Bart Brentjens Challenge 2023

Bij een evenement geweest? Laat ons weten hoe het was! Een tocht die we niet mogen missen? Plaats 'm.
Plaats reactie
Gebruikersavatar
Juul
Extreme Biker
Extreme Biker
Berichten: 532
Lid geworden op: vr 1 oktober 2004, 17:32
Mijn mountainbike: wordt gesponsord door Thijs Hendriks in Wanroij
Contacteer:

Ik denk een prima keuze van de organisatie en als wedstrijdrijder ben ik er erg blij mee. Als er een NK in Nederland georganiseerd wordt, dan moet het daar zijn. Fijn dat dit mogelijk is en ja, dat heeft een prijs. Dat hoort nu eenmaal bij onze sport, denk dat we ons met zijn allen moeten realiseren dat we niet voor een dubbeltje op de eerste rang kunnen zitten (zeker niet in Nederland) en blij moeten zijn dit soort evenementen er zijn.

Ik had verwacht dat er een parcours van twee keer 45km zou komen (met splitsing boven op de eerste klim, waar je nu terugdraait richting Eijsden). Had ik ook prima gevonden, en was het qua pijlen/verkeersregelaars/vergunningen misschien wat makkelijker geweest? Maar misschien kan Aurelius wat meer over die afweging vertellen?
Sterke verhalen, mtb-kalender en coaching/trainingsschema's: Bikesight.nl
Trainingen: Strava
Routes: Komoot
aurelius
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 10372
Lid geworden op: do 26 november 2009, 23:35
Mijn mountainbike: Lux Trail CF7

Iedereen was het erover eens dat er iets moest veranderen, 'zo' doorgaan was geen optie meer, qua organiseren (niks mis met de parcoursen zelf).
Eén variant was inderdaad onderzoeken of je 2 lussen vanuit Eijsden a 45km kunt rijden.
Probleem van die variant: heen kun je dan 22,5 km uitdagend MTB-en. Maar terug zul je dan over het vlakke Plateau van Margraten moeten, als het maar 45km mag zijn. En dat komt neer op 22,5 km langzaam bergaf rijden, 'terug gravelen over het plateau, afdalen naar de maas'. Dat is geen MTB-en meer, en zeker niet NK-waardig, wat mij betreft. Veel te veel in het voordeel van ‘racers’, ipv MTB-ers.
Dus werd het de variant met een één uitdagende +/- 90km MTB ronde.

(Is sowieso ook 'echter', één lange ronde, ipv 2 of 3 rondjes op herhaling moeten. Doe je rondjes, dat kan eventueel ook, maar dan moeten ze minimaal uitdagend genoeg zijn. Obv een vaste St Geertruidroute bv valt er niets te maken. En je wil liefst minimaal de Blg Voerstreek mogen benutten op heen- of terugweg. Van een heel rondje bedenken in de Voerstreek worden de Blg buren ook niet gelukkig :wink: ).
The "Fun Zone" is definitely quicker to find on a shorter travel bike.
You only want as much as is necessary and as little as possible.
Stunning
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 2116
Lid geworden op: za 24 november 2007, 11:49

Ik vind het wel een mooie oplossing zo hoor en ik begrijp het. Vorig jaar een goed klassement gereden en was ik weer vrij snel bij de auto om in te laden en het hele dorp stond en eromheen vooral ook gewoon vol met auto's. Door het lekkere weer ook veel dagjes mensen, dus hier en daar wel een verkeersinfarct meegemaakt. Inclusief een boa die mij een boete uitschreef (gelukkig nooit gekregen) voor tegen de richting van een éénrichtingverkeersweg inrijden, maar ik kon gewoon niet op een andere manier uit het dorp geraken.

En de 90km vind ik wel het mooiste rondje inderdaad. Dan ben je tenminste binnen 5 uur weer klaar. Met 500 deelnemers lekker rustig en kan je denk ik gewoon overal je eigen tempo rijden. Vorig jaar toch wel een paar keer een voetje erbij op een klim gehad, waar ik door had kunnen fietsen, maar mijn voorganger(s) liepen te stunten. Idem voor een paar afdalingen, waar mensen dan inhielden.

Nu mijn wekker gaan zetten voor het inschrijven :lol: ik ga lekker voor de 'toertocht' :-q
jpandriesse
Mountainbike Junk
Mountainbike Junk
Berichten: 363
Lid geworden op: wo 29 juni 2022, 20:59
Mijn mountainbike: Canyon - Neuron

Ik heb vorig jaar voor het eerst meegedaan met de 65km en heb daar toen enorm van genoten (ondanks hamstring blessure). Alleen of ik het met de gestegen kosten (en half Nederland door moeten rijden) waard vind, moet ik nog eens over nadenken.

Begrijp evengoed dat dit hele lastige keuzes/dilemma's zijn voor de organisatie, ik zou niet in de schoenen willen staan. Respect voor de inzet om er ondanks de beperkingen toch er het maximale uit proberen te halen. :-q
Met vriendelijke groet,
Joris


Show your stuff: https://www.mountainbike.nl/forum/viewt ... p?t=155124
schepp
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 1689
Lid geworden op: vr 29 oktober 2010, 23:40
Mijn mountainbike: Invence Grit Full 9,1 kg

Juul schreef: di 2 mei 2023, 08:42 Ik denk een prima keuze van de organisatie en als wedstrijdrijder ben ik er erg blij mee. Als er een NK in Nederland georganiseerd wordt, dan moet het daar zijn. Fijn dat dit mogelijk is en ja, dat heeft een prijs. Dat hoort nu eenmaal bij onze sport, denk dat we ons met zijn allen moeten realiseren dat we niet voor een dubbeltje op de eerste rang kunnen zitten (zeker niet in Nederland) en blij moeten zijn dit soort evenementen er zijn.

