MTB Montfort - Midden-Limburg

Voor alle vragen en tips over de vaste routes en leuke plekjes van Nederland.
wesp
Mtb fanaat
Mtb fanaat
Berichten: 18
Lid geworden op: di 15 juli 2014, 12:33

Fantastisch mooie route en de flow wordt steeds beter. Genieten! Wanneer wordt de route officieel?
Gebruikersavatar
Willem Altes
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 2174
Lid geworden op: za 19 januari 2019, 01:26

wesp schreef: za 27 mei 2023, 16:16 Fantastisch mooie route en de flow wordt steeds beter. Genieten! Wanneer wordt de route officieel?
Wat bedoel je met 'officieel'?
Het Limburgs Landschap heeft Tracks & Trails ingehuurd. Die werken samen met vrijwilligers. Volgens Tracks & Trails is die route opgeleverd. Je mag er volgens mij gewoon officieel rijden.
wesp
Mtb fanaat
Mtb fanaat
Berichten: 18
Lid geworden op: di 15 juli 2014, 12:33

De route is mijn wetens nog niet officieel geopend en staat niet op mtbroutes.nl.
Gebruikersavatar
Willem Altes
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 2174
Lid geworden op: za 19 januari 2019, 01:26

wesp schreef: za 27 mei 2023, 23:28 De route is mijn wetens nog niet officieel geopend en staat niet op mtbroutes.nl.
MTBroutes.nl is niet officieel . Het is gewoon een website. Op kluitech.nl staat de route wel. Officieel is dat er bordjes in het terrein staan.
nick22
Mountainbike Junk
Mountainbike Junk
Berichten: 357
Lid geworden op: di 14 juli 2020, 11:12
Mijn mountainbike: meta tr29 2021

die bordjes staan er, is zeer netjes uitgepijld
Eric_nl
Mtb fanaat
Mtb fanaat
Berichten: 39
Lid geworden op: wo 14 april 2021, 15:54
Mijn mountainbike: Canyon Neuron 7 AL 2021

Vandaag ook 2 rondjes gereden. Echt een leuke route, pittige klimmetjes hier en daar, veel singletrack en mooi gebruik gemaakt van het hoogteverschil op sommige plekken. Je kunt je hier prima stuk rijden :-)
Gebruikersavatar
FranX78
Mountainbike Junk
Mountainbike Junk
Berichten: 466
Lid geworden op: zo 4 maart 2007, 14:43

Ik ben een tijdje geleden ook geweest voor 2 rondjes en ik was positief verrast.
Er is echt een mooie route neergelegd waar goed gebruik is gemaakt van de hoogteverschillen.
Zeker een aanwinst voor de regio.

Ik merk bij mij in de buurt dat er op sommige routes al best veel mul zand ligt door de droogte.
Hoe is dat eigenlijk in Montfort. Hoe veel last heeft deze route van de droogte?
Laatst gewijzigd door FranX78 op ma 29 mei 2023, 09:35, 1 keer totaal gewijzigd.
Eric_nl
Mtb fanaat
Mtb fanaat
Berichten: 39
Lid geworden op: wo 14 april 2021, 15:54
Mijn mountainbike: Canyon Neuron 7 AL 2021

Ook op deze route wel wat mulle plekken tegen gekomen. Ook een paar in een kombocht dus als je er nooit eerder gereden hebt is het verstandig om niet meteen voluit te gaan :-)
Gebruikersavatar
FXII
Mountainbike Junk
Mountainbike Junk
Berichten: 347
Lid geworden op: vr 20 mei 2016, 15:05
Mijn mountainbike: Pinnacle Ramin
Contacteer:

Echte zandbanken (zoals bijv. op de Brunssumerheide of Hoge Kempen) kom je hier niet tegen maar er ligt idd op sommige stukken wel wat mul zand/grind op de route waardoor de vele bochten af en toe best spannend worden (lees: wegschuivende banden)
¯\_(ツ)_/¯
marcomenage
Mountainbiker
Mountainbiker
Berichten: 1
Lid geworden op: zo 11 juni 2023, 21:07

Ik woon er vlakbij, dus ik pik regelmatig de hardtail van mijn zoon even om een rondje te rijden. De parcoursbouwers hebben echt prachtig werk afgeleverd. Voor mij als 55-plusser geldt dat ik hier meer dan voldoende uitdaging aan heb, technischer (of risicovoller) zou voor mij een brug te ver worden. Overigens zijn meer paden in Rozendaal niet de bedoeling, in verband met het vele wild dat zich daar bevind.
Luukvl
Mtb fanaat
Mtb fanaat
Berichten: 15
Lid geworden op: di 15 maart 2022, 21:28

Weet iemand hoeveel hoogte meters er per rondje in zitten?

Volgens Komoot zijn het er 180
maar volgens mtbroutes.nl 286

Klein verschil..
rho
Extreme Biker
Extreme Biker
Berichten: 544
Lid geworden op: vr 26 november 2010, 08:33
Mijn mountainbike: Orbea Occam H20 / Orbea Rise H20

Luukvl schreef: vr 22 september 2023, 11:16 Weet iemand hoeveel hoogte meters er per rondje in zitten?

Volgens Komoot zijn het er 180
maar volgens mtbroutes.nl 286

Klein verschil..
Volgens mijn Komoot zijn het er 80 of 90. (2x gereden en dus 2 verschillende metingen van de Komoot app.)
Luukvl
Mtb fanaat
Mtb fanaat
Berichten: 15
Lid geworden op: di 15 maart 2022, 21:28

Nog minder dus, raar dat de sites zo erg afwijken.

Maar bedankt voor de snelle reply!
rho
Extreme Biker
Extreme Biker
Berichten: 544
Lid geworden op: vr 26 november 2010, 08:33
Mijn mountainbike: Orbea Occam H20 / Orbea Rise H20

Ik denk dat het er puur aan ligt welk minimum hoogteverschil je meetelt. Als je elk heuveltje van 1m gaat mee tellen dan kom je waarschijnlijk wel op een veel hoger getal uit dan die 90m.
J.BL
Mountainbike Junk
Mountainbike Junk
Berichten: 263
Lid geworden op: zo 23 september 2007, 10:05
Mijn mountainbike: Ican S3, Felt Breed, Specialized Enduro, Commencal Absolut

hoe houdt de route het na de regen van de afgelopen tijd?
Is het modderhappen of (relatief) droog te rijden?
Singletrails, Gravel, Pumptracks & Bikepark
Plaats reactie