NP Utrechtse Heuvelrug - Soest

Voor alle vragen en tips over de vaste routes en leuke plekjes van Nederland.
Plaats reactie
Gebruikersavatar
Willem Altes
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 2174
Lid geworden op: za 19 januari 2019, 01:26

bert l. schreef: di 23 mei 2023, 19:10 Mijn alter ego en die van Dubbelop.
Afbeelding
Peelrijder
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 2833
Lid geworden op: zo 8 mei 2022, 10:06

Stunning schreef: ma 22 mei 2023, 20:43 Ik moet bekennen dat ik ook altijd wel een liefhebber ben van één groot Strava ronde segment voor een route. Maar met Soest..., je moet 2x een drukke weg oversteken... da's gewoon niet handig. De echte Strava KOM/QOM jagers en jaagsters, gaan dan wellicht teveel risico nemen bij het oversteken met alle gevolgen van dien. En bovendien, ook voor jezelf, als je al een keertje kort moet wachten bij de weg zonder dat Strava meteen gepauzerd wordt om wat voor een reden dan ook, dan klopt je vergelijk al niet meer. Dus een paar grote segmenten tussen de de verschillende knelpunten zou ideaal zijn voor Soest.

Segmenten:
Boven het spoor
Spoor tot N-weg
N-weg tot N-weg
N-weg tot spoor

Of zoiets :wink:
Misschien dat dit nieuw voor je is, maar de echte jagers pakken het zelfs (bijna) professioneel aan.

Hier is in de buurt (Sint Oedenrode) een route waar 2 klaphekjes inzitten, als die mannen een KOM willen pakken gaan ze vaak van tevoren die hekjes als vastzetten (en starten ze ook in de buurt ervan, waarna ze ze weer netjes dichtmaken overigens).

In Tilburg heb je hetzelfde euvel met een drukke weg over te steken, hier heb ik ooit eens gezien dat er 'verkeersregelaars' (gewoon een pipo met een hesje aan) het verkeer tegen gaan staan te houden als de KOM jager eraan komt.

Op de Combi RvN (Paars, Rood, Blauw) moet je ook door een klaphek/ paardenhek heen aan weerskanten van de weg, hier heb ik ooit gezien dat er aan elke kant van de weg iemand het hek openhield en er 2 'hesjes' op de weg stonden.

Geen 'tocht' o.i.d. want na de doorkomst van slechts 2 rijders gingen de mannen op hun gemak in de auto zitten, waarschijnlijk wachten tot ze terugkwamen om de oversteek weer te maken.

Geen idee of ze dat boven de grote riolen ook doen, maar hier is het nog een van de beste oplossingen die ik tot nu toe heb gezien.
'Some even say, riding cross country is the best form of klunking, away from the cops, the cars and the concrete'
Gebruikersavatar
Tijgerhaai
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 3894
Lid geworden op: vr 24 april 2009, 15:43
Mijn mountainbike: Scott Scale, Spark & Genius
Contacteer:

Kijk, dat zijn de betere tips. :bier:
◼︎ Go round the outside.
Gebruikersavatar
PaneVino
Pro Biker
Pro Biker
Berichten: 1327
Lid geworden op: do 8 augustus 2013, 22:22

Tijgerhaai schreef: di 23 mei 2023, 08:28 En dan nu de vraag van vandaag. Waarom de focus op tijd in plaats van lekker genieten van je rondje?
Laat ik voorop stellen dat ik verre van een racer ben.... maar ik begrijp wel dat mensen plezier beleven aan het proberen te verbeteren van hun segment/ronde/route-tijden. Het is toch een beetje een wedstrijd-element. Een spel-element.

Maar ondanks dat ik dát begrijp, is het nog steeds niet zo dat je je als een hufter hoeft te gedragen. IDus racen etc OK, maar hou het voor anderen ook (meer dan) fijn en netjes.
2020 Trek Fuel EX
2018 Trek 920 (gestolen)
2015 Kona Wo
Gebruikersavatar
Fred (mtb-sport)
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 5762
Lid geworden op: do 8 augustus 2002, 12:51
Mijn mountainbike: Cervelo Aspero-5, Cannondale SuperX gravelbikes, Scott Addict RC
Contacteer:

