Wedstrijdverslag: Lakebike NK Marathon MTB 24-uur

Voor aankondigingen, uitslagen en het voor- en nabespreken van wedstrijden.
Dizer
Mountainbike Junk
Mountainbike Junk
Berichten: 488
Lid geworden op: ma 14 september 2015, 22:44

Haha dat is inderdaad erg weinig eten. Dat klinkt ook een beetje als; ik ga straks 24 uur fietsen, even snel naar de supermarkt om een tros bananen, een paar snickers en wat dropjes te halen :D

Hoeveel van die bidons heb je ongeveer gedronken? Wel interessant om even te berekenen hoeveel koolhydraten je ongeveer per uur nodig hebt gehad.

Om de tweede plek te halen heb je echt wel een goede voorbereiding gehad, waarom heb je niet meer aandacht aan je voeding geschonken?
Gebruikersavatar
tiewrap
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 3238
Lid geworden op: do 25 september 2014, 16:27
Mijn mountainbike: Haibike Sleek

Mooi verslag, leuk om te lezen :-q

Ik heb 1x mee mogen doen aan een 24hr evenement en vond het alleen al een voorrecht om tussen die groep mensen te mogen wedijveren. Zeer veel bewondering voor.

24hr rondjes rijden vindt ik nog knapper (of gekker) :lol:
European certified guide.
Trips & clinics voor de enduro rijder ==> www.mtb-solutions.nl
Vision
Mountainbike Junk
Mountainbike Junk
Berichten: 224
Lid geworden op: wo 27 augustus 2014, 09:52

Wat een prestatie (weer) van jou, Geert ! Erg leuk geschreven en interessant om te lezen, idd alsof je erbij bent. Interessant, mede ook vanwege het mentale aspect, dit is ook heel goed verwoord van je. Ga er maar eens aanstaan, heel knap van je kerel :-q !
Peelrijder
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 2769
Lid geworden op: zo 8 mei 2022, 10:06

Dizer schreef: di 6 juni 2023, 18:00 Haha dat is inderdaad erg weinig eten. Dat klinkt ook een beetje als; ik ga straks 24 uur fietsen, even snel naar de supermarkt om een tros bananen, een paar snickers en wat dropjes te halen :D

Hoeveel van die bidons heb je ongeveer gedronken? Wel interessant om even te berekenen hoeveel koolhydraten je ongeveer per uur nodig hebt gehad.

Om de tweede plek te halen heb je echt wel een goede voorbereiding gehad, waarom heb je niet meer aandacht aan je voeding geschonken?
Volgens mij 2 grote en 1 kleine bidon maltodextrine, 2 grote en 1/2 kleine isostar de rest kleine water.

Ik ga ook niet uitrekenen hoeveel dat is omdat je toch altijd moet zorgen dat je genoeg bijhebt en op gevoel rijdt.
Als ik dit soort dingen moet gaan afmeten en inplannen is de lol eraf.
Sterker nog, als ik de drang had gehad om een (koude) mexicano te eten dan zorg ik dat ik ze volgende keer bij heb.

Omdat ik vaak ver weg ga, leer je je lijf goed kennen en weet je ook waar je lekker op gaat, wat goed valt en waar je naar hunkert.
Dat kost tijd om uit te zoeken, maar als je een jaar traint voor 24 uur te presteren is dat de moeite wel waard.

Ik heb het persoonlijke obstakel totaal niet lekker te gaan op fructose (die appel was al een risico) waar gigantisch veel koolhydraat rijke voedingsmiddelen mee afvallen.

Hoeveel aandacht je aan je voeding geeft moet je zelf weten, maar een beetje stapelen in de dagen ervoor is wel belangrijk voor mij.
'Some even say, riding cross country is the best form of klunking, away from the cops, the cars and the concrete'
schepp
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 1689
Lid geworden op: vr 29 oktober 2010, 23:40
Mijn mountainbike: Invence Grit Full 9,1 kg

Peelrijder schreef: di 6 juni 2023, 17:46 Het is niet echt een zenuw in de handen maar meer het gevolg van continue druk op je handen hebben waardoor je op gegeven moment de zenuw afkneld waardoor je (in beide handen) geen gevoel meer hebt in pink- en ringvinger.

En dit jaar was het niet anders, wel minder, waarschijnlijk door andere grips.

Een voedingsplan.... ik ben echt de slechtste persoon die je dat kan vragen omdat ik simpelweg weinig eet.

Ik geloof dat ik een stuk of 4/5 bananen heb gehad, 1,5 rol zoute drop, 4 snickers, 2 of 3 rijsttoetjes een appel en 2 gelletjes (voor het laatste uurtje).
Ook nog ergens een peperkoek naar binnen geschoven pre-race geloof ik.

Drinken waren vooral bidons water met pure maltodextrine (120gram op 750ml, 90gram op 500ml), isostar (1 schep op 750ml en 1/2 schep op 90ml) en water.
Tussendoor 2 blikjes redbull in de nacht en over de gehele 24 uur 3 kleine blikjes cola zero.

Ik werk niet met vaste momenten, behalve voor de noodzakelijke stop, alles op gevoel.

Ik geloof dat ik 3x keer heb geplast onderweg en de rest is er als zweet uitgekomen.
Respect hoor!!! Ik heb er maar 4 uurtjes rond geknald met 97 km hahaha. Zal je vast wel een keer zijn tregengekomen :) PS heb je wel eens geprobeerd om maltodextrine en dextrose te mixen? Dextrose wordt anders opgenomen waardoor je meer koolhydraten per uur kan verwerken. Ik mix altijd 1:09 dus iets meer malto. Dextrose kan je ook in zakken van 5kg kopen, net als malto
Peelrijder
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 2769
Lid geworden op: zo 8 mei 2022, 10:06

Bedankt voor de tip!

Ik zal eens een zak bijpakken als ik weer moet bestellen, heb nu weer een paar weken tot het volgende feestje om wat te experimenteren :-q
'Some even say, riding cross country is the best form of klunking, away from the cops, the cars and the concrete'
Stunning
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 2090
Lid geworden op: za 24 november 2007, 11:49
Mijn mountainbike: Cannondale F-Si Hi Mod, Kona Kahuna

Knappe prestatie hoor - daar mag je trots op zijn, podium of niet (maar goed, als oud wedstrijdsporter deel ik je frustratie :wink: ).

Volgend jaar wel iets minder serieus kijken als je aan het rijden bent hoor, je doet het toch voor je plezier :-q
Peelrijder
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 2769
Lid geworden op: zo 8 mei 2022, 10:06

Hoe bedoel je frustratie?

En ik kijk niet serieus, zo zit mijn gezicht het makkelijkste :D
'Some even say, riding cross country is the best form of klunking, away from the cops, the cars and the concrete'
mrkock
Mtb fanaat
Mtb fanaat
Berichten: 41
Lid geworden op: ma 8 juni 2015, 15:17

Respect. Heel knap gedaan! :-q
Plaats reactie