Routes Rijk van Nijmegen

Voor alle vragen en tips over de vaste routes en leuke plekjes van Nederland.
Plaats reactie
regenhond
Mountainbike Junk
Mountainbike Junk
Mijn mountainbike: ‘22 Stumpjumper en ‘21 Chisel

Peelrijder schreef: wo 20 september 2023, 19:00 Misschien heeft Groesbeek Gruwelijkste een pianist ingehuurd afgelopen weekend :lol:
Geen piano gezien zondag, maar de route van de Groesbeek Gruwelijkste liep dan ook niet over het bruggetje :D

Het eerste deel van de Groesbeek Gruwelijkste was trouwens het zwaarste. In het Reichswald was het vaak één grote blubberbende, ik heb zelfs een aantal klimmetjes moeten lopen wegens geen enkele grip meer. Van het moment dat je de Nijmegen route op draaide, na 50 km ongeveer, lagen de trails er ineens perfect bij. Het contrast kon niet groter zijn. Het Rijk van Nijmegen blijft een genot om te fietsen, complimenten aan iedereen die daar een bijdrage aan levert :-q
Peelrijder
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker

Dat van die grip beaam ik en ik was in Het Reichswald een van eerste 10 die eroverheen ging.
Fiets!
wilmar
All rounder
All rounder
Mijn mountainbike: YT Izzo

Mooier wordt het niet. Vandaag weer Rijk van Nijmegen gereden. Alles lag er super bij. Gladde stukken en stukken met erosie , voor ieder wat. Wat mogen we ons gelukkig prijzen met zulke mooie routes! Het weer was heerlijk , om half acht kwam de zon op, het was lekker fris.
Pbro
Mountainbike Junk
Mountainbike Junk

wilmar schreef: wo 27 september 2023, 14:33 Mooier wordt het niet. Vandaag weer Rijk van Nijmegen gereden. Alles lag er super bij. Gladde stukken en stukken met erosie , voor ieder wat. Wat mogen we ons gelukkig prijzen met zulke mooie routes! Het weer was heerlijk , om half acht kwam de zon op, het was lekker fris.
Ik kan het alleen maar beamen, behalve dan dat het vanmiddag niet meer fris, maar heerlijk warm was! 8)
Be Nice, Say Hi!
YosvanErp
Mtb fanaat
Mtb fanaat
Mijn mountainbike: Frankenroscoe 22

Even een uurtje of anderhalf buiten gespeeld na het werk op de paarse en blauwe route. Het weer van de laatste tijd geeft op veel plekken echt hero dirt. Super nice om volle bak te gaan.

Verder niemand gezien, wel een reetje :-q
Wout024
All rounder
All rounder

Lijkt wel of er steeds meer loslopende honden zijn... :x
Yeee-ti!
Mountainbike Junk
Mountainbike Junk
Mijn mountainbike: '93 Yeti Pro FRO, 94' Yeti ARC AS LT, '94 Dean Ti, '09 Yeti ARC, '22 Canyon Lux World Cup CF7

Vandaag ook weer een paar roedels die worden uitgelaten, ja, de meeste loslopend, erg irritant. En bij het inrijden van de rode route vanaf de Meerwijkselaan stonden twee joekels van Dobermannen me midden op het pad wat glazig aan te kijken: was even schrikken :o !

Maar verder was het volle bak genieten op Rood en Paars, het ligt er heerlijk bij en de omstandigheden waren sprookjesachtig herfstig..

Bij het uitrijden van het stuk boven de Meerwijkselaan viel me trouwens op dat die fuik met boomstammen deels aan gort is gereden: hopelijk is daar niemand gewond geraakt..!
Peelrijder
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker

Die fuik was vorige week donderdag al aan gort.

Wel locht want ik stuurde bijna verkeerd in.
Fiets!
Pbro
Mountainbike Junk
Mountainbike Junk

Yeee-ti! schreef: di 10 oktober 2023, 13:29 Vandaag ook weer een paar roedels die worden uitgelaten, ja, de meeste loslopend, erg irritant. En bij het inrijden van de rode route vanaf de Meerwijkselaan stonden twee joekels van Dobermannen me midden op het pad wat glazig aan te kijken: was even schrikken :o !

Maar verder was het volle bak genieten op Rood en Paars, het ligt er heerlijk bij en de omstandigheden waren sprookjesachtig herfstig..

