verzuurde boven benen

Welke trainingsvormen zijn er, hoe werkt een hartslagmeter, wat te doen bij blessures, en welke sportdranken en energierepen kun je het beste mee nemen. Alles wat het lichaam van de biker aangaat kan hier gevraagd worden.
Cube-Elite
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Mijn mountainbike: Cannondale Scalpel 3 Tuned, Cannondale Scapel 4HT - Tuned

Je eet en drinkt veel te weinig 0,5l is wel het absolute minimum zeker op tempo.
Eten hou het op minimaal 60 a 70 gram kolhydraten per uur en als je meer kunt hebben naar de 90gram.

Scheelt je na de rit ook een vreetbui
ThaSingleTrackMastah
Moderator
Moderator
Mijn mountainbike: Is stoffig
Contacteer:

Eten en drinken moet je ook trainen.

Verder kan, als puur mechanische oorzaak, je zadel iets te laag staan.
Some days it's easy, some days it's a fight.

Disclaimer: Spellingscontrole vern#ukt mijn posts. Excuses voor vreemde woorden en afkortingen.
hanjovdberg
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Mijn mountainbike: Trek Stache 7 29+ Olympia team fully Ede

Iemand die 60kg is bij 1.73 zal niet veel vet te verbranden hebben. Dus wat meer koolhydraten tot je nemen is wel zo verstandig.

Ik ben daar zelf ook slecht in en weet dan ook dat op wedstrijd tempo ik gewoon per 1/2 uur wat moet nemen.

En vooraf begin ik al met 1,5-2 bidon met sportdrank (wel verdund) te nemen. Bijvoorbeeld in de autoreis ernaar toe. Bij het ontbijt ook alvast. Dan heb je al een extra buffer. Hoewel meer koolhydraten opnemen dan mogelijk niet gaat kun je wel je vochtpeil daarmee wat bufferen.
- arrogance leads to ignorance -

Opruiming / te koop

SYS Niner Jet 9 RDO
Johanson
Mountainbike Junk
Mountainbike Junk

Tot je tijdens de race moet pissen
bert l.
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Mijn mountainbike: Cube AMS 100
Contacteer:

Johanson schreef: zo 24 september 2023, 22:12 Tot je tijdens de race moet pissen
Niet pissen tijdens een race van 6 uur?
Lijkt me heel onverstandig.
Vrijwilliger bij MTB Heuvelrug.

link: www.mtb-utrechtseheuvelrug.nl
Willem Altes
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker

Bij 60 kg bij 173 cm heb je heel wat vet te verbranden.

BMI van 20. Zit nog zo een 6 kg boven een BMI van 18,5 ( wat de grens zou zijn tussen ondergewicht en gezond gewicht).

Zegt niet alles, maar je lichaam zal bij dit gewicht wel wat vet hebben opgeslagen.
Mtbracer2512
Mtb fanaat
Mtb fanaat

Dank je wel voor alle reacties ik ga de zondag iets rustiger van start en proberen meer te eten en drinken zal zondag nog wel een reactie plaatsen hoe het gegaan is
Prulleman
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Mijn mountainbike: Scott Spark 2022 RC Team Red
Contacteer:

bert l. schreef: zo 24 september 2023, 23:18
Johanson schreef: zo 24 september 2023, 22:12 Tot je tijdens de race moet pissen
Niet pissen tijdens een race van 6 uur?
Lijkt me heel onverstandig.
Hoezo? Kwestie van de juiste balans... als je niet goed weet wat je doet is het misschien beter om teveel te drinken.. teveel drinken is beter dan te weinig. Maar met genoeg drinken hoef je niet te pissen.
Prulleman
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Contacteer:

Mtbracer2512 schreef: ma 25 september 2023, 12:13 Dank je wel voor alle reacties ik ga de zondag iets rustiger van start en proberen meer te eten en drinken zal zondag nog wel een reactie plaatsen hoe het gegaan is
Succes zondag! Ik ben er ook :bier:
SFrits
Mountainbike Junk
Mountainbike Junk
Mijn mountainbike: Mach 4SL V2, Diverge comp

Misschien een tip om je wat meer in te lezen in voeding voor,- tijdens en na het sporten.

https://www.sportvoedingwebshop.com/blo ... -van-kramp

En zo zijn er legio waarop je je eens kan verdiepen in wat heeft mijn lichaam eigenlijk nodig :-q
Mtbracer2512
Mtb fanaat
Mtb fanaat

Ik zou nog effe laten weten hoe het is gegaan

Ben 24ste geworden bij de -45 klasse op zich te vreden maar eigenlijk te hard gestart was nie de bedoeling maar werd eigenlijk mee gezogen in het begin dus kwam me zelf weer tegen maar met goed eten en drinken ben ik er toch door heen gekomen
Prulleman
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Contacteer:

Haha, tegen beter weten in precies hetzelfde.. 2e ronde zelfs 18.31 geklokt, dat heb ik andere keren met duo's niet eens gehaald... maar na 3-4 rondjes was het inderdaad op en daarna moeizaam een ritme kunnen vinden en het einde nog best ok doorgekomen.
asphaltdude
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Mijn mountainbike: Karate Monkey, Ogre, Cross Check, Propel, Langster
Contacteer:

hanjovdberg schreef: zo 24 september 2023, 22:10 Iemand die 60kg is bij 1.73 zal niet veel vet te verbranden hebben.
Iedereen heeft genoeg vet om te verbranden.

Het kunnen verbranden is trainbaar.
Everybody bought a new bike!
hanjovdberg
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Mijn mountainbike: Trek Stache 7 29+ Olympia team fully Ede

asphaltdude schreef: zo 15 oktober 2023, 14:38
hanjovdberg schreef: zo 24 september 2023, 22:10 Iemand die 60kg is bij 1.73 zal niet veel vet te verbranden hebben.
Iedereen heeft genoeg vet om te verbranden.

Het kunnen verbranden is trainbaar.
Ah je gaat nu berichten van mij zoeken om er nog even op te kunnen reageren? Goede reactie ook ....

Lezen is moeilijk weet ik maar misschien moet je toch wat beter je best doen. Er staat NIET VEEL .... Ofwel bij 60kg en 1.73 heb je een laag vetpercentage. Als je te laag komt te zitten in je vetpercentage gaat je lichaam over op het verbranden van spierweefsel. Ik weet niet of TS daar op zit te wachten. Daarbij is vetverbranding bij hoge intensiteit lastiger omdat je tegelijkertijd veel koolhydraten nodig hebt. Ofwel in wedstrijd verband is het dus belangrijk om genoeg te eten en koolhydraten tot je te nemen. Een goede vetverbranding train je juist in duurtraining(en).

Maar volgens mij is het niet zo moeilijk om te begrijpen dat iemand met een laag vetpercentage nu eenmaal minder vet heeft te verbranden dan iemand met een hoog vetpercentage toch? :roll:
- arrogance leads to ignorance -

Opruiming / te koop

SYS Niner Jet 9 RDO
Plaats reactie