Bartje 200 als beginner.

Wedstrijden en prestatietochten over lange afstanden onder veelal zware omstandigheden.
Gebruikersavatar
bert l.
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 10857
Lid geworden op: zo 29 februari 2004, 15:12
Mijn mountainbike: Cube AMS 100
Contacteer:

Ik zou het momenteel als een strandrace aanpakken. Voor een paar kleine noppen, achter slick. Bandbreedte maximaal wat er tussen de vorkpoten past.
Vrijwilliger bij MTB Heuvelrug.


link: www.mtb-utrechtseheuvelrug.nl
Bamboocha
Mountainbike Junk
Mountainbike Junk
Berichten: 168
Lid geworden op: ma 12 april 2021, 15:02
Mijn mountainbike: Ghost Lector fs

2x redelijk versleten 2.20 Maxxis Ikon. Had nog een setje Barzo/ Mezcal ingeslagen, mocht het weer veranderen, maar daar lijkt het niet op.

Kan me de laatste km's van vorig jaar nog goed heugen, waar ik op de mulle stukken toch wel een aantal mensen stuk zag gaan. Ik had gelukkig nog genoeg in de reservetank om door te stoempen, want als de snelheid er eenmaal uit is in mul zand :roll:
Trek fuel 90
Trek y11
Giant MCM
Merida carbon race
Merida Big nine

Radon Jealous al10 SL
Cube Nuroad ex
Ghost Lector fs sf
HuibMM
All rounder
All rounder
Berichten: 141
Lid geworden op: wo 23 mei 2018, 11:21
Mijn mountainbike: Pole Taival

mullet rijden? 27.5 3.0 voor en achter een brede semi slick?
anders ga ik wel op de fiets
Gebruikersavatar
bert l.
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 10857
Lid geworden op: zo 29 februari 2004, 15:12
Mijn mountainbike: Cube AMS 100
Contacteer:

HuibMM schreef: wo 7 juni 2023, 22:56 mullet rijden? 27.5 3.0 voor en achter een brede semi slick?
Ja.
Vrijwilliger bij MTB Heuvelrug.


link: www.mtb-utrechtseheuvelrug.nl
maxx0r
Mtb fanaat
Mtb fanaat
Berichten: 44
Lid geworden op: vr 28 april 2023, 14:03
Mijn mountainbike: Stanton Sherpa Gen 3 | Marzochhi Z2 | Shimano SLX

Ik zit inmiddels ook te overwegen om toch maar van banden te wisselen...
RichardW
Mountainbiker
Mountainbiker
Berichten: 3
Lid geworden op: wo 22 december 2021, 16:35

Vandaag ook maar de banden gewisseld. 2x conti race king ipv cross king en race king. Start pas in de wave van 8 uur dus dat wordt stofhappen 😄 lijkt er niet op dat er nog enige regen komt voor volgende week zaterdag..

Ben benieuwd naar de route van dit jaar.
HuibMM
All rounder
All rounder
Berichten: 141
Lid geworden op: wo 23 mei 2018, 11:21
Mijn mountainbike: Pole Taival

vaak ben je te bang, gewoon lekker gaan crossen
anders ga ik wel op de fiets
Winterslag
Mtb fanaat
Mtb fanaat
Berichten: 14
Lid geworden op: ma 30 januari 2023, 08:24

Wanneer komt de route online?
HuibMM
All rounder
All rounder
Berichten: 141
Lid geworden op: wo 23 mei 2018, 11:21
Mijn mountainbike: Pole Taival

zijn er locals die al een goede inschatting kunnen geven, is het zandbak mul, of is alleen de bovenlaag mul?
anders ga ik wel op de fiets
MR84
Mountainbiker
Mountainbiker
Berichten: 2
Lid geworden op: ma 19 maart 2018, 08:01
Mijn mountainbike: Canyon Exceed CF6 '22

Winterslag schreef: zo 11 juni 2023, 18:43 Wanneer komt de route online?
Via die MTB Drenthe app kun je de routes al zien.
Wijkt op enkele plekken af van de route van vorig jaar dat ik zo zie. Maar dat zijn maar details.
Gr. Maarten
modderfietser
Extreme Biker
Extreme Biker
Berichten: 549
Lid geworden op: za 23 mei 2009, 22:35

