N+1: C₃H₈ Tyee non-ferro (Nauders/3lander enduro trails, P6)

Voor iedereen die zichzelf of zijn (nieuwe) bike wil voorstellen, danwel zijn ego wil laten strelen of breken met actiefoto's en persoonlijke websites.
Gebruikersavatar
TenZNL
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 5650
Lid geworden op: zo 31 januari 2016, 15:44
Mijn mountainbike: Opvallend kleurrijk

Tja, soms kruipt het bloed kruipt waar het niet kan gaan...
M`n (aangepaste) Hugene deed het best leuk in de parken maar omdat het toch steeds hoger, verder en harder gaat, begon de wens naar iets robuusters met wat meer reserves steeds meer te kriebelen.

Na het plannen van een mooie biketrip, fietsmaatjes die nieuwe fietsen kopen en je vervolgens proberen om te lullen en spammen met allerhande fraai speelgoed, etc etc, kwam het vorige model Tyee in de aanbieding. Klikkerdeklik en mondje dicht Afbeelding...12 weken nix gezegd, spullen besteld en afgelopen weekend de boel samengebouwd.

En als laatste voor de "Grand Premiere" gisteren de fiets getest tijdens een meet `n greet met Marco1972 in Bikepark Willingen, lol en suc6 verzekerd 8)

Afbeelding

Foto presentatie: https://youtu.be/_RmOxicsZSY

Specs:
Propain Tyee AL 29er, raw met chroom decals
Formula Mod coil shock 210x55mm
DVO Diamond (freshly overhauled and repainted) @160mm (uit de Hugene)
NoTubes ZTR flow Mk3 wheelset (origi wielset uit de Hugene)
Shimano Saint BR-M820 brakes with metal pads
Shimano Saint SM-BB80 bottombracket
Crankbrothers Highline 3 150mm dropperpost incl remote
E13 35/35mm aluminium riserbar
Shimano Deore FC-M6100 12s crankset
SLX M7100 12s shifter
Deore M6100 12s derailleur
GX 10-50t 12s XG1275 cassette (de sunrace 11-50 paste niet goed)
Garbaruk 30t melon (voor het geval ik zelf omhoog moet trappen)
KMC X12 ketting
AbsoluteBlack oval chainguide/bashguard
Sixpack D-trix 33mm grips
Sixpack pedals, stem and seatclamp
Maxxis Assegai and DHR II
En hier en daar wat blanke beschermfolie
Uplift only (En mss een sporadisch enduro-ish uitstapje maar dan moet het echt heftig zijn. De Hugene blijft er nl bij en die kan ook een hoop)

Foto`s:

Afbeelding
Doosje

Afbeelding
Verpakking

Afbeelding
Bling bling

Afbeelding
De DVO Diamond op 160mm gezet, sealservice gegeven, opnieuw gespoten en verse decals van Slik graphics

Afbeelding
Closeup (altijd mooi, zo`n verse vork)

Afbeelding
Opbouw buiten in het zonnetje

Afbeelding
Closeup

Afbeelding
Detail

Afbeelding
Detail

Afbeelding
Detail

Afbeelding
Detail

Afbeelding
Closeup frame

Afbeelding
16,3Kg schoon aan de haak

Afbeelding
En nog een shot van beide bikes zij-aan-zij

NB: Van de week zal er nog het eea aan filmmateriaal aangevuld worden door zowel Marco als mijzelf.
*Edit, zie hieronder:

Afbeelding
In z`n natuurlijke habitat

Afbeelding
Photopoint op de Freeride

Afbeelding
Start middensectie Enduro

Afbeelding
Idem

En het filmpje van de maiden voyage, incl meet `n greet met Marco1972, in Willingen:
https://www.youtube.com/watch?v=P-urFmC5DBU
Laatst gewijzigd door TenZNL op za 28 oktober 2023, 10:11, 12 keer totaal gewijzigd.
Gebruikersavatar
Ook Peter
Pro Biker
Pro Biker
Berichten: 1059
Lid geworden op: wo 16 september 2015, 08:45
Mijn mountainbike: Kleurig; (Commencal, Cotic, Project12, Sparta)

Aan de onderdelen gaat t niet liggen, benieuwd hoe ie eruit gaat zien.
Lekker fietsen!
Gebruikersavatar
TenZNL
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 5650
Lid geworden op: zo 31 januari 2016, 15:44
Mijn mountainbike: Opvallend kleurrijk

