Canyon Stoic 2+++ (huidige staat op pg.5)

Voor iedereen die zichzelf of zijn (nieuwe) bike wil voorstellen, danwel zijn ego wil laten strelen of breken met actiefoto's en persoonlijke websites.
Mrfrank
Mountainbike Junk
Mountainbike Junk
Mijn mountainbike: Carbonda FM936

MarkMeisner schreef: ma 13 december 2021, 17:04
Mrfrank schreef: ma 13 december 2021, 16:52 ... niet meteen op je zadel zit!
... of met je zak en dat je de laatste drie km naar huis fiets met de gedachten dat het klaar is met de seksuele uitspattingen voor dat weekend :cry:
Ervaringsdeskundige Mark? :lol:
My Canyon Stoic VERKOCHT !
My Carbonda FM 936
Canyon Torque AL 2022
MarkMeisner
Pro Biker
Pro Biker
Mijn mountainbike: Nukeproof Mega 290

Mrfrank schreef: ma 13 december 2021, 17:08
MarkMeisner schreef: ma 13 december 2021, 17:04

... of met je zak en dat je de laatste drie km naar huis fiets met de gedachten dat het klaar is met de seksuele uitspattingen voor dat weekend :cry:
Ervaringsdeskundige Mark? :lol:
Zonder enige trots kan ik melden dat ik inderdaad een ervaringsdeskundige ben op dat gebied :oops:
maverick76
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Mijn mountainbike: Aan verandering onderhevig

cheeta schreef: zo 5 december 2021, 22:23 Als je toch voorlopig Staphorst rijdt, zou ik geen haast hebben. Da's niet bepaald terrein waar je een 4-piston voor nodig hebt...
Er zullen je er hier veel tegenspreken.

Net als 2018 geometry zijn 2 piston remmen een doodswens. :lol:
“niet-natuurliefhebbers, de leegte van die levens schokt me” heel vrij naar Tim Krabbé.
Marco79
Pro Biker
Pro Biker
Mijn mountainbike: Nicolai Saturn 14 ST `21; Custom Orange Clockwork Evo `20; Kona Unit; Monocog 29-er

MarkMeisner schreef: ma 13 december 2021, 17:04 ... of met je zak en dat je de laatste drie km naar huis fiets met de gedachten dat het klaar is met de seksuele uitspattingen voor dat weekend :cry:
Been there done that…. :oops:
“Old, not obsolete”
C1Rob
Mtb fanaat
Mtb fanaat
Mijn mountainbike: Canyon Stoic 2+++ || Bird Aether 9 AL

Mrfrank schreef: ma 13 december 2021, 16:52 Het is echt een gepruts om die kabel er doorheen te krijgen! Heb je er wel gelijk een cable silencer omheen gedaan? Bij mij ging hij namelijk enorm rammelen intern dus heb ik het werk nog een keer moeten doen maar is hij nu wel stil !!
Of jij moet je er niet aan storen :P
Het maken van een bunnyhop wordt met een dropper echt veel makkelijker en je rug zal je ook dankbaar zijn dan je verder door je benen kunt zakken en niet meteen op je zadel zit!
Ik moet zeggen dat ik hem nog niet heb horen rammelen maar ik heb er inderdaad nog geen silencer omheen gedaan. Moet ook eerlijk zeggen dat ik twijfelde of dat uberhaupt zou passen en volgens mij zit de kabel aardig stevig tegen de kabels die er al doorheenliepen :lol:

hahaha gelukkig heb ik mezelf die elende tot nu toe bespaard, ik ging een stuk langzamer naar beneden en over kleine drops en jumps met de vaste pen. :P
maverick76 schreef: ma 13 december 2021, 17:43
cheeta schreef: zo 5 december 2021, 22:23 Als je toch voorlopig Staphorst rijdt, zou ik geen haast hebben. Da's niet bepaald terrein waar je een 4-piston voor nodig hebt...
Er zullen je er hier veel tegenspreken.
Net als 2018 geometry zijn 2 piston remmen een doodswens. :lol:
Ze zitten er nog niet op hoor :P was het wel eens. Nou zit er natuurlijk wel ook verschil tussen de ene 2 piston rem en de andere 2 piston rem... Deze MT200 hebben een hoop moeite om mijn 100kg rijders gewicht te stoppen als je echt naar beneden gaat :oops: Wellicht dat het nog wat beter zou kunnen met metalen blokjes maar toch... Zodra deze op zijn zal ik de magura gaan monteren :)
C1Rob
Mtb fanaat
Mtb fanaat

Tijd geleden dat ik hier ben geweest maar ik leef nog!

