Geen liefde voor het EK Gravel hier?
https://sporza.be/nl/2023/09/29/thuisri ... l%7Cteaser
Volgend jaar nieuwe kans: WK 2024 wordt georganiseerd op dezelfde locatie net onder Leuven.
Trouwens mooie locatie om te fietsen. Was er zelf onlangs met de MTB en met 800hm op 40km en best wat pittige paatjes één van de mooiste locaties in Vlaanderen (die km's over de Waalse grens naar het jump parcours in Précot negeren we maar) in mijn ogen. Zelfs de officiële routes (vooral Oud-Heverlee Blauw & Rood) zijn al aardig.
EK (& BK) Gravel 1/10 Oud-Heverlee
-
- Elite Mountainbiker
- Mijn mountainbike: Trek Stache 7 29+ Olympia team fully Ede
Idd vreemd schouwspel. Las ook dat sommige mannen die dan weer niet mee deden voor de prijzen vrouwen in de weg reden of juist als haas fungeerden.
En dan de sprint bij de dames tussen van Empel en Wiebes die dan juichend over de streep komt terwijl er al een ander gefinisht is. Erg vreemd allemaal op deze manier.
Wat ik zag van de mannen is dat het ook maar irritant is dat gedubbelden in de weg blijven rijden. Het leek meer een soort veredelde toertocht waar een paar man het als wedstrijd reden.
Bij de vrouwen werd er zelfs in het wedstrijdverslag gezegd; 'aangezien de Australische geen gevaar was voor de Europese titel lieten ze haar rijden ...' Tja hoe kun je de echte winnaar nog meer downgraden. Zelfs op het officiële podium stond ze niet. Want het was nu eenmaal een EK gravel ...
Gun haar dan op zn minst een apart podium (of ik moet iets gemist hebben ... was sowieso wat onoverzichtelijk qua uitzending met mannen en vrouwen door elkaar heen)
En dan de sprint bij de dames tussen van Empel en Wiebes die dan juichend over de streep komt terwijl er al een ander gefinisht is. Erg vreemd allemaal op deze manier.
Wat ik zag van de mannen is dat het ook maar irritant is dat gedubbelden in de weg blijven rijden. Het leek meer een soort veredelde toertocht waar een paar man het als wedstrijd reden.
Bij de vrouwen werd er zelfs in het wedstrijdverslag gezegd; 'aangezien de Australische geen gevaar was voor de Europese titel lieten ze haar rijden ...' Tja hoe kun je de echte winnaar nog meer downgraden. Zelfs op het officiële podium stond ze niet. Want het was nu eenmaal een EK gravel ...
Gun haar dan op zn minst een apart podium (of ik moet iets gemist hebben ... was sowieso wat onoverzichtelijk qua uitzending met mannen en vrouwen door elkaar heen)
podium had ik niet gevolgd, is inderdaad maar zielig. dan laat je beter geen deelnemers toe die niet naar de titel kunnen meedingen.
Dat speelt alvast niet in 2024 maar hopelijk dan inderdaad wel mannen & vrouwen gescheiden want dit werkt niet in de wielersport.
Dat speelt alvast niet in 2024 maar hopelijk dan inderdaad wel mannen & vrouwen gescheiden want dit werkt niet in de wielersport.
-
- Elite Mountainbiker
- Mijn mountainbike: 11ANTS pANTher LTHT
Kan best wat worden maar voor nu gerommel in de marge idd
Yo-Eddy Jr. https://www.instagram.com/hidde_extreme/