Bikepark Willingen

Alles over freeride, downhill en andere extremere varianten van biken zoals Dual, 4X, Urban Assault, Street, Dirtjump en Trial.
Gebruikersavatar
TenZNL
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 5651
Lid geworden op: zo 31 januari 2016, 15:44
Mijn mountainbike: Opvallend kleurrijk

https://www.facebook.com/MTBZONEBikeparkWillingen

Voor degenen zonder FB: De seizoensopening is (goede) vrijdag 7 april a.s.
paulus1981
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 2017
Lid geworden op: za 29 augustus 2009, 23:12
Mijn mountainbike: Banshee Titan & Paradox

Hmmmm is dat in DLD een vrije dag? Ik was van plan om wat trails te gaan rijden maar dit is ook wel leuk
Gebruikersavatar
TenZNL
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 5651
Lid geworden op: zo 31 januari 2016, 15:44
Mijn mountainbike: Opvallend kleurrijk

Dat weet ik zo ff niet.
Ik zit voor het werk in Frankrijk t/m zaterdag dus helaas niet voor mij. :-{
Gebruikersavatar
Dutch
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 2292
Lid geworden op: ma 11 mei 2009, 17:01

Ik wil maandag ergens heen, maar is dit dan wel een goed plan? Of kunnen we dan lekker aansluiten in rijen van 100?
Gebruikersavatar
TenZNL
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 5651
Lid geworden op: zo 31 januari 2016, 15:44
Mijn mountainbike: Opvallend kleurrijk

Dutch schreef: di 4 april 2023, 19:02 Ik wil maandag ergens heen, maar is dit dan wel een goed plan? Of kunnen we dan lekker aansluiten in rijen van 100?
Persoonlijk mijd ik de Duitse parken tijdens/rond feestdagen. Maar zonder Covid-maatregelen en de (zeer) snelle Doppelmaier van de K1 lift incl 4 fietsen gaat het mss best hard. De rij zal iig niet zo lang zijn als die plaatjes die je wel eens van Winterberg ziet.

Mss is 2e Paasdag toch wel een leuk idee, best kans dat die Duitse kerels, net als veel van hun Nederlandse broeders, verplicht mee moeten naar een woonboulevard oid. Nog ff overdenken :)
Gebruikersavatar
Dice Oldskool
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 5580
Lid geworden op: do 20 oktober 2011, 00:04
Mijn mountainbike: Mondraker Level R

Winterberg is nog niets van bekend en als die gesloten blijft zou het in Willingen zomaar topdrukte kunnen zijn.

Maar ook dan loopt het daar bij de lift altijd wel snel door. Enig minpuntje zou dan drukte op de tracks zelf zijn.
Filerijdend naar beneden zit je ook niet echt op te wachten.
Gebruikersavatar
cheeta
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 7391
Lid geworden op: zo 24 juni 2007, 09:25
Mijn mountainbike: Plopsaland

Hmm, maandag gaat wel weer een hoop naar huis die er een lang weekend van gemaakt hebben...
"This post may contain irony: Discontinue use if experiencing mood swings, nausea or elevated blood pressure."

| Freie Fahrt fuer freie Buerger! | LHR | Black Trails Matter | Build Back Blacker |
Jurrew
Mtb fanaat
Mtb fanaat
Berichten: 48
Lid geworden op: zo 9 augustus 2020, 17:53

Morgen is er ook meer duidelijkheid over Winterberg. Ze hadden zelf al aangegeven Pasen niet te gaan halen. Ik ben vooral benieuwd of Willingen na Pasen ook dagelijks open zal zijn. Ik neem aan van wel, iemand enig idee?
Jurrew
Mtb fanaat
Mtb fanaat
Berichten: 48
Lid geworden op: zo 9 augustus 2020, 17:53

Inmiddels zelf al antwoord. Willingen is dit weekend geopend. Winterberg de 20e en beiden zijn dan alle dagen geopend. Have fun!
marcomtb1972
Extreme Biker
Extreme Biker
Berichten: 590
Lid geworden op: ma 7 maart 2016, 22:18

Eindelijk de Enduro -Line weer eens kunnen rijden in perfecte omstandigheden, heerlijke trail :-q
In onderstaande foto staat me opgevoerde 2014 Spectral nog mooi en schoon voor de deur :winkie: de glans was er gauw af, erg stoffig op de heuvel.
Afbeelding
Hieronder de Full Run, geprobeerd zo clean / smooth mogelijk te rijden om snelheid te behouden, snelheid is je vriend op deze trail 8) 170/140 mm + soft 2.6 Mary`s was voor mij die dag een gouwe combi, Enjoy.
https://www.youtube.com/watch?v=XamN_aIQY5g
Gebruikersavatar
TenZNL
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 5651
Lid geworden op: zo 31 januari 2016, 15:44
Mijn mountainbike: Opvallend kleurrijk

marcomtb1972 schreef: do 8 juni 2023, 08:07 Eindelijk de Enduro -Line weer eens kunnen rijden in perfecte omstandigheden, heerlijke trail :-q
In onderstaande foto staat me opgevoerde 2014 Spectral nog mooi en schoon voor de deur :winkie: de glans was er gauw af, erg stoffig op de heuvel.