De hobby is een tijdje op een lager pitje komen te staan, geen dringende reden voor eigenlijk.... Je kan een paar weken niet fietsen, dan is het slecht weer, pak je andere hobbies weer op en zo ben je een paar maanden verder. Ondertussen ook vader geworden maar goed, de hobby word weer opgepakt en het doel/streven is nu om minimaal 1 keer per week weer op de fiets te zitten :)

Ondertussen ook nog wat aangepast aan de fiets.

Het begon allemaal toen ik bij Bike discount de Newmen Advance SL A30 wielset voorbij zag komen voor een stuk minder dan ze normaal gaan. Hij kwam alleen met een XD driver (de HG en microshift versies waren en niet op vooraad en wel de normale prijs :~ ) maar gelukkig is de freehub met weinig moeite te vervangen. Ik was altijd al stiekem aan het kijken om de alu variant te kopen maar vond dit wel een goede deal en met de gedachte dat ik ze mee kan nemen naar een toekomstige fiets vond ik het wel een goede update.

Maar hier paste de standaard schijven niet op (centerlock terwijl dit 6 bout is) dus ik had ook gelijk een reden om de Magura MT5 te monteren en Magura Storm HC schijven te plaatsen. Was even een gedoe met de PM adapter voor maar het is uiteindelijk gelukt (magura heeft dus echt specifiek magura PM adapters nodig :lol: ). Wel zag ik dat ik voor de achterrem het klemplaatje van de achterrem al heb gebroken... Waarschijnlijk niet goed opgelet met vast draaien. Maar even kijken of ik die ergens kan scoren.

Ook gelijk maar een setje Wolfpack banden geprobeerd. Race voor en speed achter. Als Mark Meisner dat gebruikt op zijn mega op de veluwe dan kan ik dat ook op mijn stoic hahahaha

Afbeelding
Afbeelding

Net een heel kort rondje zwolle gedaan. Merk wel een verschil met weer oppakken en accelereren heb ik het idee maar dat zal ook vast het nieuw parts placebo effect zijn.

Wel is de achterkant een paar keer uitgebroken wat me nog niet eerder gebeurd is. Maar eens kijken hoe dit bevalt de komende tijd.

Gewicht is niet alles maar het scheelt me toch weer wat:

voor met magic mary, binnenband, Shimano Tourney TX 203 mm: 2882 gram
Voor met rekon tubeless, Shimano Tourney TX 203 mm schijf: 2210 gram
Voor met Newmen Wielset, Wolfpack Race tubeless, Magura Storm HC 203: 1663 gram

Achter met hans dampf, binnenband, Shimano RT10 180 mm: 3429 gram
Achter met rekon tubeless, Shimano RT10 180 mm: 2863 gram
Achter met Newmen Wielset, Wolfpack speed tubeless, Magura Storm HC 180: 2209 gram

Al met al 550 gram voor en 650 gram achter bespaard.
MarkMeisner
Pro Biker
Pro Biker
Mijn mountainbike: Nukeproof Mega 290

Als ik het kan, dan kan iemand anders het zeker :D

Wat is je bandenspanning achter? Dat wegbreken heb ik nog niet gehad, ook niet op op Bikepark Mook met wat enthousiast rijden.

Ik rij met 1.8 bar op 96kg lichaamsgewicht.
C1Rob
Mtb fanaat
Mtb fanaat

MarkMeisner schreef: di 26 september 2023, 20:08 Als ik het kan, dan kan iemand anders het zeker :D

Wat is je bandenspanning achter? Dat wegbreken heb ik nog niet gehad, ook niet op op Bikepark Mook met wat enthousiast rijden.