Ook Peter schreef: wo 7 juni 2023, 18:58 Aan de onderdelen gaat t niet liggen, benieuwd hoe ie eruit gaat zien.
Niet heel bijzonder, hoor. Gewoon functioneel.
Check de YT-link voor de complete presentatie (20sec, ik moet de foto`s nog ff uitzoeken en uploaden)
Laatst gewijzigd door TenZNL op wo 7 juni 2023, 19:10, 1 keer totaal gewijzigd.
Gebruikersavatar
Ook Peter
Pro Biker
Pro Biker
Berichten: 1059
Lid geworden op: wo 16 september 2015, 08:45
Mijn mountainbike: Kleurig; (Commencal, Cotic, Project12, Sparta)

TenZNL schreef: wo 7 juni 2023, 19:01
Ook Peter schreef: wo 7 juni 2023, 18:58 Aan de onderdelen gaat t niet liggen, benieuwd hoe ie eruit gaat zien.
Niet heel bijzonder, hoor. Gewoon functioneel.
Check de YT-link voor het complete presentatie (20sec, ik moet de foto`s nog ff uitzoeken en uploaden)
Begrijpend lezen was niet mijn beste vak 😁
Ziet er geweldig uit zeg, en lekker gevlogen zie ik.
Lekker fietsen!
Gebruikersavatar
TenZNL
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 5650
Lid geworden op: zo 31 januari 2016, 15:44
Mijn mountainbike: Opvallend kleurrijk

Ook Peter schreef: wo 7 juni 2023, 19:03 Begrijpend lezen was niet mijn beste vak 😁
Ziet er geweldig uit zeg, en lekker gevlogen zie ik.
Haha :lol:
Ja zeker, het is echt wel een heel andere fiets. Hij is een stuk zwaarder (16,3kg), terwijl ik aan de relatief lichte (13.5kg) Hugene gewend ben.
Op de Enduro was hij in het nadeel (ik probeer dan de fiets om alle obstakels te worstelen) maar op de Downhill ging het weer makkelijker (kwestie van laten gaan en controleren). Denk ook wel dat ik nog wat werk in de afstelling moet steken, ik heb nog weinig ervaring met een coil shock.
Gebruikersavatar
Dutch
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 2292
Lid geworden op: ma 11 mei 2009, 17:01

Verrassend, vanwaar 160 vork als je uplift only gebruik gepland hebt?
Die Enduro zal vanzelf ook sneller gaan op deze bak, die wortels etc zijn gewoon makkelijker met meer veerweg.

En welke vork krijgt de huygene nu?

Enjoy : Suprised :
Gebruikersavatar
TenZNL
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 5650
Lid geworden op: zo 31 januari 2016, 15:44
Mijn mountainbike: Opvallend kleurrijk

Dutch schreef: wo 7 juni 2023, 22:10 Verrassend, vanwaar 160 vork als je uplift only gebruik gepland hebt?
Die Enduro zal vanzelf ook sneller gaan op deze bak, die wortels etc zijn gewoon makkelijker met meer veerweg.

En welke vork krijgt de huygene nu?

Enjoy : Suprised :
Ja, dat verwacht ik ook wel. Ik moet gewoon nog wennen aan de fiets en leren dat ik `m moet laten lopen omdat je minder hoeft te ontwijken.
De sag op de coil is goed maar het is zo`n ander gevoel dat ik echt nog wat moet testen/finetunen voor ik een goede setting te pakken heb.

TBH, ik wacht op de nieuwe DVO Onyx SC die volgens DVO in september gepland staat dus vandaar ff de (budget) keuze voor de Diamond uit de Hugene. 160mm is de max voor die vork en eerlijk is eerlijk, 160/160 voelde al een stuk beter dan de 140/150 van de Hugene
De Hugene is weer voorzien van de originele 140mm Revelation en DeLuxe demper voor de lokale rondjes.
marcomtb1972
Extreme Biker
Extreme Biker
Berichten: 585
Lid geworden op: ma 7 maart 2016, 22:18

Eergisteren had ik de Meet `n Ride met TenZNL in Willingen.
Tijdens het afspreken stuurde hij me al een foto met tekst, ik kom met wat leuks, nou dat was dus idd zo, komt ff aanzetten met een shiny vette enduro machine :winkie: :-q Whoppa, dat is een binnenkomer, sta ik daar met me LTHT.. dus bike`s bekijken / kaartje kopen en omhoog.
Die dag lekker gebiked + gefilmd, maar zoals gewoonlijk te kort foto`s genomen...

