken, kun je gewoon overal baggeren. :bier:
European certified guide.
Trips & clinics voor de enduro rijder ==> www.mtb-solutions.nl
Mario070
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker

tiewrap schreef: ma 27 november 2023, 01:40
Ik identificeer me voortaan als varken, kun je gewoon overal baggeren. :bier:
Ja....dat kan en mag gewoon :-q geen enkel probleem :-q als jij je op dat moment zo voelt en je zegt dat je dat bent, dan mag dat :D
Maar vragen de hoeders van de wet jou om je krulstaart te laten zien :lol: :lol: :lol: en die heb je niet.....dan ontstaat er een (hier eerder gebruikt woord) "vermoeden" dan zou je eventueel kunnen verwachten dat deze hoeders van de wet de ambulante vragen je in een dwangbuis af te voeren :-{

Dan Empfield
hanjovdberg
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Mijn mountainbike: Trek Stache 7 29+ Olympia team fully Ede

Hahaha :lol:

Die laatste zinnen zijn echt cabaret waardig Mario :winkie:

'hoeders van de wet ... krulstaart identificatie' ..

:-q
- arrogance leads to ignorance -

Opruiming / te koop

SYS Niner Jet 9 RDO
Mario070
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker

Op lekkere zomer dagje 8) met een vanzelfsprekend niet te groot gezellig groepje gaan biken op de UHR :-D
Uiteraard iedereen een uitgeprint digitaal vignet op naam in de (fiets) zak :-q
Maar onderling allemaal verwisseld..... :lol: :lol: :lol:
En dan ook tijdens de controle elkaar bij de juiste naam noemen :D dit staat de Nederlandse wet toe :-D gelukkig :-q

Dan Empfield
Mario070
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker

hanjovdberg schreef: ma 27 november 2023, 10:20 Hahaha :lol:

Die laatste zinnen zijn echt cabaret waardig Mario :winkie:

'hoeders van de wet ... krulstaart identificatie' ..

:-q

Echt leuk dit :lol: :-q

Dan Empfield
Mario070
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker

En dat zeg ik allemaal :-D politie vriend numero uno :-q
Meer blauw op straat :-q .....en dan niet een beetje meer :roll: maar bij wijze van spreken op iedere hoek van de straat :-q

Dan Empfield
BramVice
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Mijn mountainbike: Spectral 29

ik heb natuurmonumenten in ieder geval even benaderd voor wat meer info. Niet omdat ik mij zelf druk maak maar omdat ik benieuwd ben of de sticker wel blijft, en wat het idee achter de 'sticker op naam' is. Mocht er bruikbare info uitkomen zal ik die delen.

Overigens is er bij NM nog wel een dagpas te bestellen, deze is altijd digitaal/op naam.

Vwb UHR ook nogmaals de opmerking: communiceer met de uitgever, dat is het Nationaal Park en NIET de MTB crew. Prima als die het vervolgens afhandelen, maar ik merk dat in dit topic, mijns inziens ten onrechte, continue de vrijwilligersclub wordt verweten.
Plaats reactie