Single Speed Saturday - Arnhem/Schaarsbergen - 7 oktober

Bike afspraken, eat some dirt or dust together.
FreedomRanger
Mountainbike Junk
Mountainbike Junk
Mijn mountainbike: Orbea Laufey H-LTD, Giant Sierra SSSS

Afbeelding

Wie gaat er mee om SINGLE SPEED een rondje over de routes Arnhem en Schaarsbergen te trappen op zaterdag 7 oktober?

Je rijdt door de prachtige omgeving over de stuwwallen noordelijk en westelijk van Arnhem. Met de confronterende Muur van Mariëndaal (eens kijken wie daar boven komt), de prachtige tracks op de Waterberg, de rollercoaster langs de Cattepoelseweg, de MTB-speeltuin van Lange Hut en vele andere lekkere flowy single tracks.

De gecombineerde route is zo'n 45 km lang met iets meer dan 300 hoogtemeters. Het zal een rit worden van zo'n 2,5 uur.
We vertrekken om 13.30u vanaf het Mountainbike Museum en sluiten daar ook af. Kunnen we nog mooi even een biertje drinken met Jeroen voordat hij het museum om 17.00u sluit.
Je stopt niet met spelen omdat je oud wordt. Je wordt oud omdat je stopt met spelen.
Freekenstein
Pro Biker
Pro Biker
Mijn mountainbike: Surly Karate Monkey | On One Inbred | Soma Fog Cutter

Goed plan. Kan tegenwoordig zeggen dat dat een thuiswedstrijd is!

Ik moet straks toch even langs het museum, zal Jeroen wel even vertellen dat er mensen langs gaan komen. :tong
To quote Hamlet, act 3, scene 3, line 92

"NO"

vrijwilliger Mountainbike Museum
George
Moderator
Moderator
Contacteer:

Nice, ik zou graag meegaan maar ik ben dan al elders onderweg helaas. Wel singlespeed, dat dan weer wel :-q
Oeps Boom
Mtb fanaat
Mtb fanaat

Heb zeker wel interesse, maar moet kijken of die tijd gaat lukken. Is wat later als mijn voorkeur heeft.

Maar ik moet nog een rematch hebben met de Muur aangezien ik afgelopen zaterdag op zo'n 2 meter van de top stil kwam te staan. :-{
bouwpakket
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Mijn mountainbike: Ibis Ripley V4, Ripmo V2, Ragley TD:1 SS, Breezer Inversion

Ik moet ff agenda checken
FreedomRanger
Mountainbike Junk
Mountainbike Junk

Oeps Boom schreef: ma 2 oktober 2023, 18:19 Heb zeker wel interesse, maar moet kijken of die tijd gaat lukken. Is wat later als mijn voorkeur heeft.

Maar ik moet nog een rematch hebben met de Muur aangezien ik afgelopen zaterdag op zo'n 2 meter van de top stil kwam te staan. :-{
Als het op 2 meter van de top was, dan heb je sowieso mijn oprechte respect al in the pocket.
Ik kom zelf nooit verder dan 2/3 van de klim. Met een lichter verzet zou ik zeker verder komen, maar dan zou ik het de rest van de route toch iets minder naar mijn zin hebben.
Je stopt niet met spelen omdat je oud wordt. Je wordt oud omdat je stopt met spelen.
wamske
Mountainbike Junk
Mountainbike Junk
Mijn mountainbike: Cotic FlareMax '18, Kona Unit '21, Trek Singletrack 930 '93

FreedomRanger schreef: di 3 oktober 2023, 08:21
Oeps Boom schreef: ma 2 oktober 2023, 18:19 Heb zeker wel interesse, maar moet kijken of die tijd gaat lukken. Is wat later als mijn voorkeur heeft.

Als het op 2 meter van de top was, dan heb je sowieso mijn oprechte respect al in the pocket.
Ik kom zelf nooit verder dan 2/3 van de klim. Met een lichter verzet zou ik zeker verder komen, maar dan zou ik het de rest van de route toch iets minder naar mijn zin hebben.

Zeer eensch met bovenstaande, de muur SS-end met een verzet waardoor je niet continu FOSO* hebt op de rest van de tracks is dapper!

Familieverplichtingen, dus ik laat hem deze keer passeren.

*) FOSO; fear of spinning out
Oeps Boom
Mtb fanaat
Mtb fanaat

FreedomRanger schreef: di 3 oktober 2023, 08:21

Ik weet dat ik de top kan halen. Met de Bratwurst, Beers and No Gears rit ook gewoon boven gekomen. Dus dan stoort het me. (heb er gewoon een 32-18 opzitten met een 27,5+ band.) Ik ben ook nog terug naar beneden gegaan om het overnieuw te doen, maar 2x vlak achter elkaar was te veel van het goeie dus stond halverwege ofzo.
Oeps Boom
Mtb fanaat
Mtb fanaat

Ik ben er in elk geval bij Zaterdag.
FreedomRanger
Mountainbike Junk
Mountainbike Junk

Oeps Boom schreef: wo 4 oktober 2023, 17:16 Ik ben er in elk geval bij Zaterdag.
Top! Ik kijk ernaar uit.
Ons gezamenlijke rondje Ede was (ondanks het wat vochtige weer) ook geslaagd vorige keer. :-q
Oeps Boom
Mtb fanaat
Mtb fanaat

Dan ga ik onderweg. Tot straks bij het museum.
Freekenstein
Pro Biker
Pro Biker

Ik gooi er nog even een bammetje in, en hobbel ik die kant op! :) :winkie:

"NO"

FreedomRanger
Mountainbike Junk
Mountainbike Junk

Het was weer gezellig! En ook geweldig mooi weer erbij. De tracks van Schaarsbergen en Arnhem lagen er geweldig bij.

Na afloop nog even Jeroen van wat biertjes afgeholpen, voordat ik mijn fiets weer naar huis heb gestuurd.

Was je er niet bij? Jammer de bammer! Zorg dat je de volgende Single Speed Saturday/Sunday niet mist.
Oeps Boom
Mtb fanaat
Mtb fanaat

Was zeker een geslaagd dagje. Jammer dat Freekenstein niet de complete rit er bij kon zijn.

In elk geval nu wel dat stomme heuveltje op gereden.
Freekenstein
Pro Biker
Pro Biker

Helaas was het niet mijn dag gisteren. Ben rustig terug gereden naar het museum, en daarna naar huis.

Volgende keer beter.

"NO"

Plaats reactie