Iemand op de routes geweest afgelopen dagen? Enig idee of het morgen goed is? Heb de mtb de afgelopen tijd even links laten liggen, maar wil morgen graag het drieluik weer op.
orbeaoiz schreef: ↑vr 4 augustus 2023, 16:37
Iemand op de routes geweest afgelopen dagen? Enig idee of het morgen goed is? Heb de mtb de afgelopen tijd even links laten liggen, maar wil morgen graag het drieluik weer op.
Het is inderdaad stil hier in het topic...
Ik ben gisteren nog geweest, toen lagen alle routes er eigenlijk uitstekend bij (nergens plassen en ook niet te droog). In dit weekend is wel weer meer regen voorspeld...
Bij Vrachelen overigens wel een flinke boomstam dwars over het pad (heb helaas geen foto). Dit was ongeveer halverwege vlak na een kort klimmetje/afdaling, een stukje voordat je bij het gedeelde ruiterpad komt.
Je hebt er nu niets meer aan. Maar vandaag geweest en het lag er top bij.
Geen plassen of niets. Mulle stukken ook allemaal weg.
Ik heb er weer van genoten.
Vrij stil in het topic inderdaad.
Was gisteren maar gaan kijken en vond het er erg goed bij liggen en zag weer genoeg onderhoud wat gedaan was. Vrij veel wandelaars bij Vrachelen op de route en zelfs een paar verdwaalde Duitsers op stadsfietsen tegen de richting in. Maar dat mocht de pret niet drukken, heerlijk kunnen rijden.
Gisteren lag het drieluik er top bij. Nog een paar plasjes gezien maar die zijn prima te omzeilen als je wilt.
En zijn waarschijnlijk vandaag alweer weg...
Het was voor mij een tijdje geleden dat ik de drieluik heb gereden. Vandaag lekker warm in het bos en op de zandvlaktes. Alle drie de tracks liggen er perfect bij. Ik reed op 2 x Mezcal. Een perfecte band voor deze racebanen.
Nou was de bedoeling even een rustig rondje Dorst te rijden met mijn dochter. Eerst beukt er een bruine labrador die sam heet tegen mijn achterwiel. Mijn achterwiel sprong zeker 30cm om maar even sorry zeggen of zo is er ook al niet meer bij.
Van de schrik bekomen komen we bij het bankje staan er weer 2 honden met muilkorf?? Een valt mijn dochter aan maar de baas baas kon hem nog net optijd tegenhouden. Dan denk ik waarom?? Het bos is zo groot waarom dan precies bij onze paden gaan staan met die beesten. Als je toch weet dat ze niet luisteren zoek dan een andere plek op om ze uit te laten. Wij mogen nergens fietsen
bonzaiking schreef: ↑zo 8 oktober 2023, 13:21
Nou was de bedoeling even een rustig rondje Dorst te rijden met mijn dochter. Eerst beukt er een bruine labrador die sam heet tegen mijn achterwiel. Mijn achterwiel sprong zeker 30cm om maar even sorry zeggen of zo is er ook al niet meer bij.
Van de schrik bekomen komen we bij het bankje staan er weer 2 honden met muilkorf?? Een valt mijn dochter aan maar de baas baas kon hem nog net optijd tegenhouden. Dan denk ik waarom?? Het bos is zo groot waarom dan precies bij onze paden gaan staan met die beesten. Als je toch weet dat ze niet luisteren zoek dan een andere plek op om ze uit te laten. Wij mogen nergens fietsen
"Doet ie anders nooit"......
Sommige horken hebben een hond en andere horken rijden op een fiets, daar is helaas bitter weinig aan te doen.
Ik heb wel het idee dat Surea afsluiten voor alles en iedereen die niet ver wil (of kan) wandelen hier iets mee te maken heeft. De toegang tot Surea is super ingeperkt en de toegangspoortjes zijn schaars en ook niet te doen voor mensen een loophulp of iets degelijks. Men gaat dan ergens anders heen en precies daar fietsen wij dan al jaren in de rondte. In plaats van een oplossing is de zo hoog geprezen "zonering" die de parkbeheerder heeft ingevoerd meer een oorzaak als je het mij vraagt.
In het bosje na de camping bij Vrachelen ligt een boom over het pad. Verder lag het er prima bij, wel beetje erosie agv de neerslag en op veel plaatsen een zacht bedje van herfstspul op de tracks. Oh ja, en de plas bij de start van CK is diep!
B@rry schreef: ↑di 10 oktober 2023, 15:58
Sommige horken hebben een hond en andere horken rijden op een fiets, daar is helaas bitter weinig aan te doen.
Ik heb wel het idee dat Surea afsluiten voor alles en iedereen die niet ver wil (of kan) wandelen hier iets mee te maken heeft. De toegang tot Surea is super ingeperkt en de toegangspoortjes zijn schaars en ook niet te doen voor mensen een loophulp of iets degelijks. Men gaat dan ergens anders heen en precies daar fietsen wij dan al jaren in de rondte. In plaats van een oplossing is de zo hoog geprezen "zonering" die de parkbeheerder heeft ingevoerd meer een oorzaak als je het mij vraagt.
Zou goed kunnen inderdaad, valt me ook op hoeveel wandelaars er ineens op de routes zijn. Meeste mensen lijken er bewust van waar ze lopen, letten op en gaan aan de kant, maar je hebt er ook die lekker op het pad blijven staan.