Als RCZ een beveilingsprobleem heeft en daar niets aan doet is dat heel kwalijk. Dit roept ook de vraag op of mijn gegevens wel in goede handen zijn daar (denk dat ik het antwoord daarop wel weet).
Heb nu probleem met bestellen op de website. Krijg dan helemaal aan het einde steeds de melding error en probeer later nog eens of neem contact op. Inmiddels wel 4 mailtjes verder maar echt serieus nemen doen ze het probleem niet.
Dat CC betalingen problemen geven bij RCZ staat inmiddels wel vast. Duitse topic op MTBnews staat er ook vol mee. Maatje van mij ook precies dezelfde ervaring. Besteld bij RCZ en kort daarna dubieuze afschrijvingen in de VS ...
Het is dat sommige aanbiedingen te goed zijn om te laten zitten maar bij iedere andere normale webshop had ik deze al lang op de blacklist gezet. Dus ja ergens komt het dus ook door mij (ons) dat ze door kunnen gaan met dit soort praktijken.
hanjovdberg schreef: ↑do 21 september 2023, 21:56
Heb nu probleem met bestellen op de website. Krijg dan helemaal aan het einde steeds de melding error en probeer later nog eens of neem contact op. Inmiddels wel 4 mailtjes verder maar echt serieus nemen doen ze het probleem niet.
Dat CC betalingen problemen geven bij RCZ staat inmiddels wel vast. Duitse topic op MTBnews staat er ook vol mee. Maatje van mij ook precies dezelfde ervaring. Besteld bij RCZ en kort daarna dubieuze afschrijvingen in de VS ...
Het is dat sommige aanbiedingen te goed zijn om te laten zitten maar bij iedere andere normale webshop had ik deze al lang op de blacklist gezet. Dus ja ergens komt het dus ook door mij (ons) dat ze door kunnen gaan met dit soort praktijken.
Is dat specifiek voor Mastercard of Visa? wellicht zit daar nog verschil in. Ik heb daar meerdere keren met Mastercard betaald zonder problemen.
“Never argue with an idiot. They will drag you down to their level and beat you with experience” -Mark Twain-
Hier ook de Visa kaart misbruikt na aankopen bij RCZ.
Zojuist weer 2 bestellingen gedaan via bankoverschrijving.
Moet je nog steeds per mail bevestigen dat je betaald hebt?
Ik zie het zo snel niet in de betaal mail staan.
Ja, je moet iets van een betalingsbewijs sturen volgens mij, Ik heb een screenshotje van een bankafschrift gestuurd, dat was OK.
Vandaag kreeg ik een SID voorvork binnen, een blauwe SL(32mm) volgens de website, en er kwam een zwarte 35 binnen, wel hetzelfde artikelnummer van rockshox(verder prima, ben er ng steeds wel blij mee). Dus als je iets besteld, check het artikelnummer wat erbij staat, de omschrijvingen van RCZ zijn nooit echt betrouwbaar.
Ik heb een 2023 modeljaar Fox 34 sc 130mm binnen en dat is helemaal volgens beschrijving. Alleen een niet standaard set decals maar die vind ik eigenlijk mooier.
Gezien de prijzen die deze producten op Marktplaats doen is dit gewoon een arbitrage kans, koop en stapel frames ergens en alle onderdelen van rcz, verkoop het weer in lente 2024..
Nel!s schreef: ↑di 19 september 2023, 08:09
Ok dat is een goed teken.. maar de sku die bij de 130mm 34 staat is niet te vinden via Google: FOX-34FLOAT-FACT-23-TYF6
Edit: ik heb hem maar besteld, er staat wel erg groot '2023 model' in alle beschrijvingen. En ik wil hier niet naast grijpen..
Overigens zojuist weer een mailing met erg mooie aanbiedingen ontvangen..
In het verlengde hiervan. Er staat met enige regelmaat een oranje 34 factory in de aanbieding. Echter... travel 110 mm. Ik kan deze vork met deze travel nergens terugvinden. Alleen 120, 130 en 140 mm bij mijn weten. Iemand uitsluitsel?
Artikelnummer is (910-31-062) wat alleen op RCZ bestaat...
Foxc schreef: ↑za 23 september 2023, 13:09
In het verlengde hiervan. Er staat met enige regelmaat een oranje 34 factory in de aanbieding. Echter... travel 110 mm. Ik kan deze vork met deze travel nergens terugvinden. Alleen 120, 130 en 140 mm bij mijn weten. Iemand uitsluitsel?
RCZ verkoopt vooral OEM onderdelen, dus onderdelen welke bij fietsfabrikanten/assembleurs overtollig zijn. Vaak zijn dat specifieke onderdelen, vooral bij vorken en dempers.
Dus speciaal voor de fietsfabrikant gemaakt, met bv een afwijkende veerweg, kleur, decals of tuning van de demper. Ook vaak afwijkende maten, dus goed opletten of wat je wilt kopen in/op je fiets past.
Ciao,
Jan
Niemand dacht dat het zou kunnen lukken
Totdat er iemand langs kwam die dat niet wist....
Foxc schreef: ↑za 23 september 2023, 13:09
RCZ verkoopt vooral OEM onderdelen, dus onderdelen welke bij fietsfabrikanten/assembleurs overtollig zijn. Vaak zijn dat specifieke onderdelen, vooral bij vorken en dempers.
Dus speciaal voor de fietsfabrikant gemaakt, met bv een afwijkende veerweg, kleur, decals of tuning van de demper. Ook vaak afwijkende maten, dus goed opletten of wat je wilt kopen in/op je fiets past.
Ciao,
Jan
Je kunt altijd het risico nemen en na ontvangst het serienummer checken bij de fabrikant voor de specificaties. Als dan blijkt dat er echt iets raars mee is dan kun je altijd retourneren. Kost je wel wat geld, maar tot nu toe is het voor mij nooit nodig geweest.
“Never argue with an idiot. They will drag you down to their level and beat you with experience” -Mark Twain-
Jan the Man schreef: ↑za 23 september 2023, 16:51
Ciao,
Jan
Je kunt altijd het risico nemen en na ontvangst het serienummer checken bij de fabrikant voor de specificaties. Als dan blijkt dat er echt iets raars mee is dan kun je altijd retourneren. Kost je wel wat geld, maar tot nu toe is het voor mij nooit nodig geweest.
Eerste bestelling geplaatst en betaald met CC. Ben benieuwd....
Enige gekke tijdens het bestellen was is dat ik een pickup point kon selecteren, maar verderop in het proces alleen dpd thuis aflevering, tientje duurder en had liever de pickup optie.
FLOiAM schreef: ↑zo 24 september 2023, 21:19
Eerste bestelling geplaatst en betaald met CC. Ben benieuwd....
Enige gekke tijdens het bestellen was is dat ik een pickup point kon selecteren, maar verderop in het proces alleen dpd thuis aflevering, tientje duurder en had liever de pickup optie.
Volgens mij heeft die vervoerder geen eigen organisatie in Nederland.