Tijd geleden dat ik hier ben geweest maar ik leef nog!
De hobby is een tijdje op een lager pitje komen te staan, geen dringende reden voor eigenlijk.... Je kan een paar weken niet fietsen, dan is het slecht weer, pak je andere hobbies weer op en zo ben je een paar maanden verder. Ondertussen ook vader geworden maar goed, de hobby word weer opgepakt en het doel/streven is nu om minimaal 1 keer per week weer op de fiets te zitten
Ondertussen ook nog wat aangepast aan de fiets.
Het begon allemaal toen ik bij Bike discount de Newmen Advance SL A30 wielset voorbij zag komen voor een stuk minder dan ze normaal gaan. Hij kwam alleen met een XD driver (de HG en microshift versies waren en niet op vooraad en wel de normale prijs

) maar gelukkig is de freehub met weinig moeite te vervangen. Ik was altijd al stiekem aan het kijken om de alu variant te kopen maar vond dit wel een goede deal en met de gedachte dat ik ze mee kan nemen naar een toekomstige fiets vond ik het wel een goede update.
Maar hier paste de standaard schijven niet op (centerlock terwijl dit 6 bout is) dus ik had ook gelijk een reden om de Magura MT5 te monteren en Magura Storm HC schijven te plaatsen. Was even een gedoe met de PM adapter voor maar het is uiteindelijk gelukt (magura heeft dus echt specifiek magura PM adapters nodig

). Wel zag ik dat ik voor de achterrem het klemplaatje van de achterrem al heb gebroken... Waarschijnlijk niet goed opgelet met vast draaien. Maar even kijken of ik die ergens kan scoren.
Ook gelijk maar een setje Wolfpack banden geprobeerd. Race voor en speed achter. Als Mark Meisner dat gebruikt op zijn mega op de veluwe dan kan ik dat ook op mijn stoic hahahaha
Net een heel kort rondje zwolle gedaan. Merk wel een verschil met weer oppakken en accelereren heb ik het idee maar dat zal ook vast het nieuw parts placebo effect zijn.
Wel is de achterkant een paar keer uitgebroken wat me nog niet eerder gebeurd is. Maar eens kijken hoe dit bevalt de komende tijd.
Gewicht is niet alles maar het scheelt me toch weer wat:
voor met magic mary, binnenband, Shimano Tourney TX 203 mm: 2882 gram
Voor met rekon tubeless, Shimano Tourney TX 203 mm schijf: 2210 gram
Voor met Newmen Wielset, Wolfpack Race tubeless, Magura Storm HC 203: 1663 gram
Achter met hans dampf, binnenband, Shimano RT10 180 mm: 3429 gram
Achter met rekon tubeless, Shimano RT10 180 mm: 2863 gram
Achter met Newmen Wielset, Wolfpack speed tubeless, Magura Storm HC 180: 2209 gram
Al met al 550 gram voor en 650 gram achter bespaard.