Vandaag ook de niner gereden. Die verplaatsing van die boomstam is echt een verademing. Nu kan je mooi positioneren. Ook voor mensen met minder skills is ie goed te doen, de plank er achter is breder gemaakt en je kan dus ook gewoon rollen zonder angst dat je van een smal plankje schiet.
De granny lag er ook top bij!
Route Posbank / Rheden
- MarkMeisner
- Pro Biker
- Mijn mountainbike: Nukeproof Mega 290
-
- Elite Mountainbiker
- Mijn mountainbike: Spectral 29
goed te horen dat de aanpassingen bevallen, deze feedback wordt door de bouwers op prijs gesteld.
Vandaag helaas geconstateerd dat op de Shooting Mountain trail wederom het hekje langs de steile trap-afdaling is weggehaald, terwijl deze onlangs extra diep was verankerd zodat het wild hem niet per ongeluk/bewust los trok. Dit is duidelijk niet meer het werk van een zwijn, althans geen zwijn uit het dierenrijk
die hekjes staan er om het breder worden van het pad tegen te gaan. Als deze afdaling te steil is of te spannend, loop dan naar beneden. Maar ga niet langs de afdaling een nieuw pad vormen waar geen traptreden in zitten. Dan is de boel na de eerste regenbui weggespoeld en bovendien loopt de trail gewoon over de traptreden, en niet er langs.
De SM-trail is een rode optionele trail, geen onderdeel van de doorgaande route. Vandaar dat hier ook geen chickenline zit.
Tip van flip: boek een clinic, bij voorkeur in de buurt, en vraag of ze specifiek aandacht aan dit stuk schenken. Dan leer je vanzelf hier in vertrouwen af te dalen!
Vandaag helaas geconstateerd dat op de Shooting Mountain trail wederom het hekje langs de steile trap-afdaling is weggehaald, terwijl deze onlangs extra diep was verankerd zodat het wild hem niet per ongeluk/bewust los trok. Dit is duidelijk niet meer het werk van een zwijn, althans geen zwijn uit het dierenrijk

die hekjes staan er om het breder worden van het pad tegen te gaan. Als deze afdaling te steil is of te spannend, loop dan naar beneden. Maar ga niet langs de afdaling een nieuw pad vormen waar geen traptreden in zitten. Dan is de boel na de eerste regenbui weggespoeld en bovendien loopt de trail gewoon over de traptreden, en niet er langs.
De SM-trail is een rode optionele trail, geen onderdeel van de doorgaande route. Vandaar dat hier ook geen chickenline zit.
Tip van flip: boek een clinic, bij voorkeur in de buurt, en vraag of ze specifiek aandacht aan dit stuk schenken. Dan leer je vanzelf hier in vertrouwen af te dalen!
- MarkMeisner
- Pro Biker
Het is helaas ook niet de eerste keer. Hij is al 3-4x gesloopt/weggehaald
Sommige mensen sporen echt niet.

-
- Mountainbike Junk
Blijft bijzonder hoe mensen met hun tengels spullen van een ander denken te mogen verbouwen. Misschien een val zetten met zo'n net die omhoog de boom ingaat? 

Klusteam MTB Zuid Veluwe
-
- Mountainbike Junk
- Mijn mountainbike: Canyon - Grand Canyon
Al eens eerder de tip gegeven om dit soort communicatie vooral te doen in de diverse Facebook groepen. Daar heb je een veel breder bereik en bereik je ook hen die minder serieus (op een andere manier) met de sport om gaan, dan merendeel hier doet.
Althans ik mag toch hopen dat het publiek hier, zich niet schuldig maakt aan het slopen van route onderdelen

Met vriendelijke groet,
Joris
Show your stuff: https://www.mountainbike.nl/forum/viewt ... p?t=155124
Joris
-
- Mountainbike Junk
- Mijn mountainbike: Canyon - Grand Canyon
Afgelopen zaterdag ook hier gereden. Samen met mijn vrouw, was haar eerste mtb rit (we hadden een e-mtb voor haar gehuurd bij het bezoekerscentrum), de onderste helft incl de rode lussen (goed voor 60km) gedaan. Lag er weer top bij, heb er weer van genoten en m'n vrouw vondt het ook erg tof.
Ook de eerste keer dat ik die grote(re) jump van de granny trail deed. Ging me gelukkig goed af. Gelukkig, want er kwam net een grote groep achter ons aan, sta je anders toch mooi voor l*l als je onderin zand hapt
Ook de eerste keer dat ik die grote(re) jump van de granny trail deed. Ging me gelukkig goed af. Gelukkig, want er kwam net een grote groep achter ons aan, sta je anders toch mooi voor l*l als je onderin zand hapt

Met vriendelijke groet,
Joris
Joris
-
- Elite Mountainbiker
- Mijn mountainbike: hard, fully en een vouw mtb
Granny trail is top geworden!
alpine stars cromega dx , giant escaper (rip), giant mcm (2x rip), cannondale f600, trek topfuel (rip), trek topfuel 8, santa cruz blur xc 2, trek fuel ex 8
Bochtenridder 1e klas
Stop vertrutterisatie !
Bochtenridder 1e klas
Stop vertrutterisatie !
Hoe ligt het hier erbij na de regen van de laatste tijd?
Wil morgen wellicht deze kant op komen. Maar geen zin in teveel nattigheid dan kies ik liever voor de Sallandse heuvelrug (zelfde reistijd).
Waarschijnlijk wordt het weer dit rondje morgen: https://strava.app.link/JcsyoIHwvEb
Wil morgen wellicht deze kant op komen. Maar geen zin in teveel nattigheid dan kies ik liever voor de Sallandse heuvelrug (zelfde reistijd).
Waarschijnlijk wordt het weer dit rondje morgen: https://strava.app.link/JcsyoIHwvEb
- MarkMeisner
- Pro Biker
98% is goed te rijden
Her en der wat plasjes, maar niets groots of bijzonders waar je met een rubberboot doorheen moet
Gewoon lekker gaan en genieten, de paden liggen er goed bij!

- MarkMeisner
- Pro Biker
Ja, we mogen niet klagen met de Veluwezoom
Al zie ik weinig wild de laatste tijd. Zat vanmorgen om 8 uur op de trails, maar zelfs dan niet. Voorheen zag je nog wel eens wat reeën of zwijnen.

-
- Extreme Biker
- Mijn mountainbike: Cannondale FSI-1 Cannondale scalpel
Er zijn tegenwoordig aardig wat Wolven in Nederland en die moeten ook wat eten.MarkMeisner schreef: ↑di 7 november 2023, 18:14 Ja, we mogen niet klagen met de VeluwezoomAl zie ik weinig wild de laatste tijd. Zat vanmorgen om 8 uur op de trails, maar zelfs dan niet. Voorheen zag je nog wel eens wat reeën of zwijnen.