Bart Brentjens Challenge 2023

Bij een evenement geweest? Laat ons weten hoe het was! Een tocht die we niet mogen missen? Plaats 'm.
Plaats reactie
byorka
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Mijn mountainbike: Ne ne Niner

Op deze manier blijft het tenminste leuk (als ze het goed organiseren tenminste).
Ik kan me de eerste edities nog herinneren. Was pure geldklopperij, druk, niet uitdagend en een hoop gepeupel bij elkaar.
Ik kan me nog herinneren dat je een binnenband van een kruiwagenwiel met autoventiel kreeg in je goodiebag.
De stijgings- en dalingsmeters hadden ze geloof ik ook bij elkaar opgeteld om het nog een beetje aantrekkelijk te laten lijken.
Na een paar keer had ik het wel gezien en ben ik er mooi weggebleven.
Laatste jaren is het weer veel mooier, dat mag best wel wat geld kosten en met beperkte deelnemers. Dat laatste is best normaal bij mooie tochten.
Ik ploeterde en rook de overwinning!

Later bleek het alleen maar gebakken lucht te zijn.
aurelius
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Mijn mountainbike: Lux Trail CF7

Gisteren was de Pijlersmeeting. Terugkoppeling, onder voorbehoud, er kan altijd nog wat wijzigen!!

Het 90km parcours telt 1500hm en lijkt op de 90km van vorig jaar (minder technische trails, sneller, dan de 105km van vorig jaar).
Bij Onderste/Bovenste Bos is er wat gewijzigd op aanwijzen van de natuurorganisaties, vanaf het Gerendal is het stuk richting Valkenburg en de Dellen (oude 105km stuk) verdwenen, de 90 km van vorig jaar wordt daar grotendeels gevolgd tot Bemelen, de finale is weer ongeveer gelijk gebleven.
Hoogst waarschijnlijk wordt de start 'neutraal' verreden achter de wagen, Eijsden uit, tot na het viaduct over de A2. De wei wordt er voor het eerst na jaren uitgehaald. De start is immers vervroegd, het is geen doen 60 koeien in het donker te moeten gaan vangen (vorige jaren werd dat altijd door pijlers gedaan, maar dan was het licht :winkie: ). Veel wedstrijdrijders vonden de ingang naar de wei altijd maar zo zo... die verdwijnt dus. Nu gaat het voorbij het viaduct meteen naar links, asfalt evenwijdig aan de A2, daar worden de wedstrijdrijders 'losgelaten', na een paar honderd meter rechts het zandpad weer op, dan is het echt MTB-en.

Wedstrijd start dus 08.30. Toertocht rijders vertrekken wanneer ze willen daarna, tot 10.00. Ieders tijd wordt geregistreerd en is dus te vergelijken met de anderen, zo men wil. Mijn tip: lekker tegen 10.00 vertrekken, allemaal als eerste vertrekken werkt toch niet. Tegen 10.00 vertrekken geeft meer vrij baan, verwacht ik.

3 stops: 1 bij Camping Natuurlijk Limburg, Roodbos 3, Teuven, als afgelopen jaar. Dan, nieuw, na de off-road beklimming van de Keuteberg. De laatste stop is weer bij Eckelrade, zoals vorig jaar.

Dit wordt de eerste editie zonder Bart Br. zelf erbij: die zit met zijn team dan net voor 2 wereldbekerwedstrijden in de USA. En uitstellen wilden we niet, vanwege een grotere kans op slechter weer, een zwaardere ondergrond, later in oktober, november.

De BBC was in een paar uur uitverkocht, het aantal wedstrijdrijders wordt met toertochtrijders aangevuld tot in totaal 1000 deelnemers, en recent zijn er aardig wat 'wachtlijsters' nog toegevoegd aan het deelnemersveld, en er zullen er nog wel wat worden toegelaten mogelijk.

