MarkMeisner schreef: ↑zo 17 september 2023, 20:40Ik moet nog verder op onderzoek gaan, maar is er iemand die zowel bekend is met Nauders als met Saalbach/Leogang?
Ik ben in beide geweest, en ik weet het van een half dozijn andere forumgebruikers....Waarvan ik al weet dat enkele het niet met me eens gaan zijn.
MarkMeisner schreef: ↑zo 17 september 2023, 20:40Hoe verhouden de twee gebieden zich tegen elkaar? En snelle blik op de trailmap laat zien dat bij Nauders de trails veel dichter op elkaar liggen, meer mogelijkheden zijn en dat de liftpas de helft goedkoper is.
Mening?! Altijd....
#1 Nauders mag op een kaart misschien dichter bij elkaar liggen maar ik vind een signfiicant deel van de trails echt *** op liften aangesloten, slechter dan Saalbach-Hinterglemm wanneer je daar een keer goed op de kaart kijkt en gewoon liften en afdalingen gebruikt om van Saalbach naar Hinterglemm te komen en vice-versa. 3-Länder Trail is best aardig maar da's dus qua verbindingsroute 2x Kwintelooijen aan afstand en hoogtemeters. Die doe je niet even snel 2x achter elkaar...
#2 Voordeel is wel dat je voor Nauders <-> San Valentino (Haideralm) geen berg over hoeft (Saalbach <-> Leogang), maar iets makkelijker door de vallei kan rijden. Zelfs als je besluit om met de auto te gaan dan is het 10min rijden ofzo, niet 40min rondrijden...
#3 Het aanbod in Saalbach-Hinterglemm-Leogang is IMHO breder, qua variatie
en qua moeilijksniveau (als je er een hele week bent dan is een leuke blauwe flowtrail met goede jumps die je grotendeels ook met 80% concentratie kunt rijden wel leuk voor de afwisseling....

). Het beeld dat toch voornamelijk van Nauders is blijven hangen is familie uitstapjes, met open face, kniebeschermers en rugzak, niet die van party laps met je kameraden.
#4 Sowieso komt Oostenrijk IMHO niet echt in beeld wanneer het om scherp geprijsde liftkaarten gaat en natuurlijke trails, maar voor 3 dagen was het verschil tussen Nauders en Saalbach met Jokercard iets van grootorde 100 EUR vs. 110 EUR uit m'n hoofd... Geen wereldschokkend verschil.