Spaak los achterwiel

Hoe moet je je derailleur afstellen, remmen vervangen...
Plaats reactie
Gebruikersavatar
P@trick
Mountainbike Junk
Mountainbike Junk
Berichten: 410
Lid geworden op: zo 27 mei 2018, 14:37

Hoi, gisteren lekker een paar uurtjes wezen spelen in Zoetermeer en bij thuiskomst bleek ik een (kleine) slag in mijn achterwiel te hebben. Na een inspectie bleek er 1 spaak los te zitten (echt los, nog net op 1 spoed van de nippel). Na deze weer vastgedraaid te hebben even op het gehoor gechecked (de slag was er voor 95% uit) maar het geluid verschilde op bijna alle spaken (8 in dezelfde richting).

Nu wil ik dit wiel toch even na laten kijken/trekken om in de toekomst problemen te voorkomen. Iemand een adres in de buurt van Hendrik-Ido-Ambacht?

Het gaat om het volgende wiel:

Naaf: DT Swissair 350 (new)
Velg: Rad 15 ozone 30
Spaken: DT comp geloof ik?

(Ik heb de wielset vorig jaar van iemand overgenomen, hij schijnt door Jan de Man gemaakt te zijn)
Gebruikersavatar
P@trick
Mountainbike Junk
Mountainbike Junk
Berichten: 410
Lid geworden op: zo 27 mei 2018, 14:37

Vanmorgen naar Jan geweest en hij heeft mijn wiel weer in orde gemaakt. Top service en een gezellig babbeltje gehad :-q .

Ik had mijn oude wiel voor de gelegenheid even gemonteerd zodat ik daarna nog een rondje Amerongen / Leersum kon doen. Na 5 jaar tubeless gereden te hebben nu weer met binnenband omdat de band vanavond weer op mijn gefikste wiel gezet wordt. In de afdaling na de Harry slinger even een sprongetje over 2 boomwortels wat er dus 3 waren. Ik landde vol met mijn achterwiel op deze wortel met het bekende ‘kloing’ geluid van de velg… 50 meter verder binbenband wisselen (ik had gelukkig nog een reserve voor noodgevallen die al 5 jaar niet gebruikt was :lol: )

Conclusie, binnenband sucks en Jan is een top vent (hij heeft mij wel lekker gemaakt voor een setje Carbon velgen) :-q
Lars TB
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 16046
Lid geworden op: do 2 mei 2013, 12:55

P@trick schreef: za 10 juni 2023, 17:11
Conclusie, binnenband sucks
Conclusie: je kunt niet springen :lol:
Weg met de labrador onderdelen!

"Mountainbikers don't get old. They just go downhill"
Gebruikersavatar
P@trick
Mountainbike Junk
Mountainbike Junk
Berichten: 410
Lid geworden op: zo 27 mei 2018, 14:37

Mwah, misschien had ik hem wel gezien als ik een bril op had :tong
Lars TB
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 16046
Lid geworden op: do 2 mei 2013, 12:55

Wortels zijn net als bomen: af en toe springen ze gewoon voor je neus!
Weg met de labrador onderdelen!

"Mountainbikers don't get old. They just go downhill"
Gebruikersavatar
Bonanza
Pro Biker
Pro Biker
Berichten: 1380
Lid geworden op: za 23 juni 2012, 21:18
Mijn mountainbike: Niner Air 9 RDO, Kona Hei Hei CR Race
Contacteer:

P@trick schreef: za 10 juni 2023, 17:11 Jan is een top vent (hij heeft mij wel lekker gemaakt voor een setje Carbon velgen) :-q
Klopt en doen. :winkie:
Jan the Man
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 5237
Lid geworden op: za 15 september 2007, 00:20
Mijn mountainbike: wil naar buiten

Lars TB schreef: za 10 juni 2023, 21:27 Wortels zijn net als bomen: af en toe springen ze gewoon voor je neus!
Wortels moeten gewoon blijven waar ze thuis horen: onder de grond. Daarboven hebben ze niets te zoeken :winkie:

Ciao,
Jan
Niemand dacht dat het zou kunnen lukken
Totdat er iemand langs kwam die dat niet wist....
Plaats reactie