PaneVino schreef: wo 24 mei 2023, 11:26Laat ik voorop stellen dat ik verre van een racer ben.... maar ik begrijp wel dat mensen plezier beleven aan het proberen te verbeteren van hun segment/ronde/route-tijden. Het is toch een beetje een wedstrijd-element. Een spel-element.
Herkenbaar, ik was een racer. Althans deed iets met marathons in de tijd dat Strava nog op de tekentafel lag. Mijn laatste marathons met Strava.
Nu als toerder betrapt ik me er zelf op dat ik toch geregeld naar tijden kijken en deze vergelijk.
Zelfs nu na verse knie kan ik het niet laten (al roep ik "maakt me niet uit") om lijsten te bekijken. Daarvoor op aantal langere stukken privé segmenten gemaakt en dan is het toch leuk om te ziet als de schade door combi leeftijd/operatie toch binnen de normen valt.

Maar............. genoeg over Strava, vanmiddag maar rondje Soest doen?
Retired from MTB, but still riding. Don't worry.
Enne, stop met gezeik over vignetten, ga wat nuttigs doen ipv de boel vervelen :winkie:
Gebruikersavatar
Mario070
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 5877
Lid geworden op: wo 14 december 2016, 12:08

Fred (mtb-sport) schreef: wo 24 mei 2023, 12:41 vanmiddag maar rondje Soest doen?
Hoe is het gisteren middag gegaan :-D
Hoe maakt men deze cirkel vierkant?

Dan Empfield
I_do
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 2407
Lid geworden op: vr 13 juli 2012, 15:33

Peelrijder schreef: wo 24 mei 2023, 07:59
Stunning schreef: ma 22 mei 2023, 20:43 Ik moet bekennen dat ik ook altijd wel een liefhebber ben van één groot Strava ronde segment voor een route. Maar met Soest..., je moet 2x een drukke weg oversteken... da's gewoon niet handig. De echte Strava KOM/QOM jagers en jaagsters, gaan dan wellicht teveel risico nemen bij het oversteken met alle gevolgen van dien. En bovendien, ook voor jezelf, als je al een keertje kort moet wachten bij de weg zonder dat Strava meteen gepauzerd wordt om wat voor een reden dan ook, dan klopt je vergelijk al niet meer. Dus een paar grote segmenten tussen de de verschillende knelpunten zou ideaal zijn voor Soest.

Segmenten:
Boven het spoor
Spoor tot N-weg
N-weg tot N-weg
N-weg tot spoor

Of zoiets :wink:
Misschien dat dit nieuw voor je is, maar de echte jagers pakken het zelfs (bijna) professioneel aan.

Hier is in de buurt (Sint Oedenrode) een route waar 2 klaphekjes inzitten, als die mannen een KOM willen pakken gaan ze vaak van tevoren die hekjes als vastzetten (en starten ze ook in de buurt ervan, waarna ze ze weer netjes dichtmaken overigens).

In Tilburg heb je hetzelfde euvel met een drukke weg over te steken, hier heb ik ooit eens gezien dat er 'verkeersregelaars' (gewoon een pipo met een hesje aan) het verkeer tegen gaan staan te houden als de KOM jager eraan komt.

Op de Combi RvN (Paars, Rood, Blauw) moet je ook door een klaphek/ paardenhek heen aan weerskanten van de weg, hier heb ik ooit gezien dat er aan elke kant van de weg iemand het hek openhield en er 2 'hesjes' op de weg stonden.

Geen 'tocht' o.i.d. want na de doorkomst van slechts 2 rijders gingen de mannen op hun gemak in de auto zitten, waarschijnlijk wachten tot ze terugkwamen om de oversteek weer te maken.

Geen idee of ze dat boven de grote riolen ook doen, maar hier is het nog een van de beste oplossingen die ik tot nu toe heb gezien.
clowns die nutteloos verkeer in de weg lopen zijn natuurlijk geen goede oplossing. Ik zou me daar ook zonder toelichting niet door laten tegenhouden.
Gebruikersavatar
Mario070
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 5877
Lid geworden op: wo 14 december 2016, 12:08

Het zijn en blijven voetgangers :-{ dus of ze nu een clownspak geel hesje en of in ze daar nakie lopen :D met wielen onder je achterste zou je altijd moeten opletten dat je geen voetgangers zal aanrijden :roll: natuurlijk excessen daar gelaten :-{
Hoe maakt men deze cirkel vierkant?

