Pakket bezorgers (de DHL’s en PostNL’s)

Wil je weten welke ervaring anderen hebben met een webwinkel of heb je tijdens het shoppen of surfen een koopje gespot, dan kun je dat hier kwijt.
Plaats reactie
petter
Mountainbike Junk
Mountainbike Junk
Mijn mountainbike: Trek Farley 5/Canyon Spectral CF7 ASX

Indien mogelijk niet voor GLS kiezen bij verzenden.

Heb al meerdere gekke zaken meegemaakt bij hun. Zo was er een pakketje in de oud-papier container gedropt. Die stond voor omdat ze die zelfde avond oud papier zouden komen ophalen. Had via de mail gezien dat het pakketje was geleverd en vond het toen ik de krantenbak leegde in de container. Voor hetzelfde geld had ik de container zo aan straat gezet…

Gekste was een pakket met een klein kapitaal aan rc-spullen dat ze maar op mijn garagedak hadden gegooid, terwijl het al de hele dag aan het regenen was. Ook hier weer de melding via de mail gehad, maar geen pakket te vinden. Zowel met de winkelier als met GLS contact gezocht, winkelier melde al heel snel dat ik bij GLS moest zijn. Officiële klacht ingediend bij GLS, en na veel op en neer mailen en bellen uiteindelijk wel mijn geld terug gehad.
Toen ik de ochtend erna het rolluik opendeed zag ik het pakket liggen. Helaas gaan water en elektronica niet heel goed samen en bleek de regelaar die in het pakket zat te zijn overleden… Andere spullen bleken nog wel te werken, dus die waren gratis.

Twijfel nog steeds of ik een sponsorsticker van GLS op rc-auto moet plakken :winkie:
Change your skills, not the trail :-q
kermit
Moderator
Moderator
Mijn mountainbike: is niet de jouwe :)
Contacteer:

Ik heb weleens begrepen dat als er een probleem met de aflevering is jij als geadresseerde geen issue kunt aanmaken bij de koerier. De winkel is namelijk degene die een "contract" is aangegaan met de koerier, jij niet.

Heb me al meerdere keren voorgenomen als er weer eens zo'n pakket achtergelaten is op een plek waar iedereen het kan meenemen net te doen alsof mijn neus bloedt en te melden dat ik niets ontvangen heb. En dan eens kijken hoe het opgelost wordt. Ik vermoed dat de shop de verliezer is en de boel nog een keer mag leveren. Als ze dat vaker meemaken bij koerier X zullen ze uiteindelijk een andere kiezen denk ik.
Maar tot nu toe heb ik dat nog niet gedaan.

Overigens kunnen ze er allemaal wat van, ik denk dat het vooral afhangt van de mentaliteit van de persoon die toevallig in jouw wijk bezorgd. Soms heb je mazzel en is dat iemand die gewoon netjes z'n werk wil doen, en soms heb je pech en is het een lamzak...
DONEER JE OOK?

"I'd love to change the world but I don't know what to do
so I'll leave it up to you"
- Ten Years After
MacReal
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Mijn mountainbike: is een hardtail
Contacteer:

Hebben er mensen van hier ervaring met een pakket kluis voor de deur?

Het is eigenlijk het verschuiven van het probleem (de bezorger heeft blijkbaar geen tijd om te wachten tot ik van zolder beneden ben), maar wordt inmiddels ook wel simpel van de niet thuis meldingen en pakketjes bij de buren.
Mijn avonturen op YouTube

Blogje
SYS: Knorretje + Hanson

Less yappin', more brappin'!
TenZNL
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Mijn mountainbike: Opvallend kleurrijk

MacReal schreef: di 11 april 2023, 15:05 Hebben er mensen van hier ervaring met een pakket kluis voor de deur?

Het is eigenlijk het verschuiven van het probleem (de bezorger heeft blijkbaar geen tijd om te wachten tot ik van zolder beneden ben), maar wordt inmiddels ook wel simpel van de niet thuis meldingen en pakketjes bij de buren.
In het oude huis had ik een pilaarbrievenbus met ruimte voor pakketjes onderin. Ik liet het sleuteltje erin en plakte er een briefje op om na aflevering het deurtje op slot te doen en de sleutel in de brievenbus te gooien. Dat werkte redelijk maar je was wel beperkt qua afmetingen.

Nu heb ik een papierkliko en een retro zinken afvalemmer die uit het zicht staan en daarvoor gebruik. Maar ondanks de sticker op de brievenbus naast de voordeur met een verwijzing naar die 2 plekken, presteren een paar chauffeurs het alsnog om de pakketjes op de mat van de voordeur en vol in het zicht te deponeren, zonder aanbellen en zonder oog voor het weer. Nu woon ik in een gehucht dus diefstal is praktisch geen issue (is wrs wel anders in sweetlake city) maar verzopen spullen wel. Dus die bezorgers vermijd ik zo veel mogelijk en als het echt duur en kwetsbaar is, haal ik het op bij een bezorgpunt.

De PostNL meneer geef ik elk jaar rond de kerst €20,- tip, die zorgt echt goed voor m`n spullen.