Ik had verwacht dat er een parcours van twee keer 45km zou komen (met splitsing boven op de eerste klim, waar je nu terugdraait richting Eijsden). Had ik ook prima gevonden, en was het qua pijlen/verkeersregelaars/vergunningen misschien wat makkelijker geweest? Maar misschien kan Aurelius wat meer over die afweging vertellen?
2 RONDES zou idd ideaal zijn, zeker wat betreft verzorging, maar ook dat het parcours nog beter ‘ beveiligd ‘ kan worden en er niet ergens pijlen verdwijnen of verhangen worden. Ik heb BBC nog nooit gereden door de massaliteit en de berichten dat het elk jaar bal was met massa’s die verkeerd reden, verdwenen pijlen etc. Nu de route is ingekort en er minder deelnemers zijn maar eens een poging wagen!
Peelrijder
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 2816
Lid geworden op: zo 8 mei 2022, 10:06

*jeuj* ticket bemachtigd
'Some even say, riding cross country is the best form of klunking, away from the cops, the cars and the concrete'
aurelius
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 10372
Lid geworden op: do 26 november 2009, 23:35
Mijn mountainbike: Lux Trail CF7

Binnen 3 uur waren de beschikbare plaatsen al vergeven, vernam ik vanmiddag, dat ging snel!
(Via de website kun/kon je je evt nog op een reservelijst laten plaatsen).
The "Fun Zone" is definitely quicker to find on a shorter travel bike.
You only want as much as is necessary and as little as possible.
Peelrijder
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 2816
Lid geworden op: zo 8 mei 2022, 10:06

Ik heb met veel pijn en moeite een plekje bemachtigd, althans zo voelde het wel.

In Keulen/ Bonn om 12:05uu met de meest brakke verbinding ooit via mijn telefoon ingeschreven, de hele tijd maar bidden dat het lukte.
'Some even say, riding cross country is the best form of klunking, away from the cops, the cars and the concrete'
bonzaiking
Extreme Biker
Extreme Biker
Berichten: 629
Lid geworden op: zo 28 februari 2016, 21:49
Mijn mountainbike: gt zaskar/ superior team 29er

Wat jammer!! Ik doe elk jaar mee samen met mijn kinderen
Maar nu helaas geen kaartje. Nogmaals erg jammer..
Bamboocha
Mountainbike Junk
Mountainbike Junk
Berichten: 168
Lid geworden op: ma 12 april 2021, 15:02
Mijn mountainbike: Ghost Lector fs

Aangemeld voor de reservelijst, er eigenlijk vanuitgaande dat het kansloos was. Maar vandaag een email met de melding dat er een plekje vrijgekomen was. Ik ben er bij 👍
Trek fuel 90
Trek y11
Giant MCM
Merida carbon race
Merida Big nine

Radon Jealous al10 SL
Cube Nuroad ex
Ghost Lector fs sf
SCape_Rider
Mtb fanaat
Mtb fanaat
Berichten: 45
Lid geworden op: za 16 mei 2009, 20:43
Mijn mountainbike: Ghost Lector + KTM Myroon

Ik vermoed dat er beetje bij beetje wel meer plekken gaan vrijkomen op de reservelijst voor zij die zich hiervoor hebben aangemeld
regenhond
Mountainbike Junk
Mountainbike Junk
Berichten: 164
Lid geworden op: wo 1 oktober 2008, 20:18
Mijn mountainbike: ‘22 Stumpjumper en ‘21 Chisel

Hier ook eerst op de reservelijst, maar nu toch nog kunnen inschrijven!
Peelrijder
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 2816
Lid geworden op: zo 8 mei 2022, 10:06


EXTRA PLEKKEN TOERTOCHT 


We hebben goed nieuws! Er zijn nog een beperkt aantal plekken voor de 

Bart Brentjens Challenge Toertocht vrijgekomen! 


Dus wil jij deelnemen aan de Bart Brentjens Challenge en genieten van een unieke mountainbike marathon over een parcours van 90 kilometer door het Limburgse Heuvelland en de Belgische Voerstreek?  


Zet dan woensdag 19 juli om 12:00 uur in je agenda. Dan gaan namelijk de allerlaatste kaartjes in de verkoop! 
'Some even say, riding cross country is the best form of klunking, away from the cops, the cars and the concrete'
Mitch82
Mtb fanaat
Mtb fanaat
Berichten: 17
Lid geworden op: di 14 december 2021, 15:11
Mijn mountainbike: Specialized Chisel 2021

8) Vandaag een plekje bemachtigd!!! Eerste keer dus ben benieuwd 8)
Als je aarzelt dan groeit je angst, als je durft dan groeit je moed :evil:

2012: First ride Giant XTC3 2005
2021: Second ride Specialized Chisel 2021
martinus83
Mtb fanaat
Mtb fanaat
Berichten: 40
Lid geworden op: wo 7 september 2022, 14:32
Mijn mountainbike: Trek X-Caliber 9 '22

Allemaal volle bak aan het trainen de limburgse heuvels te trotseren? ik niet, kom er gewoon niet aan toe.
50 km mtb en 100 km wielren, verder ben ik nog niet gekomen.

Dus dat wordt sowieso een uitdagende tocht!
Plaats reactie