Hieronder de Full Run, geprobeerd zo clean / smooth mogelijk te rijden om snelheid te behouden, snelheid is je vriend op deze trail 8) 170/140 mm + soft 2.6 Mary`s was voor mij die dag een gouwe combi, Enjoy.
https://www.youtube.com/watch?v=XamN_aIQY5g
Mooie run met interessante lijnkeuzes, daar pik ik er een paar van voor de volgende keer :winkie:
Arjan76
Mountainbike Junk
Mountainbike Junk
Berichten: 225
Lid geworden op: di 13 november 2018, 13:48

Netjes gereden. Als het een beetje meezit zaterdag maar eens die kant op.
Gebruikersavatar
Bikermarcel
Mountainbike Junk
Mountainbike Junk
Berichten: 193
Lid geworden op: do 23 april 2020, 11:47
Mijn mountainbike: Trek Remedy 8 2020

ziet er idd goed uit! :-q
"We need more roost!"
"Fasteeeerrrrrrr!!"
maaf2
Pro Biker
Pro Biker
Berichten: 1068
Lid geworden op: zo 1 februari 2015, 09:32

marcomtb1972 schreef: do 8 juni 2023, 08:07 Eindelijk de Enduro -Line weer eens kunnen rijden in perfecte omstandigheden, heerlijke trail :-q
In onderstaande foto staat me opgevoerde 2014 Spectral nog mooi en schoon voor de deur :winkie: de glans was er gauw af, erg stoffig op de heuvel.
Afbeelding
Hieronder de Full Run, geprobeerd zo clean / smooth mogelijk te rijden om snelheid te behouden, snelheid is je vriend op deze trail 8) 170/140 mm + soft 2.6 Mary`s was voor mij die dag een gouwe combi, Enjoy.
https://www.youtube.com/watch?v=XamN_aIQY5g
Dat ziet er leuk uit! Hoe is Willingen verder tegenwoordig? Is dit het enige uitdagende lijntje? Wij wilden eigenlijk ook naar Willingen, maar na een dag Winterberg hebben we besloten om toch maar nog een dag Winterberg te pakken met het idee dat Willingen weinig uitdagends heeft. Bij meer van dit soort lijntjes zou Willingen dan echter wel weer interessant worden.
marcomtb1972
Extreme Biker
Extreme Biker
Berichten: 590
Lid geworden op: ma 7 maart 2016, 22:18

maaf2 schreef: do 8 juni 2023, 12:40 Dat ziet er leuk uit! Hoe is Willingen verder tegenwoordig? Is dit het enige uitdagende lijntje? Wij wilden eigenlijk ook naar Willingen, maar na een dag Winterberg hebben we besloten om toch maar nog een dag Winterberg te pakken met het idee dat Willingen weinig uitdagends heeft. Bij meer van dit soort lijntjes zou Willingen dan echter wel weer interessant worden.
Als maar 1 dag kon rijden en moest kiezen, dan zou ik altijd naar Willingen gaan. ( vorig jaar daar me eerste road-gap ooit gedaan, vandaar voorkeur boven WB :-q :tong, trouwens deze editie de RG op de LTHT gepakt, niet netjes maar wel netjes geland :winkie: )
Alles waar ik beter in wil worden vind ik in Willingen en niet in WB, middagje WB is leuk, maar dan heb ik het daar wel weer gezien. Met een groep is het anders, maar ik rijd meestal altijd alleen.
Op de oude DH Worldcup track zou ik al 1 dag kunnen vullen, ( gondelrit omhoog duurt ook ff :-{ )+ zoveel lijnkeuzes en gaps / drops om te trainen.
Daarna kan je op de Enduro lijn ook flink losgaan als je van de remmen durft / kan gaan.
Freeride is ook gewoon een toffe lijn geworden, met de tafels / dropjes / kombochten etc, ook de net geopende onderste stukje is leuk om je skills / airtime / styl te trainen.
Overal ook iets langere trails dan in WB, en ik zelf vind het een fijnere sfeer / leukere plek :-q
Gewoon een keer een bezoekje brengen zou ik zeggen :bier:
Laatst gewijzigd door marcomtb1972 op do 8 juni 2023, 22:26, 1 keer totaal gewijzigd.
Plaats reactie