Lijkt me allemaal nog aardig overkill.rho schreef: ↑do 28 september 2023, 15:08 Ik overweeg mijn voorste band te vervangen. Momenteel gebruik ik een Hans Dampf (SuperTrail/Soft/29x2.35) in combinatie met een Nobby Nic (SuperTrail/Speedgrip/29x2.4) achteraan. Deze set is vooral bedoeld voor de natte/modder uitstapjes naar de mijn-terrils in B-Limburg, trails in het zuiden van NL Limburg af en toe Ardennen. Vooral op de terrils loopt de band nog redelijk snel vol. Ook het remmen vind ik niet geweldig. Soms lijk ik niet te vertragen en dan plots blokkeert het wiel.
De NN bevalt me wel als achterband, maar de HD ben ik minder tevreden over als voorste band. Ik overweeg dus een Magic Mary (SuperTrail/Soft/29x2.4) op het voorwiel. Dan kan ik de NN laten liggen en later vervangen door de HD als de NN versleten is.
Zou dat een verbetering opleveren?
De eerder genoemde wicked will in soft en speedgrip lijkt mij prima (heb ik nu ook) maar nog weinig natte ervaring mee. Wolfpack trail voor en speed achter is ook een optie, die heeft nog wat meer grip dan de wicked will, maar rolt wat zwaarder.
let wel ik vind deze zelf chill voor jouw beoogde doel, maar heb bijvoorbeeld geen ervaring met maxxis.
wel ook met magic mary/hans dampf/nobby nick.
Andere optie is natuurlijk ook gewoon voor een nobby nick. Waarom is dat geen optie? Magic Mary is echt een anker.