Boven op de heuvel wel een foto momentje, trotse boy met ze nieuwe toy.
Afbeelding

Later op de enduro-line nog wat geklikt.
Roll in sectie 2 Enduro-Line
Afbeelding
Attack Mode.
Afbeelding

Je kon zien dat hij al gehecht begon te raken, laat los... :lol:
Afbeelding

Zal nog wat screenshot knippen van de " natuur " trails, want op de flowline`s reed hij me helemaal zoek :o als ik kon volgen was het genieten om te zien hoe iemand met flow + speed die berms / kombochten kan draaien :-q bike en baasje gaat goed komen.
Toffe / gezellige dag gehad, voor nu en noch er eens zeg maar :bier:
Later meer
Gebruikersavatar
TenZNL
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 5650
Lid geworden op: zo 31 januari 2016, 15:44
Mijn mountainbike: Opvallend kleurrijk

marcomtb1972 schreef: do 8 juni 2023, 08:58 Eergisteren had ik de Meet `n Ride met TenZNL in Willingen.
Tijdens het afspreken stuurde hij me al een foto met tekst, ik kom met wat leuks, nou dat was dus idd zo, komt ff aanzetten met een shiny vette enduro machine :winkie: :-q Whoppa, dat is een binnenkomer, sta ik daar met me LTHT.. dus bike`s bekijken / kaartje kopen en omhoog.
Die dag lekker gebiked + gefilmd, maar zoals gewoonlijk te kort foto`s genomen...

Zal nog wat screenshot knippen van de " natuur " trails, want op de flowline`s reed hij me helemaal zoek :o als ik kon volgen was het genieten om te zien hoe iemand met flow + speed die berms / kombochten kan draaien :-q bike en baasje gaat goed komen.
Toffe / gezellige dag gehad, voor nu en noch er eens zeg maar :bier:
Later meer
Toffe foto`s Marco, thnx :-q
Ja, het was echt een leuke dag, wat mij betreft voor herhaling vatbaar. Maar dan moet ik nog wel even oefenen met dat lompe gebakkie want op de Enduro reed jij weer bij me weg :lol:
Gebruikersavatar
TenZNL
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 5650
Lid geworden op: zo 31 januari 2016, 15:44
Mijn mountainbike: Opvallend kleurrijk

Foto`s en film aan startpost toegevoegd :)
JLWE
All rounder
All rounder
Berichten: 135
Lid geworden op: di 24 juli 2018, 20:41
Mijn mountainbike: Evil Offering LS

Hele mooie fiets! En gelijk een mooie vuurproef. Die eekhoorn was zeker levensmoe? :P
Gebruikersavatar
Bikermarcel
Mountainbike Junk
Mountainbike Junk
Berichten: 193
Lid geworden op: do 23 april 2020, 11:47
Mijn mountainbike: Trek Remedy 8 2020

Erg mooie fiets :-q
"We need more roost!"
"Fasteeeerrrrrrr!!"
Gebruikersavatar
TenZNL
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 5650
Lid geworden op: zo 31 januari 2016, 15:44
Mijn mountainbike: Opvallend kleurrijk

Thanx mannen :-q
JLWE schreef: vr 9 juni 2023, 12:59 Hele mooie fiets! En gelijk een mooie vuurproef. Die eekhoorn was zeker levensmoe? :P
Op de freeride schoot er ook nog een vos over maar die ging zo hard (ze kunnen 50km/h) dat de gopro enkel een heel kortstondige roodbruine streep heeft vastgelegd. Toch mooi om mee te maken :)
Gebruikersavatar
Dutch
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 2292
Lid geworden op: ma 11 mei 2009, 17:01

Wachten op de Onyx overleef je idd wel, had hem gemist maar ziet er wel prima uit weer. (Alleen dat grijze, hopelijk hebben ze ook andere kleuren)

Hoe beviel je MOD? Schijnt een superfijne demper te zijn prijs kwaliteit. (Had er laatst toch bijna een gekocht)
marcomtb1972
Extreme Biker
Extreme Biker
Berichten: 585
Lid geworden op: ma 7 maart 2016, 22:18

Na het toffe compilatie filmpje wat TenZNL van onze Meet + Greet & Ride dagje Willingen heeft gemaakt :-q moest ik toch ook maar wat gaan knippen / plakken. Hieronder wat screenshots uit het compilatiefilmpje van de verkenning / warm-up van de bovenste Freeride Line, niet loepzuiver maar wat we aan het doen zijn is wel duidelijk :bier:

Zelfs in vliegende vaart kon ik zijn wiel niet houden in de 1e sectie van de trail.
Afbeelding

Bij de start van de 2e sectie gelijk al inTrick Modus, Whoppa , one footer :winkie:
Afbeelding

Airtime
Afbeelding

Gewoon volgen en leren berms rijden :-q
Afbeelding

In vliegende vaart naar de volgende bocht
Afbeelding

Geslaagde verkenning 8)
Afbeelding

Inhoud filmpje: Follow cam over de Freeride Line:
https://www.youtube.com/watch?v=ute4hB5IEWc
Plaats reactie