Ik rij met 1.8 bar op 96kg lichaamsgewicht.
Ik moet nog ff een nieuwe pomp halen want de meter van de onze doet het niet goed meer. Ik dacht ook rond zoiets te zitten maar had onderweg het gevoel dat hij wel wat zacht was.

Ik ga de 1.8 even onthouden, zit zelf op de 100kg namelijk 😅
yo-eddy
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Mijn mountainbike: 11ANTS pANTher LTHT

Ik zit met 100kg+ op 2.2 bar (veel te hard volgens andere "kenners" maar anders rij ik de melk eruit in de bochten)
C1Rob
Mtb fanaat
Mtb fanaat

Bedankt voor de aanbevelingen!

Vandaag met de nieuwe pomp de banden op 2 bar gezet als middenweg en daarna een rondje staphorst gedaan.

Wat een verschil, de banden, de wielen, mijn techniek?

2 keer fietsen met de nieuwe wielen/banden zal ik nog steeds maar placebo noemen maar ik heb van de 67 segmenten 56 nieuwe PR gereden en de overige waren of dezelfde tijd (wat dan een 2e plek geeft :~ ) of een paar seconde langzamer.

Moet zeggen dat ik sowieso een soort switch gemaakt heb op 1 of andere manier. Ik heb onbewust geleerd hoe ik mijn cadans de laatste ritten beter kan regelen en nu met de nieuwe banden en wielen heb ik de ronde staphorst zonder stoppen of echt uitgeput te zijn 20 minuten sneller gefietst dan de vorige keer dat ik hem reed :o 14,5km/h gemiddeld naar 19,7?!

Heb de smaak iig weer te pakken, blijven door gaan zo!
Laatst gewijzigd door C1Rob op ma 2 oktober 2023, 08:00, 1 keer totaal gewijzigd.
Stunning
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Mijn mountainbike: Cannondale F-Si Hi Mod, Kona Kahuna

C1Rob schreef: zo 1 oktober 2023, 20:38 Bedankt voor de aanbevelingen!

Vandaag met de nieuwe pomp de banden op 2 bar gezet als middenweg en daarna een rondje staphorst gedaan.

2 keer fietsen zal ik nog steeds maar placebo noemen maar ik heb van de 67 segmenten 56 nieuwe PR gereden en de overige waren of dezelfde tijd (wat dan een 2e plek geeft :~ ) of een paar seconde langzamer.

Moet zeggen dat ik sowieso een soort switch gemaakt heb op 1 of andere manier. Ik heb onbewust geleerd hoe ik mijn cadans de laatste ritten beter kan regelen en nu met de nieuwe banden en wielen heb ik de ronde staphorst zonder stoppen of echt uitgeput te zijn 20 minuten sneller gefietst dan de vorige keer dat ik hem reed :o 14,5km/h gemiddeld naar 19,7?!

Staan goed bij de Stoïc die Wolfpack banden ! Mooie combi zo :-q

Ja, Fast is Fun en daar hoef je echt geen Strava tijger voor te zijn.

Dit soort 2.4 banden met laag profiel zijn echt heerlijk voor op de NL routes. Probeer nog wat met je druk te spelen, daar kan je de optimale grip en snelheid uit halen.

Ik rijd (85kg lichaamsgewicht) Aspen 2.4 banden op 1.45 bar voor en 1.7 bar achter.
yo-eddy
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Mijn mountainbike: 11ANTS pANTher LTHT

C1Rob schreef: zo 1 oktober 2023, 20:38 Bedankt voor de aanbevelingen!

2 keer fietsen met de nieuwe wielen/banden zal ik nog steeds maar placebo noemen maar ik heb van de 67 segmenten 56 nieuwe PR gereden en de overige waren of dezelfde tijd (wat dan een 2e plek geeft :~ ) of een paar seconde langzamer.

Ja, ruim een kilo minder gewicht en vooral een veel licht lopender setje banden doet een hoop. Bij mini-me ook laatst zijn Wolfpack Enduro's even gewisseld (ivm XC wedstrijdje) voor een WP race icm een Racing Ray en die reed ook gelijk een minuut rapper op ons vaste rondje GMA Langedijk :-q ...... in het Bikepark gaan de zware sloffen er uiteraard weer onder
Plaats reactie