Technical Trail Features op vaste routes in Nederland

Voor alle vragen en tips over de vaste routes en leuke plekjes van Nederland.
Gebruikersavatar
surging
Mountainbike Junk
Mountainbike Junk
Berichten: 156
Lid geworden op: zo 3 juli 2022, 21:19
Mijn mountainbike: Canyon Stoic 4

Soms zijn risico's ook gewoon inherent aan een sport.
Mtb is inderdaad wel wat heftiger dan vroeger in NL, zo ontwikkelt de sport zich ook. Banden worden steeds zwaarder, vorken langer en parcoursen meer veeleisend. Als je naar topniveau XC kijkt is het ook heftig wat ze daar afleggen.
Ik doe verder aan alpinisme, daar gaan mensen in dood, zwarte realiteit maar het hoort erbij.

Enige ethische punt dat je hier kan maken is dat anderen mee betalen aan de kosten van waaghalzen op de fiets door universele zorgverzekering, maar mensen met andere levenskeuzes die hun zorgkosten beïnvloeden worden daar toch ook niet voor gestraft?
Canyon Stoic/Canyon Grizl/Kona Rove st
Gebruikersavatar
Joepie de
Pro Biker
Pro Biker
Berichten: 1005
Lid geworden op: do 30 juni 2016, 11:15

surging schreef: vr 2 juni 2023, 10:02 Soms zijn risico's ook gewoon inherent aan een sport.
Mtb is inderdaad wel wat heftiger dan vroeger in NL, zo ontwikkelt de sport zich ook. Banden worden steeds zwaarder, vorken langer en parcoursen meer veeleisend. Als je naar topniveau XC kijkt is het ook heftig wat ze daar afleggen.
Ik doe verder aan alpinisme, daar gaan mensen in dood, zwarte realiteit maar het hoort erbij.
Risico's zijn inherent aan het leven.
Per jaar zijn er 2,5x meer behandelingen op de SEH door ongevallen in- en om het huis, dan door sport.
Ik hou mijn hart vast op het moment dat het team van MVMVML klusvideo's gaat posten op Youtube.
Enige ethische punt dat je hier kan maken is dat anderen mee betalen aan de kosten van waaghalzen op de fiets door universele zorgverzekering, maar mensen met andere levenskeuzes die hun zorgkosten beïnvloeden worden daar toch ook niet voor gestraft?
Ons zorgsysteem is solidair. Je accepteert dat onhandige/thrillzoekende/rookverslaafde/bourgondische/rave-partyende/hulpbehoevende/oudere personen meer zorg nodig hebben dan anderen. Veel personen doorlopen in hun volle levenspad zelf meerdere van deze voorbeelden, maar soms in het geheel ook niet. Zodra je afhankelijk bent van het bedrijfsleven om je zorg te betalen, zoals in het geval van ondernemers, dan wordt het een stuk zakelijker bekeken en kan je wel meer betalen naarmate de kans op hogere zorgkosten toeneemt. Ik vind het verdedigbaar dat verhoogde risico's die worden gedragen door individuele keuzes, aanvullend in rekening worden gebracht.
Ja, doei !
Gebruikersavatar
MarkMeisner
Pro Biker
Pro Biker
Berichten: 1477
Lid geworden op: do 8 mei 2008, 12:22
Mijn mountainbike: Nukeproof Mega 290

Joepie de schreef: vr 2 juni 2023, 12:56
Ik hou mijn hart vast op het moment dat het team van MVMVML klusvideo's gaat posten op Youtube.
Blijven ze in de weg staan in de paden van de Gamma :winkie:
Gebruikersavatar
MacReal
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 5635
Lid geworden op: zo 13 maart 2011, 10:53
Mijn mountainbike: is een hardtail
Contacteer:

Hopelijk gaan we dit niet al te vaak zien. Het afbreken van een TTF omdat er teveel ongelukken op gebeuren.
https://twiskemountainbikeroutes.nl/min ... hE9P1YROFs
Mijn avonturen op YouTube

Blogje
SYS: Knorretje + Hanson

Less yappin', more brappin'!
Gebruikersavatar
nielsvo
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 1649
Lid geworden op: zo 5 maart 2006, 20:45
Mijn mountainbike: Pivot Mach 429SL

MacReal schreef: vr 9 juni 2023, 12:09 Hopelijk gaan we dit niet al te vaak zien. Het afbreken van een TTF omdat er teveel ongelukken op gebeuren.
https://twiskemountainbikeroutes.nl/min ... hE9P1YROFs
Als 95% zegt die dingen liever niet te hebben op een vaste route en het dan ook nog overduidelijk tot zwaardere ongelukken leidt lijkt me dat een logisch gevolg.
Gebruikersavatar
cheeta
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 7393
Lid geworden op: zo 24 juni 2007, 09:25
Mijn mountainbike: Plopsaland

nielsvo schreef: zo 11 juni 2023, 14:10Als 95% zegt die dingen liever niet te hebben op een vaste route en het dan ook nog overduidelijk tot zwaardere ongelukken leidt lijkt me dat een logisch gevolg.
... maar verplicht iemand je er vanaf te rijden?
"This post may contain irony: Discontinue use if experiencing mood swings, nausea or elevated blood pressure."

