Handschoenen

Welke kleding bevalt goed, welke helm zit lekker en welke winterschoenen zijn echt warm en waterdicht? Stel je vragen zo duidelijk mogelijk en deel je ervaringen met anderen.
Peelrijder
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker

Ik rij nu al een aantal jaar met specialized bg grail Handschoenen, maar aangezien ik er vlot 6 paar per jaar doorwerk door slijtage of dat er weer een stuk gaat ben ik aan het zoeken naar alternatieven.

De handschoenen die ik nu draag ( https://www.specialized.com/nl/nl/heren ... 67119-1246 ) hebben een zgn equalizer pad aan de binnenkant, dit is ook de reden waarom ik deze gebruik.

Handschoenen zonder padding bieden te weinig steun en handschoenen met gelpadding zijn te dik en vind ik niet prettig dragen.

Wie weet er een vergelijkbare handschoen?
Rood
Willem Altes
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker

Ouderwetse leren wielerhandschoentjes?
Johanson
Mountainbike Junk
Mountainbike Junk

De rode zijn in de uitverkoop, nu groot inslaan :-D
Gerwin89
Mountainbike Junk
Mountainbike Junk

yo-eddy
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Mijn mountainbike: 11ANTS pANTher LTHT

Ik heb hier, Endura, Fox, Troy Lee, Specialized etc ....... allemaal heel matig qua duurzaamheid helaas

Alleen de Hestra Enduro gaan wat langer mee
https://www.instagram.com/hidde_extreme/
Mountainbiking is not a crime
Vulpes
Mountainbike Junk
Mountainbike Junk

Zelfde hier, ik zag in de schuur vandaag nog wat zeilhandschoenen liggen ik denk dat die wel duurzaam zijn.

Verder ook interessant dat de duim en wijsvinger kort zijn dn de rest lang!
FLOiAM
All rounder
All rounder
Mijn mountainbike: Spectral CF 125

Ik mtb meerdere keren per week en doe ongeveer een jaar met een set mechanix handschoenen.
Ik gebruik: the original en fastfit
Shit Shed Builds 8)
Oli4k
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Mijn mountainbike: Axevo FX27 | ♻︎ Matrix F-22 | ♻︎ C'dale Prophet SL 650b
Contacteer:

yo-eddy schreef: vr 15 september 2023, 21:43 Ik heb hier, Endura, Fox, Troy Lee, Specialized etc ....... allemaal heel matig qua duurzaamheid helaas

Alleen de Hestra Enduro gaan wat langer mee
Gisteren eindelijk m'n nieuwe Hestra Enduro's geprobeerd. De eerste handschoen met padding waarbij ik de padding niet hinderlijk dik vind. Ze zijn wel warm. Fox Ranger blijft bij mij redelijk lang heel. Ik had Giro DND's en die bleven ook lang goed. Helaas nu doorgesleten op het lycra bij de wijsvinger.

Als consument denk je dat je €30 ~ €70 een investering voor het leven is maar bedenk dat een fabrikant als levensduur van een handschoen uitgaat van zo'n 50 keer aan- en uittrekken. Bij een kwaliteitsmerk als Hestra misschien iets meer.
Dice Oldskool
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Mijn mountainbike: Mondraker Level R

Peelrijder schreef: vr 15 september 2023, 19:22 Ik rij nu al een aantal jaar met specialized bg grail Handschoenen, maar aangezien ik er vlot 6 paar per jaar doorwerk door slijtage of dat er weer een stuk gaat ben ik aan het zoeken naar alternatieven.
Hoe krijg je het voor mekaar om elke 2 maanden een paar handschoenen te slijten?
Fadje104
All rounder
All rounder

Dat vroeg ik me ook al af.
Ik rij al meerdere jaren met hetzelfde setje, een zomerpaar, een winterpaar en een vingertoploos paar.
Regelmatig in de wasmachine.

Ik ben iemand die ook veel motor rijd, en mezelf heb aangewend het stuur lichtjes vast te houden.
Peelrijder
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker

Dice Oldskool schreef: zo 17 september 2023, 16:34
Hoe krijg je het voor mekaar om elke 2 maanden een paar handschoenen te slijten?
Fadje104 schreef: zo 17 september 2023, 16:39 Dat vroeg ik me ook al af.
Ik rij al meerdere jaren met hetzelfde setje, een zomerpaar, een winterpaar en een vingertoploos paar.
Regelmatig in de wasmachine.

Ik ben iemand die ook veel motor rijd, en mezelf heb aangewend het stuur lichtjes vast te houden.
Omdat ik veel fiets en ook vrij lang?

Ik zit een kleine 10 tot 15 uur per week op de fiets, waarvan vlot 6 tot 8 uur op de mtb.

De handschoenen die ik nu heb zijn wat 'teer' maar er is qua padding nog steeds niet echt een alternatief wat ik prettig vind, vandaar dit topic.

Kapot gaan op de vingertop (meestal de wijsvinger rechts) dan gaan ze wel op een knokkel kapot of in het driehoekje van je duim-wijsvinger (op de bovenzijde).

Als het dat niet is, dan is de handpalm wel zover 'verglast' dat er niet meer genoeg grip mee is i.c.m. het 'wijd' worden van de stof.

Qua uren zit je dan ergens tussen de 48 en 64 uur, als je 2 keer per week 2 uur rijdt dan doe je er logischerwijs wat langer mee.

Wassen heeft geen invloed op de pasvorm of de verglazing, helaas
Rood
Qprs
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Mijn mountainbike: hebben ze moeten begrenzen

Ik weet niet of ze modellen hebben met geschikte padding, maar Assos Trail gloves bevallen mij erg goed. Heb ze nu 2,5 jaar, vaak mee gecrashed, maar ze zien er nog prima uit.
Het is hier geen ponykamp!
kan niet meer
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Mijn mountainbike: Spot Mayhem

"This species has amused itself to death"
BikerBas2
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Mijn mountainbike: Trek 9.8 Procaliber of Merida Big Nine XT black

Ik zelf rijd sinds een jaar met de Fox Racing Ranger gel.
Ik rijd ook ongeveer 6 tot 8 uur per week op de MTB. Handschoenen zijn na een jaar nog prima.
Zit aan de binnenkant padding op. Net genoeg: niet zo dik dat je gevoel kwijt raakt in t stuur, maar net genoeg om comfortabel te rijden.
Zeker een aanrader wat mij betreft.
Voorheen ook veel met Gripgrab gereden en specialized. Maar deze vind ik echt fijner.

Wat jij nu als probleem hebt, had ik voorheen met heel fijne handschoenen van Grip Grab. Had ik ook vele paren per jaar nodig. Was meestal garantie. Maar op gegeven moment durfde ik onderhand niet meer naar de LBS om weer nieuwe te claimen.
Arjan76
Mountainbike Junk
Mountainbike Junk

Ik gebruik dunne motocross handschoenen, zijn iets robuuster en gaan lang mee
Plaats reactie