Ben vanaf donderdag voor 2-3 dagen hier neergestreken.
Dag 1) trails rond Koblenz > via Trailforks fantastische trails gevonden. Deze zijn aangelegd en hebben over het algemeen niveau Enduro S1-S3 (met zelfs een uitschieter naar S5

Ik had een route om ook nog over te steken naar Lahnstein waar ook nog een paar mooie trails liggen maar die kun je ook apart rijden. Tip: monteer wat stevigere banden en protectie (knie/elleboog) is aan te bevelen. De klimmen om weer bij de trails te komen zijn overigens pittig. Op 32km had ik al 1000+hm.
Dag 2) route via Komoot 'blick auf die Lorely'. Een prachtige toct over voornamelijk wandelpaden aan de oostkant van de Rijn. Ik starte in Bornich (pension) en kon zo diverse routes vinden. Het 2e deel van de tocht was aan de overzijde en iets meer asfalt en wat niet meer bestaande paden

Kan het alleen maar aanraden hier eens te gaan fietsen. Je moet wel een beetje van klimmen houden en soms niet vies om een stukje te lopen. Zo had ik vandaag een trap tussen de wijnranken door die echt heel steil was. Fiets op de schouders en verstand op nul. Sommige stukken die nog wel te fietsen waren gingen tot 25%.

Morgen ga ik denk ik nog een kort rondje MTB rond Lahnstein doen en dan iets verder richting huis nog een gravel/asfalt rondje klimmen (gewoon omdat het zo leuk kan zijn

Paar fotos voor de impressie: