NP Utrechtse Heuvelrug - Specialized Amerongen - Leersum

Voor alle vragen en tips over de vaste routes en leuke plekjes van Nederland.
jpandriesse
Mountainbike Junk
Mountainbike Junk
Berichten: 362
Lid geworden op: wo 29 juni 2022, 20:59
Mijn mountainbike: Canyon - Neuron

bert l. schreef: ma 5 juni 2023, 08:47 De kranten hebben er vol van gestaan. Rechtszaken etc.
Bij het Berghuis kwam je maar èen keer: de laatste keer.
Mas Montagne is heel anders. Schoon gemaakt, opgeknapt. Je komt er graag en ook terug.
Wij hebben we er 1x 's avonds pannenkoeken gegeten. Toen we wilden afrekenen beseften we ons dat we al even geen personeel meer hadden gezien. Dus richting de keuken gelopen en daar zaten ze te roken en bier te drinken, waren even vergeten dat er nog gasten binnen waren... :o :lol:

Maar goed, nu kan je inderdaad prima bij MAS terecht. Tijdens mn rondjes Amerongen/Leersum doe ik dat niet vaak, maar als we gaan wandelen in het bos dan is dat toch wel vaak het startpunt om na afloop even wat lekkers te kunnen eten/drinken.
Met vriendelijke groet,
Joris


Show your stuff: https://www.mountainbike.nl/forum/viewt ... p?t=155124
Gebruikersavatar
Tijgerhaai
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 3875
Lid geworden op: vr 24 april 2009, 15:43
Mijn mountainbike: Scott Scale, Spark & Genius
Contacteer:

bouwpakket schreef: ma 5 juni 2023, 14:15
vibemaker schreef: ma 5 juni 2023, 13:41

Loopt daar niet een fietspad van (voorheen) het Berghuis omhoog, die iets verderop kruist met de route? Of heb ik mezelf dat wijsgemaakt en gewoon illegaal omhoog gefietst? :~
Daar loopt geen fietspad omhoog. En er staat al een tijdje ook nog een extra bord met het verzoek daar te wandelen ipv te fietsen.
hanjovdberg schreef: ma 5 juni 2023, 13:43 Het is 150m ... Of je dat nu lopend of fietsend doet, ik denk niet dat er iemand wakker van zal liggen.

Maar wie weet komt Strava politie Bouwpakket mij zo wel corrigeren :lol:

Alhoewel die momenteel vast met hele andere zaken bezig is 8)
Er lagen dus wel mensen wakker van. Het is een veelgebruikt wandelpad. En met name de fietsers die daar naar beneden kwamen op hoge snelheid waren niet gewenst.

Ben nog even aan het nagenieten tijdens het werk 8)
Hebben wij het hier over het brede beheerpad? Wat dus vanaf de vreetschuur richting de aanvang van de klim omhoog gaat? Wat is er anders aan dit pad dan het pad dat je deelt op de klim?
◼︎ Go round the outside.
hanjovdberg
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 4692
Lid geworden op: za 18 augustus 2012, 10:30
Mijn mountainbike: Trek Stache 7 29+ Olympia team fully Ede

Niets behalve dat de route dan omhoog over dat pad loopt en niet omlaag :winkie:
- arrogance leads to ignorance -

Opruiming / te koop

SYS Niner Jet 9 RDO
Gebruikersavatar
Tijgerhaai
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 3875
Lid geworden op: vr 24 april 2009, 15:43
Mijn mountainbike: Scott Scale, Spark & Genius
Contacteer:

Dat pad is zo breed dat Max er nog vol gas langs kan terwijl hij belt met Marco. Dat is toch ideaal horeca langs een MTB route? (Zie Lage Vuursche) Extra tweerichtingstrailtje dan maar? :winkie:
◼︎ Go round the outside.
dubbelop
Pro Biker
Pro Biker
Berichten: 1397
Lid geworden op: zo 4 september 2005, 15:40
Mijn mountainbike: MSC Zion tandem

Tijgerhaai schreef: ma 5 juni 2023, 18:22
bouwpakket schreef: ma 5 juni 2023, 14:15
Daar loopt geen fietspad omhoog. En er staat al een tijdje ook nog een extra bord met het verzoek daar te wandelen ipv te fietsen.


Er lagen dus wel mensen wakker van. Het is een veelgebruikt wandelpad. En met name de fietsers die daar naar beneden kwamen op hoge snelheid waren niet gewenst.

Ben nog even aan het nagenieten tijdens het werk 8)
Hebben wij het hier over het brede beheerpad? Wat dus vanaf de vreetschuur richting de aanvang van de klim omhoog gaat? Wat is er anders aan dit pad dan het pad dat je deelt op de klim?
Voor de volledigheid en duidelijkheid: je kunt naar Mas Montagne vanaf de Burgwal en vanaf routepaal AM22. Vanaf Mas Montagne ga je via het brede onverharde pad naar beneden op de kaart en dan linksaf via het fietspad naar AM22. Daar pik je route Amerongen op. De beide gestippelde paden zijn 'off limits' voor fietsers.

Afbeelding
daniel1975
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 3454
Lid geworden op: di 26 oktober 2004, 11:23
Mijn mountainbike: Orbea Oiz TR

dubbelop schreef: di 6 juni 2023, 21:32
Tijgerhaai schreef: ma 5 juni 2023, 18:22

Hebben wij het hier over het brede beheerpad? Wat dus vanaf de vreetschuur richting de aanvang van de klim omhoog gaat? Wat is er anders aan dit pad dan het pad dat je deelt op de klim?
Voor de volledigheid en duidelijkheid: je kunt naar Mas Montagne vanaf de Burgwal en vanaf routepaal AM22. Vanaf Mas Montagne ga je via het brede onverharde pad naar beneden op de kaart en dan linksaf via het fietspad naar AM22. Daar pik je route Amerongen op. De beide gestippelde paden zijn 'off limits' voor fietsers.

Afbeelding
Tjsa, je weet dat regeltjes en wandelaarsrechten altijd boven logica staan.
Dat brede beheerspad kan natuurlijk prima gedeeld worden, want paar honderd meter verderop kan het ook.
Ik respecteer dat soort regels puur voor de Trailcrew, want verder kan ik mij alleen maar doodergeren aan dit soort mierencopulatie.
Bicycle, bicycle, bicycle
Gebruikersavatar
Tijgerhaai
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 3875
Lid geworden op: vr 24 april 2009, 15:43
Mijn mountainbike: Scott Scale, Spark & Genius
Contacteer:

Ik rij ook altijd over Maastricht als ik naar Den Helder wil. Dit gaat geen hond doen natuurlijk. :roll: Maar is goed scheelt weer €3,- voor een colaatje. Haal dan in de supermarkt een hele fles. :bier:
◼︎ Go round the outside.
Gebruikersavatar
Fred (mtb-sport)
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 5760
Lid geworden op: do 8 augustus 2002, 12:51
Mijn mountainbike: Cervelo Aspero-5, Cannondale SuperX gravelbikes, Scott Addict RC
Contacteer:

dubbelop schreef: di 6 juni 2023, 21:32Afbeelding
Nooit geweten dat daar een restaurant zit, maar zal wel komen dat je daar niet mag fietsen :winkie:
Enne als ik wat wil drinken fiets ik wel door naar Soest :bier:
Retired from MTB, but still riding. Don't worry.
Enne, stop met gezeik over vignetten, ga wat nuttigs doen ipv de boel vervelen :winkie:
Rawolf
Mtb fanaat
Mtb fanaat
Berichten: 4
Lid geworden op: di 28 februari 2023, 11:38

Heeft er iemand toevalig een GPX file van de combi Amerongen - Leersum?
jpandriesse
Mountainbike Junk
Mountainbike Junk
Berichten: 362
Lid geworden op: wo 29 juni 2022, 20:59
Mijn mountainbike: Canyon - Neuron

Waarom heb je die nodig? Die routes zijn beide uitstekend voorzien van route bordjes.
Met vriendelijke groet,
Joris


Show your stuff: https://www.mountainbike.nl/forum/viewt ... p?t=155124
Rawolf
Mtb fanaat
Mtb fanaat
Berichten: 4
Lid geworden op: di 28 februari 2023, 11:38

jpandriesse schreef: vr 9 juni 2023, 11:40 Waarom heb je die nodig? Die routes zijn beide uitstekend voorzien van route bordjes.
Gewoon chill, misschien ben ik blind maar vooral bij de passages met een stukjes over de weg moet ik altijd wel goed opletten om de bordjes niet te missen. (althans, dat had ik bij Zeist)
Gebruikersavatar
vibemaker
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 2038
Lid geworden op: zo 18 augustus 2013, 10:32
Contacteer:

Rawolf schreef: vr 9 juni 2023, 11:58
jpandriesse schreef: vr 9 juni 2023, 11:40 Waarom heb je die nodig? Die routes zijn beide uitstekend voorzien van route bordjes.
Gewoon chill, misschien ben ik blind maar vooral bij de passages met een stukjes over de weg moet ik altijd wel goed opletten om de bordjes niet te missen. (althans, dat had ik bij Zeist)
Je kunt ze ook allebei apart in je apparaat zetten. Ze overlappen niet maar linken wel heel logisch aan elkaar. Hangt er ook een beetje vanaf waar je begint. Als je bovenop de bergweg begint ga je de route op. 300 meter verderop zit een splitsing; links amerongen, rechts de weg over naar Leersum (daar meteen op de route). Als je rondje Leersum achter de rug hebt ben je overduidelijk weer bij die oversteekplaats. Kan echt niet missen.
Gebruikersavatar
Brul78
Mountainbike Junk
Mountainbike Junk
Berichten: 471
Lid geworden op: do 31 oktober 2019, 10:50
Mijn mountainbike: YT Izzo Comp

Rawolf schreef: vr 9 juni 2023, 11:32 Heeft er iemand toevalig een GPX file van de combi Amerongen - Leersum?
Ik heb ze 2 weken geleden nog gereden.

https://www.strava.com/activities/9150956240
https://www.strava.com/activities/9150956240/export_gpx
Gebruikersavatar
bert l.
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 10857
Lid geworden op: zo 29 februari 2004, 15:12
Mijn mountainbike: Cube AMS 100
Contacteer:

De tracks staan op onze site. Als je twee geasfalteerde twee keer over kunt steken, dan kom je weer bij je startpunt
Vrijwilliger bij MTB Heuvelrug.


link: www.mtb-utrechtseheuvelrug.nl
Rawolf
Mtb fanaat
Mtb fanaat
Berichten: 4
Lid geworden op: di 28 februari 2023, 11:38

thx gasten, ga eens kijken van t weekend of ik me daar kan vermaken. Dacht goede training nog voor RDHF
Plaats reactie