Trail centra in Wallonie (Ambleve, Bouillon, Chaudfontaine, Esneux, Spa)
-
- Mountainbike Junk
Staat heel goed aangegeven met borden normaliter.
- cheeta
- Elite Mountainbiker
- Mijn mountainbike: Plopsaland
1) Over "heel goed" kun je discussieren imho. Op de hoofdroutes ja, daarbuiten...? Al is het beter dan Frankrijk.
2) Ik zou voordien vooral kijken. Al staan er borden voor de kacht zelf, er staat geen bord voor de omleiding...
2) Ik zou voordien vooral kijken. Al staan er borden voor de kacht zelf, er staat geen bord voor de omleiding...
"This post may contain irony: Discontinue use if experiencing mood swings, nausea or elevated blood pressure."
| Freie Fahrt fuer freie Buerger! | LHR | Black Trails Matter | Build Back Blacker |
| Freie Fahrt fuer freie Buerger! | LHR | Black Trails Matter | Build Back Blacker |
-
- Mtb fanaat
- Mijn mountainbike: YT Jeffsy
Ik ga dit weekend waarschijnlijk Chaudfontaine voor de eerste keer aandoen. Is er iemand onlangs geweest die me kan zeggen hoe de trails erbij lagen na de verschillende regenbuien?
Tips voor trails en campings altijd welkom!
Tips voor trails en campings altijd welkom!
- cheeta
- Elite Mountainbiker
Allemaal een kwestie van referentie... Van de opties in de Ardennen...
a) zijn de klimmen het best bestand tegen water, want asfalt
b) is het bovenste deel heel veel steen waardoor modder vooral lokaal is waar water blijft staan
c) onderste deel (dus na de asfaltweg) heb je opties met veel steen en meer met wortels, doe met steen boeit het niet echt, die met wortels zitten stukken in die er meer last van hebben.
(Fort Chaudfontaine)
a) zijn de klimmen het best bestand tegen water, want asfalt
b) is het bovenste deel heel veel steen waardoor modder vooral lokaal is waar water blijft staan
c) onderste deel (dus na de asfaltweg) heb je opties met veel steen en meer met wortels, doe met steen boeit het niet echt, die met wortels zitten stukken in die er meer last van hebben.
(Fort Chaudfontaine)
"This post may contain irony: Discontinue use if experiencing mood swings, nausea or elevated blood pressure."
- cheeta
- Elite Mountainbiker
Gezien het seizoen er weer aankomt, het jachtaeizoen wel te verstaan:
https://portalarcgis.spw.wallonie.be/po ... 22450b17a4
-
- Elite Mountainbiker
- Mijn mountainbike: Spectral 29
het is toch al een vrij lange tijd mooi weer?
Heb Chaud nu 2x in de stromende regen gereden en dat is zeer uitdagend vanwege de steilheid en de trails die dan beginnen te verschuiven, maar het droogt ook snel weer op.
-
- Mtb fanaat
- Mijn mountainbike: YT Jeffsy
Hartelijk dank! Het seizoen lijkt alvast nog niet begonnen (of ik lees de kaart fout).cheeta schreef: ↑di 26 september 2023, 22:41 Gezien het seizoen er weer aankomt, het jachtaeizoen wel te verstaan:
Ja er waren een aantal buien maar je hebt gelijk dat het de laatste week heel droog is geweest. Weet iemand of de routes ondertussen bewegwijzerd zijn? Ik had een blogpost gelezen van iemand (missmtb.com) die Chaudfontaine had bezocht met iemand die de routes goed kende (in april als ik mij niet vergis) en toen waren er nog geen bordjes. Ze was wel zo vriendelijk om de GPX te sturen van de ritten die ze gedaan hebben dus die heb ik alvast op mijn GPS gezet.
- Pitt
- All rounder
- Mijn mountainbike: trek slash/santa cruz chameleon
super handig. Dank je!!cheeta schreef: ↑di 26 september 2023, 22:41 Gezien het seizoen er weer aankomt, het jachtaeizoen wel te verstaan:
live it, crank it, smile !!!
- cheeta
- Elite Mountainbiker
Ambleve enduro team schreef:Hunting season is starting soon, the TrailCenter will be closed for the occasion.
It is prohibited to drive on the following dates:
1 Tablet, Quarreuxn, Ninglispo: (SP4,5,6,7,8 and 9)
From 11th to 13th/10/2023
From 08 to 10/11/2023
From 16 to 18/12/2023
2 Mainire: (SP 10 & SP 11)
From 07 to 9/10/2023
From 11 to 13/11/2023
From 16 to 18/12/2023
Compliance with these measures is essential for the sustainability of our discipline.
The forest is shared, don't forget it!
Thanks in advance
Ambleve enduro team.
Trail Center VTT - Fort de Chaudfontaine schreef:ATTENTION: the Trail Center of Fort de Chaudfontaine will be closed on 24/10 - 21/11 and 19/12! Make a note of these dates and spread the info. Thank you for absolutely respecting the curfew during these three days (week).
We're making concrete progress on the markings, getting a beautiful Trail Center ready for 2024!