Bij het uitrijden van het stuk boven de Meerwijkselaan viel me trouwens op dat die fuik met boomstammen deels aan gort is gereden: hopelijk is daar niemand gewond geraakt..!
Ach ja, die honden horen er gewoon bij, feature van de route, doe je niks aan. Je kunt je eraan irriteren maar dat hoeft niet... De meeste beesten en ook hun baasjes zijn erg vriendelijk. Soms staan ze alleen wat onhandig in de weg. Zondag probeerde een baasje zijn hond (een flinke Labrador) goedbedoeld achteruit een kruising af te duwen omdat ik eraan kwam. Het beest snapte er uiteraard niks van en bleef gewoon staan. :lol: Even stoppen, baasje + hond laten passeren, vriendelijk groeten en weer door!
Die 'roedels' kom ik ook regelmatig tegen, vaak een uitlaatservice. Die heb ik het liefste eerlijk gezegd, want zo'n roedel is totaal niet geïnteresseerd in wat er allemaal voorbij komt fietsen.
Be Nice, Say Hi!
Peelrijder
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker

Die roedel zie ik heel vaak op Nijmegen lopen, meestal voor de middag.

Maar inderdaad, die zijn totaal niet bezig met mij of mijn fiets, het is wel ontzettend onhandig dat ze regelmatig op de smalle paadjes lopen, als je dan met een gangetje de bocht omkomt is het vaak wel even schrikken voor beide kanten.
Fiets!
MSpark
Mountainbike Junk
Mountainbike Junk
Mijn mountainbike: Trek

Voor degenen die dit weekend plannen hebben om route Mook te gaan rijden.

Zondagochtend 15 oktober is de route BLAUW van het mtb routenetwerk Rijk van Nijmegen tijdelijk gedeeltelijk niet toegankelijk ivm met de hardloopwedstrijd Molenhoeks Makkie.

Tussen de straten Groesbeekseweg, Bovensteweg/Lindelaan en Heumensebaan is de toegang in de ochtend tijdelijk gesloten. Rijders die de blauwe route fietsen worden via de Bisseltsebaan naar de Heumensebaan geleid, alwaar de standaardroute gevolgd kan worden.

Afbeelding

In de middag is dit gedeelte van de blauwe route weer gewoon toegankelijk.

Verder is tussen 7-24 oktober op de blauwe route de afslag naar het bikepark gesloten vanwege groot onderhoud van het bikepark.
Peelrijder
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker

Plaatsen ze ook gelijk windschermen zodat je niet van die bult afwaait :lol:
Fiets!
MSpark
Mountainbike Junk
Mountainbike Junk

Misschien gaan ze wel helemaal “indoor”. ;-)
HB_Eagle
Extreme Biker
Extreme Biker

MSpark schreef: wo 11 oktober 2023, 17:39 Voor degenen die dit weekend plannen hebben om route Mook te gaan rijden.

Zondagochtend 15 oktober is de route BLAUW van het mtb routenetwerk Rijk van Nijmegen tijdelijk gedeeltelijk niet toegankelijk ivm met de hardloopwedstrijd Molenhoeks Makkie.

Tussen de straten Groesbeekseweg, Bovensteweg/Lindelaan en Heumensebaan is de toegang in de ochtend tijdelijk gesloten. Rijders die de blauwe route fietsen worden via de Bisseltsebaan naar de Heumensebaan geleid, alwaar de standaardroute gevolgd kan worden.

Afbeelding

In de middag is dit gedeelte van de blauwe route weer gewoon toegankelijk.

Verder is tussen 7-24 oktober op de blauwe route de afslag naar het bikepark gesloten vanwege groot onderhoud van het bikepark.
Zaterdag 14 oktober wordt in die omgeving ook gewandeld
Weet je toevallig of blauwe route dan ook gedeeltelijk afgesloten wordt ?
MSpark
Mountainbike Junk
Mountainbike Junk

Goede vraag. Ik zie nu idd dat zaterdag middag er op delen van de hardloop route ook wordt gewandeld. Daarover is door mtb route Nijmegen niks gecommuniceerd. Bovenstaande komt ook van de Facebook pagina van mtb RvN. Ik ga er dus vanuit dat de mtb route Mook dan gewoon open is maar ik heb ze op Facebook chat wel even deze vraag ook voorgelegd.
Plaats reactie