Moraal van dit verhaal:
Zo`n pakketkluis is niet heel groot en ongeacht de afmetingen zit ie na 1 levering vol. Hier gaat het aan de lopende band dus voor mij zou het nix zijn.
eRicW
Pro Biker
Pro Biker

Niet een klacht per sé maar meer een waarschuwing m.b.t. grote pakketten en DHL. Ik heb nu meerdere keren gedoe gehad met pakketten die groter zijn dan de 'standaard' van DHL Express/Consument. Het pakket wordt bij transport dan doorgestuurd naar DHL zakelijk die weet ik wat doen met de adresinfo, waardoor het pakket zoekraakt en/of niet meer af te leveren is. Vermoedelijk komt er een nieuw label op of klopt iemand met de hand iets over.

Deze week weer meegemaakt met een pakket uit Duitsland. Extra betaald voor een groot pakket, door naar DHL zakelijk en vervolgens is mijn naam uit de leverinfo verdwenen. Daardoor kunnen ze er niks meer mee behalve verwijzen naar DHL Duitsland voor een klacht/onderzoek. Wat DHL Duitsland vervolgens weigert "Want ze hebben je adres toch? Naam is niet nodig...". Allemaal beetje kansloos onflexibel maar goed.... wees gewaarschuwd.
Stamppot with weaksauce!
kermit
Moderator
Moderator
Mijn mountainbike: is niet de jouwe :)
Contacteer:

Hier momenteel iets raars met PostNL.
Ik had een tolbadge besteld voor Noorwegen, waarvoor inklaringskosten (iets van 6 euro) betaald moesten worden. Meteen gedaan, maar de tolbadge is nog steeds niet bezorgd... We zijn inmiddels alweer terug van drie weken Noorwegen :D
Gelukkig heb je de badge an sich niet perse nodig, als je kenteken eenmaal bekend is werkt het verder ook. Maar geen goede beurt voor PostNL...

Ook een ansichtkaart die vrienden ons gestuurd hebben (vanuit NL) is nooit aangekomen.
DONEER JE OOK?

"I'd love to change the world but I don't know what to do
so I'll leave it up to you"
- Ten Years After
eRicW
Pro Biker
Pro Biker

eRicW schreef: wo 12 juli 2023, 13:58 Niet een klacht per sé maar meer een waarschuwing m.b.t. grote pakketten en DHL....
Update: na hoop gebel en gemail (ook intern bij DHL) schijnt het pakket retour Duitsland te zijn gegaan. DHL NL gaf aan dat ze nogal regelmatig problemen hebben met particuliere zendingen van Deutche Post, omdat adresinfo incompleet doorgegeven wordt (en dat in Duitsland geen alarmbellen doet rinkelen).

Tip is dus als je op Bikemarkt van MTB-News oid iets koopt van een particulier, even vragen of ze ook handmatig naam én adres op de doos zetten. Gaat die informatie enkel via het label (en omlabelen) en daarmee verloren, dan is er vanuit DHL NL echt helemaal niks mogelijk behalve terugsturen.
Stamppot with weaksauce!
Mario070
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker

En met het om labelen :D .....plakken ze de nieuwe label boven op de door jou opgegeven en met hand geschreven adres :-{
Ooit.....dus best lang geleden heb ik het zelfde gedaan :-D met een pakket, krijg ik te horen van PostNL.....hoeft u niet te doen er wordt enkel via de label gewerkt en er wordt niets van het pakket zelf afgelezen :(
Hopelijk is dit nu inmiddels aangepast :-q maar eerlijk gezegd geloof ik daar niet zo in :( bij het aanmelden van een pakket zijn alle gegevens juist, dus dat betekent dat er gaande weg zij zelf ergens een fout maken die niet te corrigeren valt blijkbaar :~ :~
Hoe maakt men deze cirkel vierkant?

Dan Empfield
Pbro
Mountainbike Junk
Mountainbike Junk

Onlangs een pakketje besteld bij BikeInn dat werd bezorgd door DPD. Kon alleen een pakketpunt selecteren, geen probleem, er zit zo’n muur met kluisjes vlakbij mijn werk.Blijkbaar levert BikeInn vanuit Spanje en daar begon de verwarring… Na 8 (!) mailtjes over de voortgang van de bezorging werd het stil. BikeInn en DPD NL gaven aan dat het pakketje nog onderweg was. Maar volgens de internationale DPD (seur.net?) was het al bezorgd.
Een paar dagen gewacht en toen toch maar eens gebeld. Tot mijn verbazing kreeg ik meteen iemand van DPD aan de lijn die mij ook kon vertellen hoe het zat..
Ja meneer, soms is er een probleem met een onbemand pakketpunt en dan wordt het pakketje bij het dichtstbijzijnde bemande pakketpunt afgegeven. Het ligt daar en daar voor u klaar.
Prima hoor, maar het zou wel handig zou zijn de ontvanger daar even over te informeren…
Eind goed al goed zullen we maar zeggen!
Be Nice, Say Hi!
Plaats reactie