| Freie Fahrt fuer freie Buerger! | LHR | Black Trails Matter | Build Back Blacker |
Gebruikersavatar
MacReal
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 5635
Lid geworden op: zo 13 maart 2011, 10:53
Mijn mountainbike: is een hardtail
Contacteer:

nielsvo schreef: zo 11 juni 2023, 14:10
MacReal schreef: vr 9 juni 2023, 12:09 Hopelijk gaan we dit niet al te vaak zien. Het afbreken van een TTF omdat er teveel ongelukken op gebeuren.
https://twiskemountainbikeroutes.nl/min ... hE9P1YROFs
Als 95% zegt die dingen liever niet te hebben op een vaste route en het dan ook nog overduidelijk tot zwaardere ongelukken leidt lijkt me dat een logisch gevolg.
Dan moet die 95% er ook niet vanaf gaan rijden.

Edit: wat cheetah zegt.
Niemand verplicht je om ergens af te rijden.
Er is bijna altijd wel een B lijn.
Als er dan alsnog teveel ongelukken gebeuren en daardoor dingen afgebroken worden, kunnen we alles net zo goed asfalteren.
Mijn avonturen op YouTube

Blogje
SYS: Knorretje + Hanson

Less yappin', more brappin'!
Gebruikersavatar
MVMVML
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 3835
Lid geworden op: di 11 september 2018, 09:27
Mijn mountainbike: Canyon Strive +Lapierre 727
Contacteer:

Joepie de schreef: vr 2 juni 2023, 12:56 Ik hou mijn hart vast op het moment dat het team van MVMVML klusvideo's gaat posten op Youtube.
Wat een goed idee. Daar gaan we wat mee doen!
Floating Rock
Mtb fanaat
Mtb fanaat
Berichten: 16
Lid geworden op: vr 31 december 2021, 12:35

Bij de Nieuwegein route hebben ze net een Drop / Jump gebouwd.
MMR Rakish (2020)
Canyon Spectral AL 6 (2022)
JLWE
All rounder
All rounder
Berichten: 135
Lid geworden op: di 24 juli 2018, 20:41
Mijn mountainbike: Evil Offering LS

Bij de Nieuwegein route hebben ze net een Drop / Jump gebouwd.
Is die route een beetje de moeite waard? Woon daar redelijk in de buurt, maar nooit de moeite genomen om hem te fietsen. Heb er niet echt goede verhalen over gehoord. Tot nu toe altijd voorbij gereden richting de UHR :tong
Michielemans
Mountainbike Junk
Mountainbike Junk
Berichten: 324
Lid geworden op: za 13 juni 2015, 19:52
Mijn mountainbike: Orbea Laufey H10

JLWE schreef: vr 23 juni 2023, 14:34
Bij de Nieuwegein route hebben ze net een Drop / Jump gebouwd.
Is die route een beetje de moeite waard? Woon daar redelijk in de buurt, maar nooit de moeite genomen om hem te fietsen. Heb er niet echt goede verhalen over gehoord. Tot nu toe altijd voorbij gereden richting de UHR :tong
Het was altijd een vrij saai rondje, maar de laatste maanden zijn er wat nieuwe vrijwilligers actief die bezig zijn met leuke features. Heb ze zelf nog niet gereden, maar heb wel begrepen dat ze uitdagend kunnen zijn.
Jurriaan
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 8046
Lid geworden op: za 3 november 2001, 02:00
Mijn mountainbike: Met stuur

Rondje Nieuwegein is leuk als je een steil klimmetje wilt of over een strook rotsblokken af rijden. Ideaal als je interval wilt doen, ik werd er altijd rap sterker door.
Ook ligt/ lag er een 'nieuw' stuk met 2 off-camber bochten met wat wortels. + er is zijn geen kombochten,

Fiets een keer langs en ontdek
klauterkamer
All rounder
All rounder
Berichten: 110
Lid geworden op: zo 29 september 2019, 16:40

Is er een rijrichting aangegeven? Ben er een tijd geleden geweest en vond het erg onoverzichtelijk
Jurriaan
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 8046
Lid geworden op: za 3 november 2001, 02:00
Mijn mountainbike: Met stuur

klauterkamer schreef: za 24 juni 2023, 15:53 Is er een rijrichting aangegeven? Ben er een tijd geleden geweest en vond het erg onoverzichtelijk
nope.

Naast het Bikepark naar links.
JLWE
All rounder
All rounder
Berichten: 135
Lid geworden op: di 24 juli 2018, 20:41
Mijn mountainbike: Evil Offering LS

Fiets een keer langs en ontdek
Ga ik doen, thanks!
Plaats reactie