https://a.aliexpress.com/_EHh9JaP
Voor de trailbike te lang maar op de gravelbike zou het wel OK zijn.
Dat kan jouw ervaring zijn, maar mijn ervaring is dat dunwandig carbon finaal kan afscheuren/breken zonder waarschuwing en met 50gram kun je moeilijk wat anders maken als dunwandig.Oli4k schreef: ↑do 21 september 2023, 16:12 Als ‘ie eenmaal zit blijf je er toch vanaf is mijn ervaring. En wat stevigheid betreft vind ik het er nog best wel overbuilt uitzien eigenlijk. Voordeel van carbon is dat het minder dramatisch faalt dan alu. Als je dan toch voor lichtgewicht gaat liever iets dat niet in één keer afbreekt.
Met een gebroken carbon stuur kon ik nog naar huis rijden, denk dat dat met alu heel anders had uitgepakt.
Denk dat ik wel een vermoeden heb waar Jurf naar verwees. Maar serieus, los van stevigheid is de kortste 60mm wat voor trail/enduro erg lang is. En bij voorgesteld gebruik staat xc, gravel en race, dat doe je meestal niet op flats. Van mij mogen ze best een enduro versie van deze pen make in 35 ~ 50 mm, een gram of 70 en dan heel rigoureus testen (door mensen van een testlab, niet ik).
Een clubgenoot had allerlei Ali carbon onderdelen gekocht om een fiets van te bouwen:
Ben ik mee eens. Ik bestel regelmatig bij Nextie, en de snelheid van reageren en de klantgerichtheid zijn fenomenaal. In 99% van de gevallen binnen 24 uur reactie en bruikbare antwoorden op vragen (heb bij een peperduur Europese carbon velgleverancier anders meegemaakt...na 3 weken en 2 herinneringen een flutantwoord).