Dan Empfield
Gebruikersavatar
Mario070
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 5877
Lid geworden op: wo 14 december 2016, 12:08

Nu dat we het er toch over hebben.....bedenk ik mij :D ik heb nergens moeten stoppen :-q zelfs niet onder het spoor door :lol: :lol: :-q
Hoe maakt men deze cirkel vierkant?

Dan Empfield
Gebruikersavatar
Fred (mtb-sport)
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 5762
Lid geworden op: do 8 augustus 2002, 12:51
Mijn mountainbike: Cervelo Aspero-5, Cannondale SuperX gravelbikes, Scott Addict RC
Contacteer:

Mario070 schreef: do 25 mei 2023, 19:07
Fred (mtb-sport) schreef: wo 24 mei 2023, 12:41 vanmiddag maar rondje Soest doen?
Hoe is het gisteren middag gegaan :-D
Sorry voor late reactie (iets met een Kawa in de Eifel), maar werd uiteindelijk toch een gravelrondje ipv rondje op de Scale.
Soest komt wel, nog weekje verlof……
Retired from MTB, but still riding. Don't worry.
Enne, stop met gezeik over vignetten, ga wat nuttigs doen ipv de boel vervelen :winkie:
Gebruikersavatar
Mario070
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 5877
Lid geworden op: wo 14 december 2016, 12:08

Fred (mtb-sport) schreef: zo 28 mei 2023, 14:32
Mario070 schreef: do 25 mei 2023, 19:07

Hoe is het gisteren middag gegaan :-D
Sorry voor late reactie (iets met een Kawa in de Eifel), maar werd uiteindelijk toch een gravelrondje ipv rondje op de Scale.
Soest komt wel, nog weekje verlof……
Ik vermoede al zoiets :D meneer en mevrouw Fred zijn met zulk mooi weer op pad :-q morgenochtend gaat ik weer een rondje doen en dan voor het eerst beginnen op Soest :D kom er lekker warm getrappeld aan :-q en dan maar gelijk met 't Hoogt beginnen :D waar ik vorige week echt met de 36 (meer heb ik er niet :-{ ) omhoog moest :oops:
Hoe maakt men deze cirkel vierkant?

Dan Empfield
Gebruikersavatar
Mario070
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 5877
Lid geworden op: wo 14 december 2016, 12:08

Vandaag voor de 3e keer Soest :-q :-q
Hoe maakt men deze cirkel vierkant?

Dan Empfield
I_do
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 2407
Lid geworden op: vr 13 juli 2012, 15:33

Mario070 schreef: zo 28 mei 2023, 08:19 Het zijn en blijven voetgangers :-{ dus of ze nu een clownspak geel hesje en of in ze daar nakie lopen :D met wielen onder je achterste zou je altijd moeten opletten dat je geen voetgangers zal aanrijden :roll: natuurlijk excessen daar gelaten :-{
Gewoon rustig door rollen gaan ze vanzelf aan de kant :bier:
Stunning
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 2118
Lid geworden op: za 24 november 2007, 11:49

Zaterdagochtend heeft mijn dochter een landtraining met haar schaatsteam op 't Hoogt.

Je begrijpt... als ik haar daar dan toch afzet... :wink:

Is Soest nu nog een beetje te rijden, of is het inmiddels zo zanderig als de Lage Vuursche dat ik de hele nieuwe route om zeep help ?
Gebruikersavatar
Mario070
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 5877
Lid geworden op: wo 14 december 2016, 12:08

Ik was afgelopen week exact 5min. Langzamer dan de week daarvoor.....op bijna 80km en dat komt hoogstwaarschijnlijk door het mulle zand :( ik heb het zoiezo rustiger gedaan met aanrijden, en daardoor kom je ook langzamer uit zo'n zandbak :D
Maar Soest..... het stuk naar De Beaufortlaan kom je 2x klimmen tegen en na de laatste oversteek van De Beaufortlaan is naar mijn idee het meest pittige stuk, dan het oude stuk langs het spoor en het stukje naast fietspad langs de Hees bos.....voor mij was het gewoon goed te doen en ik ben in totaal 4x afgestapt 3x voor het zand.....omdat ik er geen zin in had om überhaupt daar door heen te ploegen en dan tot laaste de voor mij beroemde wortel bocht :-{ kom er super geconcentreerd aanrijden en ik stop en stap af :roll: :lol: :-{
En LV 2x afgestapt :-q
Hoe maakt men deze cirkel vierkant?

Dan Empfield
Plaats reactie