HuibMM schreef: zo 11 juni 2023, 22:06 zijn er locals die al een goede inschatting kunnen geven, is het zandbak mul, of is alleen de bovenlaag mul?
Mijn inschatting: hier en daar wat mul. Vooral brede paden zijn er gevoelig voor. Gisteren op Gieten waren een paar stukjes wat mul en veelal een dun laagje los zand.
Vergeleken met Leersum van twee weken geleden was het op Gieten nergens echt mul. Exloo ligt er prima bij waar ik gefietst heb, de meeste andere routes zullen vergelijkbaar zijn. Op zandpaden tussen de routes in kan het wel echt mul zijn, maar ik weet de precieze route niet.
maxx0r
Mtb fanaat
Mtb fanaat
Berichten: 44
Lid geworden op: vr 28 april 2023, 14:03
Mijn mountainbike: Stanton Sherpa Gen 3 | Marzochhi Z2 | Shimano SLX

HuibMM schreef: vr 9 juni 2023, 22:40 vaak ben je te bang, gewoon lekker gaan crossen
Ik heb mentaal wel een knop omgezet. Ik ga gewoon lekker fietsen en zie wel. Als ik het niet haal, dan niet. Ik heb sinds maart getrained en in die tijd 2000km gemaakt in 85 uur, veelal met Join trainingen. Ik ben wel sterk genoeg denk ik. Enige is dat ik techniek ontbeer, dat los ik wel op met rustiger aan doen of desnoods lopen. H
Joost759
Mountainbiker
Mountainbiker
Berichten: 2
Lid geworden op: wo 14 juni 2023, 08:15
Mijn mountainbike: Cube Attention SL
Contacteer:

Goeiedag allen, ik las al eventjes mee hier en heb me maar even geregistreerd om toe te geven dat ik zonder echt veel duur-ervaring, maar met een leuke dosis enthousiasme en toch wel enige voorbereiding zal starten in Wave 4, op mijn hardtail 29'er.

Ik ben gewend om (Drentse) MTB routes te rijden en qua techniek zit 't wel snor dunkt me, maar qua afstand gaan we zien of en waar het schip strandt zaterdag :lol:
Winterslag schreef: zo 11 juni 2023, 18:43 Wanneer komt de route online?
Hier zocht ik ook een poosje naar, staat dus inmiddels online: https://www.bartje200.nl/routes

...én ik heb 'm in Google Maps gefietst voor satelliet weergave enzo: https://www.google.com/maps/d/viewer?mi ... 03267&z=10
maxx0r
Mtb fanaat
Mtb fanaat
Berichten: 44
Lid geworden op: vr 28 april 2023, 14:03
Mijn mountainbike: Stanton Sherpa Gen 3 | Marzochhi Z2 | Shimano SLX

Joost759 schreef: wo 14 juni 2023, 08:33 Goeiedag allen, ik las al eventjes mee hier en heb me maar even geregistreerd om toe te geven dat ik zonder echt veel duur-ervaring, maar met een leuke dosis enthousiasme en toch wel enige voorbereiding zal starten in Wave 4, op mijn hardtail 29'er.

Ik ben gewend om (Drentse) MTB routes te rijden en qua techniek zit 't wel snor dunkt me, maar qua afstand gaan we zien of en waar het schip strandt zaterdag :lol:
:) Bij mij is het exact andersom. Heb veel endurance training gedaan en relatief weinig mtb.
Joost759
Mountainbiker
Mountainbiker
Berichten: 2
Lid geworden op: wo 14 juni 2023, 08:15
Mijn mountainbike: Cube Attention SL
Contacteer:

maxx0r schreef: wo 14 juni 2023, 09:06
Joost759 schreef: wo 14 juni 2023, 08:33 [...]
:) Bij mij is het exact andersom. Heb veel endurance training gedaan en relatief weinig mtb.
:-q Gang is alles en vaak ben je te bang haha.

Ik sta trouwens op Nobby Nic voor en Racing Ralph achter (29x2.25), afgelopen week gemerkt op lokale routes (Groningen/Noord-Drenthe) dat het droge zand op sommige plekken wel vraagt om zachtere bandenspanning aan de voorkant, om 'm bij insturen niet te verliezen. Heb 'n pompje mee onderwegens, evenals wat basic gereedschap en natuurlijk brandstof.

Benieuwd of er nog bagage-tips zijn; ik heb zelf liefst niets aan het lijf en vul een klein frametasje, verder een familie-pitstop even na de helft is het plan :)
Plaats reactie