Kinder mtb Cube Acid 20" heeft wat aandacht nodig. Help?

Hoe moet je je derailleur afstellen, remmen vervangen...
Plaats reactie
JLWE
All rounder
All rounder
Berichten: 135
Lid geworden op: di 24 juli 2018, 20:41
Mijn mountainbike: Evil Offering LS

Vorige week van bekende een Cube Acid 20" gekocht voor de bijna 6 jarige hier in huis. Wetende dat die fiets wat aandacht nodig heeft. Fietsen kan wel, maar het achterwiel loopt aan en versnelling 7 werkt niet. 1 t/m 6 werken wel. Voordat ik de fiets bij de fietsenmaker breng, wil ik kijken of ik zelf wat kan fixen. Wat hulp van het forum kan ik daarbij gebruiken.

Zoals gezegd, de 7e versnelling werken niet. Dat komt denk ik doordat de derailleur scheef zit, wat denk ik weer komt door een scheve derailleurhanger. Zie hiervoor de eerste foto. Zien jullie hetzelfde, of is er op de foto een andere oorzaak te zien?

Op foto twee en drie zie je dat de schijfrem zowel links als rechts aanloopt tegen klauwen. Oorzaken waar ik zelf aan denk zijn, slag in achterwiel, kromme schijf of wiel dat er scheef in zit. Maar ook hier benieuwd of jullie nog andere oorzaken/oplossingen weten?

Vast bedankt!

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding
Gebruikersavatar
cheeta
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 7393
Lid geworden op: zo 24 juni 2007, 09:25
Mijn mountainbike: Plopsaland

Afbeelding
Derailleurhanger met zekerheid en kooi van de derailleur zelf ziet er ook niet recht uit...

Schijfrem is moeilijk te beoordelen zonder dat het draait. In ieder geval ben je door je afstelrange heen, maar of de schijf recht is is makkelijk te zien draaiende en ofwel wat bij te buigen ofwel vervangen. Afstellen stelt weinig voor.
"This post may contain irony: Discontinue use if experiencing mood swings, nausea or elevated blood pressure."

| Freie Fahrt fuer freie Buerger! | LHR | Black Trails Matter | Build Back Blacker |
JLWE
All rounder
All rounder
Berichten: 135
Lid geworden op: di 24 juli 2018, 20:41
Mijn mountainbike: Evil Offering LS

Thanks! De kooi is dat stuk waar de derailleur wieltjes in zitten zeker? Zie idd dat dat scheef zit.

Schijf zal ik nog eens naar kijken.
Plaats reactie