Tot zover de update, succes straks allemaal!
The "Fun Zone" is definitely quicker to find on a shorter travel bike.
You only want as much as is necessary and as little as possible.
jpandriesse
Mountainbike Junk
Mountainbike Junk
Mijn mountainbike: Canyon - Grand Canyon

aurelius schreef: vr 15 september 2023, 10:15 Het 90km parcours telt 1500hm en lijkt op de 90km van vorig jaar (minder technische trails, sneller, dan de 105km van vorig jaar).
Dat vind ik nou echt heel jammer, als ik dan toch naar Z-Limburg afreis, dan graag zo uitdagend mogelijk. Maar goed, snap ook wel dat er met zo'n groot deelnemersveld keuzes gemaakt moeten worden.

Veel succes en plezier toegewenst iig!
Met vriendelijke groet,
Joris

Show your stuff: https://www.mountainbike.nl/forum/viewt ... p?t=155124
Juul
Extreme Biker
Extreme Biker
Mijn mountainbike: wordt gesponsord door Thijs Hendriks in Wanroij
Contacteer:

aurelius schreef: vr 15 september 2023, 10:15 ...

Tot zover de update, succes straks allemaal!
Waardevol, dankjewel. Enig idee wanneer er een GPX-bestand beschikbaar komt?
Sterke verhalen, mtb-kalender en coaching/trainingsschema's: Bikesight.nl
Trainingen: Strava
Routes: Komoot
Stunning
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Mijn mountainbike: Cannondale F-Si Hi Mod, Kona Kahuna

DIt jaar er voor gekozen om 'm weer eens over te slaan. Maar het begint nu toch weer te kriebelen :winkie:
aurelius
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Mijn mountainbike: Lux Trail CF7

Nee, Juul, geen idee.

Voor als ‘t kriebelt: meld je aan voor de wachtlijst?
The "Fun Zone" is definitely quicker to find on a shorter travel bike.
You only want as much as is necessary and as little as possible.
Stunning
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Mijn mountainbike: Cannondale F-Si Hi Mod, Kona Kahuna

aurelius schreef: zo 17 september 2023, 07:10 Voor als ‘t kriebelt: meld je aan voor de wachtlijst?
Gedaan :-q
SCape_Rider
Mtb fanaat
Mtb fanaat
Mijn mountainbike: Ghost Lector + KTM Myroon

Door een verleden week opgelopen luxatie van de rechterschouder moet ik noodgedwongen passen voor deze 2023 editie.

Ik sta mijn startnummer af aan eventuele geïnteresseerden op een "first come/paid, first served" basis.

Contact bij voorkeur via persoonlijke e-mail.

Succes.
Peelrijder
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker

https://www.strava.com/activities/98921 ... m=referral

Aurelius heb jij hier een gedachte over?
Fiets!
martinus83
Mtb fanaat
Mtb fanaat
Mijn mountainbike: Trek X-Caliber 9 '22

Peelrijder schreef: do 21 september 2023, 18:40 https://www.strava.com/activities/98921 ... m=referral

Wanneer iemand, die aardig kan trappen, meldt dat het écht een pittig rondje is :o
Peelrijder
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker

Het is ook geen zwets, kijk maar eens naar de hartslag gegevens :o
Fiets!
martinus83
Mtb fanaat
Mtb fanaat

Peelrijder schreef: do 21 september 2023, 18:40 https://www.strava.com/activities/98921 ... m=referral

Ook wel benieuwd, zie krap 200 hm meer. Al blijft dat lastig meten..
Peelrijder
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker

Het karakter van het evenement 'Bart Brentjens toertocht' is geen wedstrijd, maar een toeristische prestatietocht.
Het karakter van het evenement 'Bart Brentjens Challenge licentiehouders' is een wedstrijd.
:lol:
Fiets!
SCape_Rider
Mtb fanaat
Mtb fanaat
Mijn mountainbike: Ghost Lector + KTM Myroon

SCape_Rider schreef: ma 18 september 2023, 16:37 Door een verleden week opgelopen luxatie van de rechterschouder moet ik noodgedwongen passen voor deze 2023 editie.

Ik sta mijn startnummer af aan eventuele geïnteresseerden op een "first come/paid, first served" basis.

Contact bij voorkeur via persoonlijke e-mail.

Succes.
Mijn startnummer is inmiddels overgedragen
martinus83
Mtb fanaat
Mtb fanaat

Zijn er (auto..) parkeertips voor de zondag ochtend? Kan zo op de site niks vinden.
Plaats reactie